H11: Zwarte ziener

293 28 0
                                    

Pov Krusha
'Ik kan het niet Harred' zuchtte ik en ijsbeerde door de huiskamer.'Ik kan onze dochter toch niet verbannen?'. 'Denk je dat ik het er niet moeilijk mee heb?' vroeg hij.'Maar als je broers denken dat het het beste is voor de troep...'. Hij zuchtte.'Ik wil haar ook niet verliezen Krusha'. Ik zuchtte en plofte neer op de eerste de beste stoel die ik tegen kwam.'Ze verwachten dat ik het doe' zei ik stil.'En als het dorp ontdekt dat Roos een zwarte ziener is dan...'. Ik keek met tranen in mijn ogen naar Harred.'Dan vermoorden ze haar' zuchtte hij en kwam naast me zitten. 'Ons kind gaat sowieso dood Harred' snikte ik.'Wat moeten we nu doen?'. 'De keuze nemen waarbij ze het meeste kans heeft om het te overleven' zuchtte hij stil en staarde naar de grond. 'Je moet haar verbannen...'. Op dat moment kwamen Lucas en Roos binnen wandelen. Ze leken opgelucht, alsof ze van iets naars ontsnapt waren. Ik ging rechtstaan en veegde mijn tranen weg.'Roos...' begon ik met bevende stem.'Ik moet je wat zeggen'. 'Ik moet eerst wat zeggen' zei Lucas. 'Roos is nu officieel het eerste lid van mijn troep'. Ik staarde hem met grote ogen aan.'Jou troep?'. Lucas knikte. 'Ze heeft de eed afgelegd en trouw aan me gezworen' zei hij.'Hij is nu mijn Alpha' zei Roos en keek me kwaad aan. Ze wisten het bedacht ik me. Dit was hun manier om Roos niet te kunnen verbannen. Lucas was een andere Alpha dus ik kon niet beslissen over zijn troep. Ik lachte en vloog mijn kinderen in de armen.'Dankje' lachte ik.'Je hebt je zusje gered'. Ik keek naar Roos.'Ik wou je niet verbannen, echt niet' zei ik stil.'Maar nu zal het dorp erachter komen en dan...'. Ik stopte met praten.'Daar zorg ik wel voor' zei Lucas.'Ze is nu mijn verantwoordelijkheid'

Pov Lucas
Nog voor de middag wist heel het dorp wat er gaande was. Dat Roos een zwarte ziener bleek te zijn, dat ma haar wou verbannen maar dat ik nu haar Alpha was. Mensen begonnen te roddelen. Over mij, over ma, maar vooral over Roos. Ze vormde een bedreiging voor Barks, dachten zij dan. Zij hadden van het visioen gehoord maar het niet zelf gezien. Ik wandelde nu met Roos naar het huis van nonkel Kronos om met de anderen te gaan praten. Overal werden we nagestaard en Roos liep heel dicht tegen me aan. 'Ik ben bang' zei ze stil.'Ik bescherm je' zei ik en klopte aan op de deur van Felix huis. Udisé opende langzaam de deur en keek meteen naar Roos.'Nu weet ik waarom niemand op haar mocht passen' zei ze en keek me aan. 'Kom binnen, snel'. Ze duwde ons naar binnen en sloot onmiddellijk de deur. 'Ben je gek geworden!' riep Kronos recht in mijn gezicht.'Ze vormt een gevaar voor de gehele archipel!'.'Dat weet je niet!' riep ik.'Ik heb dat visioen ook gezien, het hoeft niet per sé slecht te zijn'. Ik keek naar de anderen die vol angst naar Roos staarden.'Ze is een zwarte ziener Lucas' zei Jake.'Ze kan hier niet blijven'

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu