Ik vloog naar de drakenacademie op het eiland en wandelde door de hoofdhal. Alana kwam naar me toe en trok me mee naar de kant, naar de anderen.'Wat denk je wel dat je aan het doen bent?' snauwde ze.'Waar hebben jullie het over?' vroeg ik.'Die meid moet hier weg' snauwde Smerk.'Ze is gevaarlijk, dat weet je best'. Ik keek hem met grote ogen aan.'Wat weet jij daar nu van?' vroeg ik.'Bescherm jij Gustavo niet als hij het is verprutst heeft?'.'Dat is anders' snauwde Smerk. 'Roos heeft nog niet eens iets fout gedaan' zei ik.'Ze is een zwarte ziener Lucas' zei Schor.'Die zijn net een groot vernietigingswapen'.'Dat is zo gaaf' lachte Mor.'Echt wel' lachte Schor.'Ze moet weg' zei Alana.'Het is niet veilig om haar hier te houden'.'Ze doet nog geen vlieg kwaad' zei ik kwaad. 'Inderdaad, nog niet' zei Alana.'Maar hoe lang zal dat duren?'.'Jullie weten niet eens waar jullie over praten' snauwde ik en liep verder naar ma's bureau om daar te wachten voor mijn Alpha training. Toen ik via het raam binnenvloog zag ik dat Felix al zat te wachten.'Hey' zei ik en ging naast hem zitten.'Hey' zei hij zonder emotie en bleef voor zich uit staren.'Is er iets?' vroeg ik verward. Hij keek me aan. 'Is er iets? Is er iets?!' riep hij.'Je beschermt haar! Ze is een monster!'.'Ze is mijn zusje!' riep ik.'Ze is geen monster'. 'Ze is een zwarte ziener' zei Felix.'Ik dacht dat van alle mensen jij dit nog het meeste zou begrijpen'.'Dat doe ik ook' zei ik.'Het is niet omdat vader een slecht man was dat Roos dat ook is'. Felix keek me geschrokken aan toen ik vader zei. Ook al zei ik het onbewust, ik schrok er zelf ook wel van.'Ik zal Roos beschermen, wat iedereen ook zegt'. Felix zuchtte. Op dat moment kwam ma binnen.'Hey jongens' lachte ze.'Klaar voor Alpha training?'
Na de training ging ik terug naar het kasteel waar een grote groep mensen voor stond. Ik landde op het balkon naast overgrootopa en keek hem verward aan.'Wat is er aan de hand?'. 'Ze weten dat Roos hier is' zei hij en keek naar mij.'Dit is jouw schuld, jij bent haar Alpha'. Ik zuchtte en keek naar de menigte.'Ik ga maar eens kijken hoe het met Roos is'. Langzaam wandelde ik naar binnen en zocht Roos in het enorme kasteel. Uiteindelijk vond ik haar bij de fontein in de binnentuin.'Hey' zei ik en ging naast haar zitten.'Hey' zei ze somber.'Je hebt de menigte gezien?'. Ik knikte.'Ze kunnen je niets maken, dat weet je'. 'Maar ik kan hen wel pijn doen' zei ze en keek me aan.'Ik denk dat ze gelijk hebben Lucas, ik ben een gevaar voor iedereen'. Ik keek haar met grote ogen aan.'Wat? Wie zegt dat?' vroeg ik geschrokken.'Ik'. Ik draaide me geschrokken om toen ik een wel heel bekende stem hoorde. En ja hoor, daar stond hij...Vakonov.'Hoe kom jij hier?' snauwde ik en stond op.'Je zusje bracht me terug' lachte hij. Ik keek verbaasd naar Roos.'Je...je bracht hem weer terug?'. Ze kreeg tranen in haar ogen en begon te huilen.'Het spijt me...'
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasyKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...