H19: Zoals vroeger

296 30 0
                                    

Pov Krusha
Kronos sloeg met 1 klap Grunod neer. Ik slikte. Hij had de eerste klap uitgedeeld van een lang gevecht. Ik keek naar Kronos zijn kinderen. Felix knikte en trok de anderen mee naar buiten.'Ik zal je krijgen' snauwde Dorm en zwaaide met zijn bijl in mijn richting. Ik pakte met 1 hand de bijl en trok het zo uit zijn hand.'Ik dacht echt dat je slimmer was dan dat' zei ik en gooide de bijl in de muur. Daarna sloeg ik hem met 1 klap op de grond. Ik keek om me heen en zag dat er een heus gevecht gaande was tussen draken en mensen. Wij waren zwaar in de minderheid maar dat was geen nadeel. We waren maar met 4 en toch overmeesterden we ze met gemak. Ik zuchtte en keek naar Harred. Na een uurtje lag de grote zaal vol bewusteloze mensen. Ik keek naar Harred.'Waar zijn we aan begonnen?'. Kronos zuchtte en kwam naast me staan. Hij veegde wat bloed van zijn kaak en keen me aan.'We zijn een oorlog begonnen' zuchtte hij. Udisé wreef langzaam over zijn wang.'Je hebt een enorme snee in je gezicht' zei ze stil en keek naar mij. Ik ging voor mijn grote broer staan en legde mijn hand op zijn wang. Ik zag aan zijn ogen hoe gebroken hij was.'Ik heb het verpest ofniet dan?' vroeg hij stil.'Een klein beetje' zei ik en haalde mijn hand van zijn kaak. De snee was volledig verdwenen.'En als jij het niet gedaan had, had ik het gedaan' zei Harred. 'Niemand spreekt zo over mijn dochter'. Hij spuugde op het hoofd van het eerste het beste hoofd.'Erg volwassen' zei ik.'Dit is geen tijd om het klein kind uit te hangen' zei Udisé. 'We zijn beland in een oorlog, alweer...'. Ik zuchtte.'We moeten naar Drakeneiland en zoveel mogelijk draken veilig stellen voordat alle mensen zich tegen ze gaan keren'. Ik strekte mijn arm en liet mijn Alpha scepter verschijnen.'We kunnen nu niet meer terug' zuchtte Kronos. Ik slikte en tikte met de scepter op de grond. Het signaal verspreidde zich door de hele archipel samen met wat er hier gebeurt was.'We moesten maar eens terug naar het kasteel' zuchtte Harred.'Voordat ze wakker worden'.'Wij moesten ook maar onze koffers gaan pakken voordat het nieuws Barks bereikt' zei Kronos en keek naar mij.'Heb je nog plaats in dat kasteel van je voor je grote broers?'.'Altijd' zei ik.

Diezelfde dag nog was elke draak teruggekeerd naar Drakeneiland, net zoals het was 5 jaar geleden...'Je kon het niet laten hè?' vroeg opa die naast me op het grote balkon kwam staan. 'Ik was niet degene die de eerste klap uitdeelde hoor als dat is wat je bedoelt' zei ik.'Nee, je kon het niet laten om je dochter te beschermen ook al is ze een zwarte ziener'. Ik keek hem verward aan.'Ze is haar opleiding al begonnen Krusha' zei hij en keek naar mij.'Je mag 1 keer raden wie haar mentor is...'

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu