Pov Lucas
Roos lag huilend in mijn armen.'Dit is mijn schuld' snikte ze.'Door mij komt er oorlog'.'Dat weet je niet' zei ik stil en keek naar de anderen. We wisten allemaal dat dit oorlog betekende, we wachtten alleen tot het officieel gemaakt zou worden.'Maar tante Krusha had wel gelijk' zei Maxim.'Je hebt niets fout gedaan'.'Ja, je bent nog niet eens een echte zwarte ziener' zei Clarissa. Roos keek triest op.'Dat is niet waar' zei ze stil.'Ik heb een grote fout gemaakt'. Ze keek naar mij.'Ik ben een zwarte ziener in opleiding...'. Ze barste weer in tranen uit. De anderen keken me verbaasd aan.'Laat me raden?' vroeg Felix.'Jij wist dit natuurlijk al?'. 'Ik had haar belooft om het aan niemand te vertellen' zei ik.'Maar Vakonov is terug en hij leert Roos om een zwarte ziener te worden'.'Is hij terug!' riep Jake met grote ogen.'De vorige keer heeft hij pa bijna vermoord!'.'Luister!' riep ik.'Niemand weet dat Roos haar opleiding al begonnen is en dat wil ik graag ook zo houden, gaat dat lukken?'. Ze keken elkaar even aan en keken toen naar mij. 'Best' zei Felix.'Maar als Vakonov of zij ook maar iets durven te doen...'.'Dan heb je vrije toestemming om ze van kant te maken' zei ik. Roos rilde.'Ik weet zeker dat jij niets slechts zal doen Roos' zei ik stil.'Zo ben je niet'. Ze keek me hoopvol aan.'Je weet wat ik gedaan heb en toch steun je me'.'Ik ben je grote broer' zei ik.'Ik zal je altijd steunen'. Clarissa kwam naast ons zitten.'Daar is familie voor'. Ze keek naar mij omdat dat ook het argument was dat mij overtuigt had om terug naar Barks te gaan, ook al hadden mijn ouders me afgestaan.'Ze heeft gelijk weet je' zei Jake en kwam aan onze voeten zitten. 'Wij zullen er altijd voor je zijn, wat er ook gebeurt'. Hij keek naar Felix.'Je blijft familie' zei die uiteindelijk en kwam ook naast ons zitten.'Nu we toch bezig zijn' zei Maxim en opende de deur. Daar stond ma.'Jullie zijn de beste familie die iemand zich maar kan wensen' zei ze. Aan haar handen hing bloed en er zat een scheur in haar kleren.'Hoeveel heb je gehoord?' vroeg ik.'Genoeg' zei ze en keek naar Roos. 'Ik wist dat Vakonov de schaduwman was maar dat hij effectief ook terug is...'. Ze zuchtte.'Hij moet wel heel krachtig zijn om terug te komen van de dood'. Ze lachte en schudde langzaam met haar hoofd.'Geen wonder dat je hem als leermeester koos...'. Toen keek ze naar mij en de anderen.'Een zwarte ziener is niet altijd een monster'. Ik keek naar haar handen en ze volgde mijn blik.'Oh ja, dat' zuchtte ze.'Dat is van Kronos, ik heb hem moeten helen'. 'Was pa gewond?' vroeg Clarissa bezorgd.'Hij was gesneden met een punt van een zwaard dat hij niet op tijd had kunnen ontwijken' zuchtte ma. 'Niks ernstig'.'En?' vroeg ik.'Het is oorlog, niet?'. Ze zuchtte en sloot de deur.'Ja, ja het is oorlog' zei ze stil. 'Draken en mensen zullen niet langer meer naast elkaar leven. Vanaf nu zullen ze weer vijanden zijn'
JE LEEST
Ik, een draak?! 4: De Drakenoorlog
FantasyKrusha is eindelijk weer eens echt gelukkig. Harred is de perfecte man, hij kan zijn krachten perfect controleren. Kronos is stamhoofd. Lucas en Felix doen het prima bij de Alpha training en haar opa is niet zo slecht als dat iedereen dacht. Er is a...