Pov Lucas
Die avond zaten Roos en ik zwijgend aan tafel. Ma kwam zuchttend de kamer binnen met Flamel op haar schouder.'Die menigte wil maar niet weggaan'. Ze keek naar mij.'Nog ideeën?'. Ik schudde met mijn hoofd en keek naar Roos. Ze had duistere krachten gebruikt om Vakonov terug tot leven te wekken. Hoe ze aan die krachten kwam bleef voor mij een raadsel maar ik had haar belooft er niet met onze ouders over te praten.'Echt niet?' vroeg ma en zette Flamel op tafel. 'Je beseft dat je advies vraagt van een vijf jarige, ofniet dan?'. Ze zuchtte en liet haar hoofd op tafel vallen.'Ik ben echt ten einde raad...'. Pa kwam de kamer binnen en ging naast ma zitten. 'Die mensen staan nog steeds voor de deur ofniet dan?'.'Ja' zuchtte ze en keek hem aan.'Ik kan geen mensen meer zien...'.'Gelukkig dat hier geen mensen zijn dan' zuchtte Roos. Pa keek ongemakkelijk rond. Ze had nooit geweten dat hij ooit een mens geweest was voordat hij een draak werd. Ma keek naar Roos en lachte.'Er zijn hier wel mensen weet je'. Ze keek naar pa. 'Je vader was een mens toen we trouwden'.'Wacht, wat, echt?' vroeg ze verbaasd.'De ring maakt hem een draak' zei ik.'Iets van drakengenen, het fijne weet ik er niet van'.'En dat hoeft ook niet'. Overgrootopa nam plaats aan het hoofd van de tafel en keek naar ma. 'Je weet wat eraan komt, ofniet dan Krusha?' vroeg hij.'Ja, dat weet ik' zei ze.'Dat weet iedereen'. Ik moest denken aan de gesprekken die vader en ik hadden voor een grote zuivering. Die verliepen ook altijd zo.'Wat komt eraan?' vroeg Roos.'De grote stamhoofdenvergadering' zei ik en at verder. Ik zag dat er een rilling door Roos haar lichaam ging.'Moet ik mee?' vroeg ze voorzichtig.'Alle kinderen van de stamhoofden moeten aanwezig zijn' zei pa.'Jullie dus ook'. Ik zuchtte.'Felix en de anderen zullen er ook zijn...'. 'Vind je dat niet leuk dan?' vroeg ma verward.'We hebben ruzie' zei ik. Roos keek triest naar de tafel.'Het komt door mij zeker?'.'Dat is niet belangrijk' zei ik. Ma zuchtte en keek naar pa.'Het is al morgen...Hoe gaan we die menigte voorbij raken?'.'Geluidssnelheid' antwoordde hij.'Goed plan' zei ik en keek naar Roos.'Hey, geen zorgen, ze kunnen zich daar niet permitteren om ruzie te zoeken met het machtigste stamhoofd van de archipel'.'Hey' zei ma en schopte met haar voet tegen mijn been. Ze was dan wel mijn moeder, ze was ook nog maar 22 en dus nog vrij jong van geest.'Het machtigste stamhoofd wilt graag dat je niet zo over haar praat ja'.'Sorry mama' zei ik en at verder. Roos leek er wel wat geruster door geworden zijn. Als ze vannacht nu maar geen onverwacht bezoek kreeg... Na het eten nam ma me nog even apart.'Luister Lucas' zuchtte ze.'Ik weet dat dit niet je eerste vergadering is, maar het word wel je eerste als Alpha van een zwarte ziener'. 'Ze is nog geen zwarte ziener' zei ik. 'Ze heeft alleen het teken'.'Daar zien zij geen verschil in' zei ze.'Ze breken je stuk voor stuk af totdat er niets meer van je over is'. Ze zuchtte.'Mijn eerste vergadering toen iedereen wist dat ik een draak was ging ook niet geweldig maar mensen raken eraan gewend, geef het tijd'.'Ik zal niemand levend roosteren als dat is waar je bang voor bent' zei ik. Ze lachte.'Meer vraag ik niet'
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasyKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...