H27: De andere kant

290 28 0
                                    

Die avond kwamen ma en pa laat thuis.'Hoe was het?' vroeg ik toen ze mee aan tafel kwamen zitten.'We hebben genoeg om nog 2 maanden mee door te komen' lachte Drake.'Dan gaan we wel naar Bor ofzo, als dit alles dan nog niet over is tenminste'. 'En alle draken zijn ongedeerd dankzij onze geweldige heler' lachte Kronos.'Heler en Alpha' verbeterde Harred hem.'Leg is niet zo veel druk op haar zeg' zei Udisé maar ma lachte.'Het is nooit erg om complimenten te krijgen'. We lachten en ik keek naar Roos. Er ging een zwarte waas door haar ogen. Ik slikte en er ging een rilling over mijn rug. Langzaam stond ik op en deinsde achteruit.'Wat is er Lucas?' vroeg Felix verward. Iedereen keek me verward aan, iedereen behalve Roos.'Iedereen weg, nu' zei ma en stond op.'Tante Krusha wat is er...' begon Clarissa maar ze kon haar zin niet afmaken.'Nu' zei ma streng en trok me achteruit. Ze stonden allemaal op en verlieten de kamer. Roos begon zwart te gloeien en haar zwarte ziener kant nam het over. 'Wat moeten we doen?' vroeg ik bang en keek naar ma.'Jij gaat niets doen' zei ze en duwde me de kamer uit.'Ik regel dit wel'. Ze sloot de deur en deed hem op slot. Ik draaide me langzaam om en de anderen keken me vragend aan. 'Wat is er aan de hand Lucas?' vroeg Drake serieus. Ik had hem nog niet vaak zo ernstig gezien.'Euh....' zuchtte ik.'Ik heb euh belooft om niets te zeggen'.'Belooft aan wie?' vroeg Kronos en kwam naast Drake staan. 'Aan Roos' zei ik.'En een draak houd altijd zijn belofte'. Ze zuchtten en keken me geërgerd aan.'Dan wachten we wel totdat Krusha klaar met haar is'. Ik slikte en ging naast Felix en de anderen staan.'Wat is er met Roos aan de hand Lucas?' vroeg Jake verward. 'Dat kan ik niet zeggen' zei ik.'Het heeft te maken met haar teken ofniet dan?' vroeg Felix.'Met de duistere krachten waarmee ze speelt'. Pa kwam naast me staan.'Als ik erachter kom dat Vakonov hier iets mee te maken heeft dan ontplof ik'. Hij keek me in de ogen en ik slikte.'Dit heeft niets met hem te maken' zei ik. Felix zijn ogen keken me geërgerd aan omdat hij wist dat ik loog. Hij was duidelijk aan het twijfelen of dat hij me zou verlinken of niet. Gelukkig kwam ma net de zaal uit. In haar armen droeg ze een bewusteloze Roos die er maar zwak uitzag.'Wat is er gebeurt?' vroeg ik en ging meteen voor haar staan.'Ze wou mijn kracht uit me zuigen' zei ze stil zodat de anderen het niet konden horen.'Maar ik heb een beveiliging voor als dat gebeurt'. Ze keek triest naar haar dochter.'Wist ik maar wat dit veroorzaakte...'.'Wat gebeurde er in het algemeen al?' vroeg pa en kwam naast me staan.'Roos is ook mijn dochter weet je'. Ma zuchtte.'De andere kant neemt het over'. Drake en Kronos slikten en keken naar pa, die angstig keek.'Wat betekent dat?' vroeg Jake verward.'Het betekent dat ze verandert in de zwarte ziener die ze werkelijk is' zei pa stil.

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu