H25: Picknick

296 28 0
                                    

'Voel je je weer helemaal goed?' vroeg ma. Ik lachte.'Ja, gaat wel'.'Lucas, komop!' riep Jake.'Ik kom al!' riep ik en keek naar ma.'Ik ben in orde, echt waar'. Ik stond op en liep naar het grasveld, naar de anderen. We waren gaan picknicken met de hele familie aan de rand van de bossen van Drakeneiland. Het was dan wel oorlog, daar lieten wij ons niet door tegenhouden. Ik liep naar de anderen en transformeerde in een half-draak. 'Wat zijn jullie aan het doen?' vroeg ik en vloog de lucht in.'We zijn met de bal aan het spelen' lachte Maxim. Ik zag Jake op het grasveld staan met de lichtgevende gele bal. Hij floot om ons terug op de grond te krijgen.'Klaar?' vroeg hij lachend en kneep een paar keer in de bal waardoor hij hem liet piepen. Roos keek me vragend aan. Dit was mijn favoriete spel, maar zij had het nog nooit gespeeld.'Transformeer maar gewoon'. We werden allemaal draken zodat er op het veld drie Zwarte Schaduwen, twee Boekarans en 1 jongetje stonden. Jake lachte en gooide de bal zo ver en zo hoog mogelijk.'Vang!' riep hij en we schoten allemaal de lucht in. Je kon het vergelijken met een bal weggooien voor een paar honden, alleen dan met vleugels en alles. Felix kreeg de bal als eerste te pakken en vloog ermee weg. Ik zette de achtervolging in en zorgde dat hij de bal liet vallen. Toen Maxim en Clarissa er allebei achteraan doken vloog Roos er uiteindelijk mee weg. Ze vloog ermee terug naar Jake en liet de bal voor hem vallen.'Goed gedaan' lachte Jake en aaide over haar hoofd. Ik landde naast haar en keek haar aan. 'Niet slecht voor een eerste keer'.'Dit is leuk!' gromde ze. Jake piepte met de bal.'Vang!' riep hij lachend. Hij gooide hem niet zover weg deze keer zodat we over het grasveld rolden vechtend om de bal. Het moest een grappig gezicht zijn om te zien maar het was echt 1 van de leukste dingen om te doen als draak.

Pov Krusha
'Ik ben in orde, echt waar'. Hij stond op en liep naar de anderen.'Je moet niet zo bezorgd zijn, hij is oké' lachte Harred en kuste me op mijn wang.'Ik heb het gevoel dat hij iets verzwijgt' zuchtte ik. 'Laat dat kind toch gewoon kind zijn' zei Drake.'Je zet er veel te veel verantwoordelijkheid op'.'Vind je dat?' vroeg ik.'Nee, je doet het goed' zei Kronos.'Drake moet stoppen met zo van die dingen te zeggen'. Hij keek kwaad naar zijn jongere broer.'We gaan niet ruziën op onze familie picknick' zei Udisé en pakte de kan water. 'Iemand nog drinken?'.'Ik wel' zei Harred en gaf zijn glas. Het waren mensengewoontes die nog bij gebleven waren. We konden gewoon water sturen, waarom zouden we een kan gebruiken? Ik zag de kinderen samen spelen en lachte.'Wen er maar niet aan'. Opa stond achter ons.'En daar komt de sfeerverpester' zuchtte Drake.'Het is oorlog, jullie horen hier niet eens te zijn' zei hij kwaad.'Jullie horen te trainen'.'Dat doen we morgen wel' zei ik.'De draken houden hun nest toch veilig en we hoeven voor geen enkele rede andere eilanden aan te vallen'. 'Denk je dat?' vroeg hij en wees naar de bomen.'Zie je dat?'. Ik keek naar de bomen. De bladeren kleurden al wat bruinig, een teken dat Bladval eraan kwam.'Bladval' zei ik.'Inderdaad' zei opa.'Dat betekent minder voedsel'. Ik keek hem met grote ogen aan.'We moeten het gaan stelen...'.'Als we Bladkaal willen overleven met evenveel draken wel' zei opa.

Even om vragen te voorkomen:
Bladval=Herfst
Bladkaal=Winter
Bladgroei=Lente
Bladgroen=Zomer

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu