H2: Spelen

360 34 0
                                    

Ik wandelde samen met Roos door het dorp. Ze mocht dan wel 1 zijn, ze zag eruit alsof ze 3 was. Net zoals ik eruit zag alsof ik 15 was maar eigenlijk 5 was. Roos hield mijn hand stevig vast. Alsof ze bang was dat de mensen haar wat zouden aandoen. Ik wandelde naar het huis van tante Udisé en nonkel Kronos omdat ik normaal met de anderen op pad ging. Maar nu moest ik op Roos passen. Roos kneep in mijn hand toen Rockes naar ons kwam. Ze was als de dood voor hem, al liet ze dat niet gauw zien.'Ah, met je zusje op stap?' vroeg hij.'Ja, ik was net onderweg naar Felix, Jake, Maxim en Clarissa' zei ik.'Wil je dat ik even op haar pas dan?' vroeg Rockes. Roos kroop dicht tegen me aan en kneep mijn hand er bijna af.'Dat lijkt me niet nodig' zei ik.'En van ma moest ik op haar passen'.'Je ma kent me, ze vind het vast niet erg als jij een paar uur met je nicht en neven gaat spelen' zei hij. 'Ze wilt niet dat jij op haar past' zei ik en keek hem aan.'Dat mag niemand'. Hij kon de ernst in mijn ogen lezen en stelde verder geen vragen.'Komop Roos, dan gaan we naar tante Udisé en nonkel Kronos'.'Ja' zei ze stil en wandelde met me mee. Ik klopte op de deur en Eiks vloog langs het raam binnen.'Kom erin Lucas!' hoorde ik Udisé roepen van binnen. Ik opende de deur en Roos liep naar binnen, alsof ze weg wou zijn van de mensen.'Oh Roos' lachte Udisé en pakte haar op.'Wat ben jij al gegroeid'.'Tante Udisé' lachte ze en ging op haar schoot zitten.'Hopelijk vind je het niet erg dat ze erbij is' zuchtte ik.'Ik moest op haar passen van ma'. Kronos kwam de kamer binnen en keek vol afschuw naar Roos.'Wat doet zij hier?' vroeg hij.'Ik moest op haar passen' zei ik.'Aangezien niemand anders dat mag'. Kronos zuchtte en ging naast zijn vrouw zitten.'Nonkel Kronos!' riep Roos blij en greep naar het teken op zijn arm.'Dat gaan we niet doen' lachte ik en pakte Roos weg. 'Ah, Lucas, we dachten jou al te horen' lachte Maxim en kwam de trap af. Felix zijn blik veranderde toen hij Roos zag en hij keek naar zijn vader.'Lucas moet op zijn kleine zusje passen' zei Kronos. 'Kunnen we dan niet gaan spelen in het bos?' vroeg Jake teleurgesteld.'Ik kan wel even op haar passen hoor' lachte Udisé.'Nee' zeiden Kronos, Felix en ik tegelijk.'Dat gaat niet' zuchtte ik.'Wat? Waarom niet?' vroeg Udisé verward. 'Het gaat gewoon niet oké?' zei Kronos streng.'Dan moeten we maar een andere keer gaan spelen' zei Felix. 'Waarom nemen we haar niet gewoon mee het bos in?' vroeg Clarissa lachend en pakte Roos op.'Het is zo'n braaf kind'. Ik zuchtte en keek naar Kronos. 'Dat mag' zei hij op een kalme toon.

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu