H21: Veranderd

322 30 0
                                    

'Goede morgen' lachte Drake en zette het tafel op. Het was vroeg in de ochtend en ik dacht dat ik als enige wakker was, niet dus.'Wat is er zo goed aan dan?' vroeg ik.'Slecht gezind' zei Drake.'Gisteren was je toch nog goed gehumeurd?'.'Dat was gisteren' zei ik en ging aan de langwerpige tafel zitten. 'Nu is het vandaag'. Drake lachte. 'Weet je, je ma zei dat ook altijd'. Ik lachte. 'Ja, dat weet ik'. Hij gaf me een kom.'Soep? Je gaat al je kracht nodig hebben de komende...tijd'. Ik zuchtte en keek uit het raam, waar een dikke mist voor hing.'Wat een mist' zuchtte ik.'Dat is geen natuurlijke mist hoor' zei nonkel Drake en schepte wat soep in.'Heeft mijn zusje je niet geleerd over de Alpha rook?'. Ik keek nog eens goed naar de mist.'Doet ma dit?' vroeg ik verbaasd. 'Zo kunnen mensen het eiland niet vinden' zei Drake.'Wat best handig kan zijn in deze tijden'. Ik zuchtte.'Jij lijkt het niet erg te vinden dat er oorlog is'. Hij haalde zijn schouders op.'Wat kan ik zeggen? Ik ben ermee opgegroeid' zei Drake. Hij staarde even verstijft voor zich uit.'Wat is er?' vroeg ik verward.'Oh niks' zei hij snel en ging aan tafel zitten.'Er is duidelijk wel iets' zei ik.'Komop, vertel'.'Ik dacht terug aan de eerste keer dat ik iemand vermoord heb' zei hij stil en keek mij aan.'Hoe oud was je?' vroeg ik.'Twee' zei hij. Ik spuwde mijn soep uit en greep naar het servetje dat op tafel lag. 'Twee?!' riep ik.'Ik heb toen mijn eigen tante vermoord' zei hij stil.'Pa's zusje... Ik weet haar naam zelfs niet meer...'. 'Stien'. Kronos stond in de deuropening.'Haar naam was Stien'. Ik verslikte me bijna en keek naar de 2. 'Waarom zouden jullie zoiets doen?' vroeg ik met grote ogen.'We hadden geen keus' zei Kronos.'Maar die heb jij wel'. Ze keken naar mij.'Je hoeft niemand te vermoorden in een oorlog, dat doen de andere draken wel'. Ik slikte.'Ik hoor dat het weer eens een leuk onderwerp is'. Roos kwam naast me aan tafel zitten.'Is hij gekomen vannacht?' vroeg ik en at mijn soep verder op.'Ja, hij was er' zei ze en keek naar Drake.'Mag ik ook soep?'.'Tuurlijk' zei hij en pakte een bord.'Als hij het maar niet in zijn hoofd haalt om naar hier te komen' zei Kronos.'Dat heb ik hem al gezegd' zei Roos.'Hij zei dat ik vanzelf naar hem zou gaan dus dat hij hier niet hoefde te komen'. Ik keek haar aan en legde mijn hand op de hare. 'Je moet niet geloven wat hij je verteld, dat weet je, toch?'. Ze knikte.'Ik ga nooit hier weg om naar hem te gaan, echt niet' zei ze.'Maar hij is wel een goede leraar'. Het verbaasde me dat ze dat zei.'Echt?' vroeg ik verward.'Hij is veranderd' zei Roos.'Raar maar waar'. Ik zuchtte.'Als jij het zegt...'

Ik, een draak?! 4: De DrakenoorlogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu