Afife Nurbanu Sultan
Aslen Venedikli bir asilzade kızı olan Cecilia kaçırıp Osmanlı sarayına satılınca Nurbanu adını aldı. şehzade Seli'me sunuldu. Şehzadeyi etkilemeyi başarıp ona Murat adında bir şehzade verdi. Ardından şehzade Selim babasının yerine tahta çıkınca Nurbanu'nun gücü daha da arttı. Yıllar sonra oğluna sunmak için cariye ararken kendi soyundan olan Sophia Baffo ile karşılaştı ve ona Safiye adını verdi. Onu gelini yaptı. İlk zamanları bir anne kız gibi başlamışken sonradan ölüme götüren bir savaş başladı aralarında. Safiye bu savaşın mutlak galibi oldu. Nurbanu ise kendi başlattığı savaşın bedelini canıyla ödedi.
Valide Sultanlığı döneminde İstanbul'un Üsküdar semtinde külliye, cami, medrese, tekke, sıbyan mektebi,kervansaray, hamam, darülkurra ve darüşşifa'dan oluşan Nûrbanû Sultan Valide-î Atik Camii ve Külliyesi'ni Mimar Sinan'a yaptırdı.
II. Selim
Kanuni'nin oğlu ve 11.Osmanlı padişahı olarak tahta çıktı.
II. Selim, zamanında Ayasofya Camii yeniden onarıldı. Selimiye Camii, Mimar Sinan tarafından onun döneminde inşa edildi. Babası gibi II. Selim divan edebiyatına birçok eser bırakmış bir şairdir. Selim'in özellikle Nurbanu Sultan için yazdığı şiirler divan edebiyatının en güzel eserleri arasında gösterilir.
Safiye Sultan,
Aslen Venedikli bir asilzade kızı olan Sophia kaçırıp Osmanlı sarayına satılınca Safiye adını aldı. şehzade Murat'a sunuldu. Kısa sürede şehzadeyi etkilemeyi başarıp ona Mehmet adında bir şehzade verdi. Aşkları Murat tahta çıkana kadar devam etti. Hatta öyle sevdiler ki birbirlerini Murat Safiye'ye nikah kıymak dahi istedi lakin tahta çıktığında her şey son buldu. Safiye'nin mutluluğunun önünde Nurbanu sultan çok büyük, geçit vermez bir duvar oldu. Çeşitli iftiralar atarak oğlunu Safiye'den soğutmayı başarıp sayısız cariye sundu. Saray şehzade ve sultanlarla dolup taştı. Köle fiyatları o dönemde tavan yaptı. Safiye'nin içinde Nurbanu'ya karşı kin büyümeye başladı. Zamanla öyle büyüdü ki gözünü bile kırpmadan düşmanını zehirledi. Ona engel olan herkesten bir bir kurtuldu. Nurbanu sultanı yok edeyim yeter bana diyen Safiye ondan kurtulduktan sonra eski masumiyetini hiçbir zaman geri kazanamadı. Her dökülen kan bir diğerinin habercisi oldu ve sultanın içindeki o saf kız o kanlarda boğuldu.
Bir şeytan doğdu içinde, sadece düşmanlarına değil kendi kanından olanlara bile acımaya bir şeytan, kendi torununa kıyan bir şeytan. Devletini rüşvetle satan bir kadın vardı artık. Rakipsiz, sınırları olmayan bir kadın. Ta ki Rum kızı Anastasya hareme gelene kadar. Bu kız Safiye'nin ölüm fermanı oldu. Onu önce uğruna nice canlar aldığı sarayından, sonra gücünden etti. En sonunda da yalnız bir şekilde hırsından kudurarak ölmesine neden oldu. Böylece Topkapı'nın ihtişamında başlayan Safiye'nin dillere destan hayatı göz yaşı sarayında son buldu.
III. Murat
Sarı Selim'in oğlu ve 12. Osmanlı sultanı olarak tarihteki yerini aldı.
Venedik'le anlaşma yenilendi.İspanya'ya karşı İngiltere'ye yardımlar yapıldı.1578'de Safeviler ile savaşlar başladı. çıldır zaferi elde edildi.27 günde Kars Kalesi yapıldı.1582'de Osmanlı tarihinin en büyük eğlencelerinden birini düzenleyerek oğulları için kırk gün kırk gece sünnet şöleni düzenlemiştir.1590'da Ferhat Paşa Antlaşması imzalandı. Hazar Denizi'ne kadar Osmanlı hakimiyetine alındı. Doğuda en geniş sınırlara ulaşıldı.1593'te Kutsal Roma Cermen İmparatorluğu'na harp ilân edildi.1594'te Yanıkkale feth edildi.Tedavülde bulunan o zamanki metal paranın altın ve gümüş oranı azaltılarak devletin tarihindeki gelmiş geçmiş en büyük develüasyon gerçekleştirilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sarayda İki Venedikli
Historical FictionÖlümün kıyısında yaşanan hayatlar, harem cehenneminden cennete uzanan bir yol, kendi destanını yaratan, Osmanlı'ya kader katan aykırı bir kadın, güzeller güzeli Cecilia Baffo... Ve ona meydan okuyan, Osmanlı'ya diz çöktüren İtalyan güzel So...