We wandelden door het bos naar onze vaste plek bij het meertje. Felix en ik wandelden wat achteraan samen met Roos, die tussen ons in liep. Ze hield van elk van ons een hand vast. Felix stond erop dat ik mijn rechterhand zou geven en langs links moest wandelen. Ik had ermee ingestemd omdat ik het toch al gewoon was dat ze aan mijn teken kwam.'Waarover zouden Krusha en overgrootvader het nu toch hebben?' vroeg Felix op kinderachtige toon.'Oh, ik zou het niet weten, misschien wel over je VERVLOEKTE ZUSJE'. Dat laatste zei die heel kwaad en hij keek naar mij.'Kun je haar niet gewoon opsluiten ofzo?'.'Waarom?' vroeg ik met grote ogen.'Ze kan er niets aan doen dat ze zo geboren is, dat weet je best'.'Het zit in haar bloed Lucas' zei hij.'Ze is een monster'.'Niet alle zwarte zieners zijn monsters' zei ik.'Nou, hoeveel zwarte zieners ken jij dat er geen zijn dan?' vroeg hij.'Roos is niet zoals Vakonov' snauwde ik.'Jij bent niet met hem opgegroeid, jij weet niet half wat voor iemand hij was'. Felix wist dat dat gevoelig voor me lag maar was er toch over begonnen.'Het spijt me Lucas' zei hij stil en keek me aan.'Maar het zou kunnen dat het een ziener ding is, net zoals wij onze Alpha dingen hebben'.'In dat geval hoef je niet bang te zijn' zei ik.'Want Roos is mijn ziener, niet de jouwe'. Alsof ze wist wat ik wou doen liet Roos Felix hand los en werd door mij mee naar voren getrokken.'Ben ik echt een monster?' vroeg ze stil. Ik tilde haar op en keek haar in de ogen, wat niet makkelijk was aangezien haar pik zwarte haar er half voor hing.'Je bent wat je wilt zijn' zei ik en lachte.'Komop, we zijn er'. Ik zette haar op de grond en ze liep naar de anderen. Felix keek me niet eens aan toen hij me voorbij stapte maar ging gewoon door. Ik kwam als laatste aan bij het meertje. Eiks en Flamel vlogen blij in het rond en ik lachte.'Die zijn ook weer blij om buiten te zijn'.'Zeg dat wel' zei Clarissa.'Oh kijk, ze hebben een vriendje'. Er kwam een donker groene Schriele dood aangevlogen en begon met hen te spelen.'Lian!' riep Roos blij en sprong een paar keer de lucht in maar vloog niet. De Schriele dood kwam naar haar toe en landde op haar schouder.'Ik wist niet dat Roos een Schriele dood had' zei Maxim.'Wist ik ook niet' zei ik en hurkte voor haar neer.'Hey, wie is je kleine vriend hier?'. 'Dit is Lian' lachte ze.'Mijn beste vriend'.'Nou, Eiks en Flamel vinden Lian duidelijk ook leuk' lachte ik terwijl ze rond ons kwamen cirkelen. 'Hij vind me geen monster' zei ze en keek naar Felix. Hij zuchtte en rolde met zijn ogen.'Gast, vind jij Roos een monster?' vroeg Jake verward.'Zo heb ik het niet gezegd...' begon hij.'Oh ja echt wel' zei Roos en ging voor hem staan.'Je vindt me een monster omdat ik een teken heb!'
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasiKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...