Het duurde niet lang voordat we de Hoorn hoorden en we moesten verzamelen in de grote zaal. We namen plaats in de cirkel der hoofden en wachtten tot de vergadering begon. Ma zat op de stamhoofden stoel van Drakeneiland en pa zat naast haar op de partnersstoel. Ik zat naast ma en Roos naast pa aan de ander kant. Naast me zaten Felix en Jake met daarnaast Kronos, Udisé en dan Maxim en Clarissa. Ook zag ik Hindrik van Kabil aan de overkant van de zaal zitten. Hij was de vader van Udisé en de opa van Felix en de anderen. Hij keek me bedenkelijk aan, ook al was hij goed bevriend met mijn moeder.'Laat de grote stamhoofdenvergadering beginnen!' riep een man en opende de vergadering. De meeste ogen waren op ons gericht, op mij en Roos. Ma stond op en keek de zaal rond.'Ik zou graag beginnen met een opheldering over wat er deze week op Barks en Drakeneiland gebeurt is' zei ze en begon haar uitleg te doen. Ze legde uit hoe Roos van verbanning was weten te ontkomen en dat ze zolang ze geen leraar had, geen zwarte ziener zou worden. Wat ma echter niet wist was dat ze al lang met haar opleiding begonnen was. Iedereen keek toen naar mij, maar ik mocht niet spreken op deze vergadering, ik was geen hoofd. Zarzunas stond op en keek naar ma. 'Luister eens Alpha' zei hij.'Hoe kan jij in hemelsnaam een goede leider zijn als je nog niet eens het gedrag van je kinderen onder controle kan houden?'. Ik werd er kwaad van maar ik voelde dat ma me tegenhield om iets te doen. 'Ze deden het achter mijn rug om om elkaar te beschermen' antwoordde ze. 'Ik weet zeker dat Vanessa ook niet altijd de braafste is geweest'. Ze keek naar Dorm, die op het punt stond om iets te zeggen.'En Dexter al helemaal niet'. Hij deed zijn mond weer dicht en ik bedacht me dat Dexter een aanval op Bor veroorzaakt had.'Desniettemin ben ik trots dat ze dit durven te doen' ging ma verder.'Het vraagt heel wat lef om het gezag van een Alpha te ondermijnen'.'Maar het is toch gebeurt ofniet dan?' zei Grunod.'Luister Krusha, je bent een geweldige Alpha, dat heb je al meermaals bewezen. Maar misschien word je visie een beetje vertroebelt omdat het je eigen kinderen zijn'. Er werd instemmend gemompeld. 'Toen Dexter Bor aanviel heb je hem meteen opgesloten' zei Dorm. 'Misschien kunnen we dat in dit geval ook het beste doen'. Ik wou niet weten hoe angstig Roos moest zijn op dit moment...Ik keek subtiel naar haar. De angst was in haar ogen te lezen en ze keek naar ma die geschokt naar Dorm keek.'Ik ga haar niet opsluiten, dat is mijn dochter!' riep ze.'Jij sloot mijn zoon op!' riep Dorm.'Dexter had effectief iets misdaan' snauwde ma. 'Mijn dochter heeft niets gedaan waardoor ze opgesloten zou moet worden'.'Het is een zwarte ziener!' riep Zarzunas en trok zijn zwaard.'Als jij er geen einde aan maakt, doe ik dat wel'. Ma ging voor Roos staan en keek hem in de ogen.'Kom maar op' snauwde ze. 'Wowowow' zei pa en stond op.'Dit is neutraal gebied, hier word niet gevochten'.'Zwijg, jij bent geen stamhoofd' zei Grunod.'Harred heeft gelijk' zei Kronos en stond op.'Dit is geen plaats om dit uit te vechten'. 'Logisch dat je je Alpha beschermt kleine draak' snauwde Dorm en trok zijn bijl.'Wat zei je over mij?' vroeg Kronos en liet zijn ogen blauw oplichten. Dit liep uit de hand...Ik stond op en trok Roos de zaal uit. 'Hier komen jij!' hoorde ik iemand schreeuwen maar kort daarna werd hij door Kronos op de gerond geslagen. Dat was de eerste klap van een gevecht, van een oorlog. Één die nog lang zou duren, een Drakenoorlog.
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasyKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...