"Kızım, kızım. Kalk."
Hazin gözlerini açtı. Gün ışımıştı. Karşısında elinde bastonuyla, beyaz sakallarıyla tin ton bir dede duruyordu.
"Aç gözlerini bakayım. Ne yapıyorsun bahçede? Kimsin sen?"
Dede resmen azalıyordu onu. Hemen kendini savunmaya geçti. Uykudan sersemlemis halde
"Ben buraya taşındım."
"Ne taşınması? Ev boş değil ki. Sahipleri var buranın."
Adam üst üste duran kolilere baktı. Taşındım lafının onu tatmin etmediği belliydi. Daha açıklayıcı bir şey söylemeden dede tatmin olmayacaktı.
"Leyla Hanım'ın yeğeniyim ben."
Dedenin sert yüzü birden yumuşadı.
"Şimdi oldu olmasına da niye girmedin eve sabahın soğunu yemişsin üzerine çiğ yağmış?"
Hazin toparlanıp ayağa kalktı
"Gece geldim. Eve girdim ama elektriği yakamadım. Karanlıkta da giremedim işte."
"sigorta kapalıdır baktın mı?"
"Yok. Yerini bilmiyorum ki. Bakarım ama şimdi."
"Dur bakalım çekil sen şöyle."
Dede bastonunu tıklata tıklata açık kapıdan içeri girdi. Kapının iç kısmının üzerinde duran sigorta kutusunun şalterlerini bastonuyla kaldırdı.
"Şimdi dene."
Hazin elektrik anahtarına dokunduğu gibi yandı lamba.
"Tamam. Teşekkür ederim."
"Bir şey değil. Şimdi camiye gidiyorum ben. Kaçır mıyım namazı. Uğrarım dönüşte."
Dede minik adımlarla ve bastonun yardımıyla bahçeden çıktı.
Hazin'de yeni evine ilk adımını attı.
Geniş bir sofanın etrafında kapalı üç tane beyaz kapı ve sonunda üst kata çıkan merdivenler görünüyordu.
Hazin ayakkabılarını çıkarttı. Bütün pastel tonların buluştuğu rengarenk yumuşacık halıya bastı. İlk kapıyı açtı. Mutfak ve oturma odası birlikteydi. Siyah deri geniş L koltuk beyaz televizyon sehpasının karşısında duruyordu. 37 ekran televizyona o kadar alışmıştı ki gözü buradaki ona devasa gelmişti. Beyaz mutfak dolapları, siyah deri kaplı sandalyelerle oda içinde her şey uyum içindeydi.
Hazin parmak uçlarıyla bütün eşyalara dokundu. Dolapları açtı içleri tıka basa mutfak eşyası doluydu. Perdeler sıkı sıkıya kapalıydı. Hepsini açtı. Camların bir kısmı verandaya bir kısmı da yan taraftaki inşaata bakıyordu. Pencereleri açtı temiz hava içeriye girmeye başladı. Odadan çıkıp karşıdaki kapıyı açtı. Karşısında her şeyiyle masmavi çalışma odası olarak düzenlenmiş bir oda duruyordu. Bir duvar boydan boya kitaplık olarak hazırlanmıştı Hazin kitaplara göz gezdirdi hepsi tanıdık geldi. Leyla evindeki bütün kitapları buraya naklettirmişti. Camın önünde geniş bir çalışma masası ve sandalyesi diğer köşede de okuma koltuğu vardı. Diğer oda da yaptığı gibi Hazin hemen perdeyi açıp pencereyi açtı, odadan çıktı. Sırada geniş sofanın sonundaki kapıya gelmişti. Kocaman bir banyo karşısında duruyordu. Birkaç dakika seyretti ve kapının tam karşısındaki merdivenlerden üst kata çıktı. İki oda ve mini bir banyo tuvaletten oluşan sevimli çatı katındaydı şimdi.
Geniş bir yatak odasının ortasında kocaman yatak duruyordu yanlarında iki tane komodin ve karşısında geniş bir tuvalet masası vardı. Soyunma odasına geçti her tarafi penceresiz odanın dört bir yanı dolap doluydu ve ortada kocaman bir puf duruyordu. Hazin yatak odasına geçti önce pencereyi açtı sonra kendisini yatağa attı. Yumusacikti. Ayakları sızlıyordu tek isteği biraz uykuydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARINMA KAYASI (Tamamlandi)
RomanceKader Serisi 2. Kitap -A- "Bir Hazin Kız Hikayesi" Hayat kimileri için 1-0 yenik başlar... Hazin gözlerini yetimhanede açmış bir kız. Bulunduğu ortamı kabul etmiş, içine sindirdiği hayatı elinden geldiğince iyi yaşamaya çalışmış önüne çıkan engelle...