Pov Krusha
Ik trok mijn gevechtsoutfit aan en keek naar mezelf in de spiegel. Mijn zwarte vleugels staken af tegenover het vurig rood van mijn pak. Mijn staart lag naast me op de grond en mijn ogen leken feller dan anders te zijn. Scherper. Ik keek naar mijn hand en veranderde het in een klauw. Ik zuchtte en liet het weer verdwijnen.'Hey' zei Harred stil en kwam naast me staan. Ook hij had een soort gelijk pak aan. 'Hey' zei ik en liet hem me op mijn wang kussen.'Je ziet er echt goed uit in dat pak weet je' zei hij en keek mee naar mijn spiegelbeeld.'Jammer dat het gemaakt is voor oorlog...'. Ik zuchtte en keek hem aan.'Hoe kan ik in hemelsnaam vechten tegen mensen waar ik dag in dag uit mee heb samengewerkt?'. Hij haalde zijn schouders op.'Oorlog is altijd persoonlijk, je moet je er overheen zetten'.'Jij hebt makkelijk praten' zuchtte ik.'Jij wou ooit draken doden'. Ik keek hem in de ogen.'Je bent gewoon van kant verandert'. Hij pakte mijn handen en kuste me.'Jij kunt dit' fluisterde hij.'Ik geloof in jou'.'Ik moet je iets vertellen' zei ik en liet hem los. 'Het gaat over Roos'.'Wat is er? Is er iets met haar gebeurt?' vroeg hij ongerust. 'Nee dat is het niet' zuchtte ik.'Ze...ze is met haar opleiding tot zwarte ziener begonnen'.'Wat?!' riep hij.'Ik heb het mijn broers al verteld maar ik wist niet goed hoe jij erop zou reageren' zei ik. 'Wacht, wie is haar mentor?' vroeg hij. Harred kon aan mijn blik zien dat het Vakonov was.'Nee' zei hij hoofdschuddend.'Nee, niet hem'.'Ik heb er niet voor gekozen' zei ik.'Lucas keurt het goed'. Zijn ogen werden groot.'Keurt hij dit goed?! Na wat hij onze familie wou aandoen?!'.'Ik was ook kwaad' zei ik en pakte zijn handen. 'Maar we zullen moeten leren leven met de beslissingen die hij maakt in zijn leven'. Hij zuchtte en keek me in de ogen.'Welk eiland gaan we eerst bezoeken?'.'Barks' zuchtte ik.'We moeten hen toch kunnen overhalen om onze kant te kiezen?'. Harred zuchtte. 'Vijf jaar geleden liet jij de mensen in draken geloven' zei hij.'En nu doe je dat weer, dat weet ik'. Ik glimlachte en kuste hem.'Komop, pak Pin, we vertrekken'. We vlogen met een kleine groep draken naar Barks.'Draken!' hoorde ik iemand schreeuwen en ik keek bang naar Harred, die naast me vloog.'Wat als ze ons aanvallen?'.'Doen ze niet' zei hij en landde op het pleintje. Ik landde naast hem en keek Barks rond. Rockes en pa kwamen langzaam naar ons toe.'Wat doen jullie hier?' vroeg pa.'We willen met jullie praten' zei ik.'Over wat er op Krijgerseiland gebeurt is'.'Over jullie slachtpartij?' vroeg Rockes. Ik zag de mensen kwaad naar ons staren en de draken gromden. 'Niemand is om het leven gekomen' zei Harred.'Nog niet' zei Rockes. Het leek wel alsof hij weer de drakendoder geworden was die hij ooit geweest was.'Zij zijn begonnen, dat weet je' snauwde Harred.'Kronos heeft de eerst klap uitgedeeld' zei Rockes kwaad. 'Hij is jullie stamhoofd' zei ik verbaasd. 'Jullie horen hem te steunen'.'Hij was het stamhoofd' zei pa.'Hij verhuisde naar Drakeneiland om zijn Alpha te dienen, weet je nog?'. Hij praatte tegen me alsof ik een stuk uitschot was, niet zijn dochter.'Barks kan de draken niet steunen in deze oorlog' zei hij uiteindelijk.'Dus je gaat het hier gewoon bij laten?' vroeg ik.'Je gaat de Drakenoorlog gewoon weer laten beginnen?'.'De gehele archipel is het erover eens Krusha' zei hij.'Draken zijn gevaarlijk' zei Rockes.'Het was een fout om vrede met ze te sluiten'. Harred gromde.'Daarom kwam je hier in gevechtsoutfit of niet dan?'. Ik keek naar mijn rode pak.'Ik wou echt vrede' zuchtte ik.'Maar nu is het dus oorlog'. 'Moge de beste winnen' zei pa.'Dat zullen de draken zijn' zei Harred.'Wees daar maar zeker van'.'Overloper' snauwde Rockes.'Wat zei je daar?!' riep hij en sloeg Rockes op de grond.'Weg hier' zei ik en vloog omhoog. Gelukkig volgden Harred en de andere draken me. Dit was de start van een heel lange oorlog...
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasyKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...