H7: Radeloos

309 29 3
                                    

Ik verstijfde bij het horen van die naam.'Va-Va-Vakonov?' stotterde ik. 'Is hij de schaduwman?'. Ze knikte en begon weer te huilen.'Hij wilt dat ik word zoals hem' snikte ze.'Dat wou hij bij mij ook' zuchtte ik stil. Roos keek me verbaasd aan.'Weet je nog dat we je verteld hebben dat mama en papa me niet zelf hebben opgevoed tot ik 4 jaar was?' vroeg ik. Ze knikte.'In de tijd dat mama en papa er niet waren, heeft Vakonov me grootgebracht'. Ik slikte. 'Hij was mijn adoptievader'. Roos keek me met grote ogen aan.'Hoe heb je het overleeft?' vroeg ze.'Hoe kon je aan hem ontkomen?'.'Met behulp van familie' zei ik stil en veegde opnieuw haar tranen weg.'Ik zal er voor zorgen dat hij je niets doet'. Ze knuffelde me en ik legde beschermend mijn armen om haar heen.'Kom, mama en papa zijn heel ongerust over jou'

We slopen onopgemerkt door Barks heen wat moeilijker is dan het klinkt. Uiteindelijk wisten we ons huis te bereiken en ik duwde haar onmiddellijk naar binnen.'Waarom wandelden we niet gewoon via de hoofdweg?' vroeg Roos en ging voor de haard op de grond zitten.'Omdat mensen je dan gezien hadden' zei ik. 'En dan gaan ze vragen stellen en dat willen we niet'. Ik stak de haard aan en liet Roos naar het vuur staren.'Eiks!' riep ik en de Schriele dood kwam op mijn arm zitten.'Vlieg naar Drakeneiland en vind onze ouders, dit is wat je hen moet zeggen...'

Het duurde niet lang voordat ma en pa binnen kwamen stormen.'Waar is ze?' vroeg ma. Ik wees naar de haard maar daar zagen zij alleen maar een meisje van mijn leeftijd zitten. Ik had hen alleen laten weten dat ik ze gevonden had, niet wat er met ze gebeurt was. Roos draaide verbaasd haar hoofd en lachte toen ze haar ouders zag.'Mama! Papa!' riep ze blij en vloog hen in de armen.'Ik was zo bang, maar Lucas heeft heeft me geholpen, hij gaat mij beschermen tegen de schaduwman'. Ze keken me allebei vragend aan.'Ik kan het uitleggen' zei ik.'Maar je kunt er beter even voor gaan zitten'

Na de hele Vakonov-is-terug uitleg gedaan te hebben staarde ma radeloos voor zich uit.'Vakonov is de schaduwman...' zuchtte ze.'Dit is vreselijk'.'Het betekent dat ze een leraar heeft' zei pa stil.'Dan kan ze dus effectief een zwarte ziener worden'. Ik zat ondertussen naast Roos aan de haard.'Ze praten over me alsof ik er niet bij ben' zei ze stil.'Weet ik' zuchtte ik.'Maar als er iemand Vakonov kan stoppen, zijn zij het'. Ze keek me met grote ogen aan.'Mag ik bij jou in de kamer slapen vannacht zodat ik niet alleen ben?'. Ik lachte.'Natuurlijk mag dat'. Nonkel Drake en Kronos kwamen binnen en zagen Roos zitten.'Dus het is waar' zuchtte Kronos.'Ja' zei ma.'Wat gaan we eraan doen?' vroeg Drake. Ze haalde haar schouders op.'Ik weet het niet'

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu