H6: Weg

299 31 0
                                    

Pov Lucas
Langzaam opende ik mijn ogen en keek lachend naar buiten. De zon was al op, ik was dus niet wakker geworden van Roos haar gehuil. Toen ik goed luisterde, hoorde ik helemaal niets...Er was geen gehuil. Ik stond op en wandelde naar Roos haar kamer. Ik opende langzaam de deur voor het geval dat ze sliep en keek verbaasd naar binnen. Er was niemand...Ze was weg!

Pov Krusha
Ik lag nog in bed samen met Harred. Roos had vannacht niet gehuild, wat ik wel vreemd vond. Ik wou net rechtstaan om te gaan kijken toen Lucas de kamer binnenstormde. 'Wakker worden!' riep hij en sprong op het bed.'Lucas wat is er?' vroeg ik verbaasd.'Roos is weg!' riep hij.'Ze is niet in haar kamer, ik heb het hele huis al doorzocht, ze is hier niet!'. Harred schoot nu ook recht en keek me bezorgd aan.'We moeten haar vinden' zei ik en stond op.'Ze is nog maar 1, ze red het niet alleen buiten'. Het duurde niet lang voordat Kronos een grote zoekactie op Barks op poten had gezet. De kinderen gingen het bos in en ik ging samen met Harred naar Drakeneiland. Als opa haar iets had aangedaan zou ik hem vermoorden...

Pov Lucas
Ik liep het bos in samen met de anderen maar was ze al snel kwijt. Ik stopte op een open plek en plofte in kleermakerszit neer. Ik was haar Alpha kwam het in me op. Ik kon elk lid van mijn troep opsporen...Ik sloot mijn ogen en concentreerde me. Ma had Felix en mij verteld hoe we het moesten doen, al hadden we het nog nooit kunnen doen omdat we nog geen eigen troep hadden. In de verte pikte ik een zwak signaal op. Mijn ogen schoten open en ik spurtte ernaar toe. Ik keek verbaasd rond toen er een meisje aan het meertje zat te huilen. Ze had lang pik zwart haar tot aan haar kont en had donker zwarte kleren aan. Ze zat ineengedoken te huilen en keek niet op toen ik haar naderde. Ik merkte dat Lian, de schriele dood van gisteren, naast haar zat.'Hallo?' vroeg ik voorzichtig. Ze keek verbaasd op en staarde me aan. Haar fel groene ogen herkende ik uit duizenden.'Roos?' vroeg ik verward.'Ik ben bang Lucas' snikte ze en liet haar hoofd weer zakken. Het was Roos! Nou ja, ze zag er even oud uit als mij...Ik wandelde langzaam naar haar toe en ging naast haar zitten. Ik legde mijn arm om haar heen en ze liet zich tegen me aan vallen.'Wat is er gebeurt?' vroeg ik verward.'Hoe komt het dat je er opeens 15 uitziet?'.'Hij heeft dit gedaan' snikte ze.'Hij?' vroeg ik.'De schaduwman' snikte ze. De schaduwman kende ik als de man die in al haar nachtmerries verscheen. Hij maakte haar bang en vertelde haar dat ze een monster was. Maar hij was niet echt, toch?'De schaduwman?' vroeg ik verward.'Maar die bestaat toch niet?'. Ze keek me angstig aan.'Zijn echte naam word gevreesd over de gehele archipel' zei ze stil.'Wat is zijn echte naam?' vroeg ik en veegde haar tranen weg.'Vakonov'

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu