'Moguh' komt Eva de keuken binnen gestormd. Ze pakt een croissantje van het aanrecht en een appel van de fruitschaal. 'Waarschijnlijk ben ik laat vandaag' roept ze over haar schouder als ze haar voet weer op de eerste traptrede zet. 'Alweer' roept Frank verontwaardigd, ze zucht 'ja een lastige zaak'. 'Wacht even' vraagt hij als hij ziet dat ze alweer door wil lopen en loopt op haar af 'ben je morgen wel op tijd want de kookclub is morgenavond bij ons hè' ze rolt met haar ogen. 'Floris en Maartje zouden ook komen dus jullie zorgen maar dat jullie op tijd klaar zijn'. Ze zucht en knikt en voelt zijn lippen op die van haar, buiten hoort ze een claxon, snelt draait ze zich om en loopt naar boven 'ik moet nu echt gaan anders komen we te laat' roept ze nog snel En loopt vervolgens naar de auto waar Wolfs al ongeduldig op haar zit te wachten. 'Waar bleef je nou' zucht hij, ze glimlacht en geeft hem een kus 'wat ben je ongeduldig' grinnikt ze 'ja dadelijk zit het tegen onderweg en moeten we meteen naar binnen' ze glimlacht weer 'Maartje heeft toch avonddienst' hij lacht 'ja maar dat is vanavond pas' knipoogt hij. Als ze bijna bij het buro aankomen rijdt hij een afgelegen straatje in 'we hebben nog 5 minuten' wiebelt hij met zijn wenkbrauwen en als de auto stil staat klikken ze beide hun gordel los en belanden in een innige zoenpartij. Op het parkeerterrein fatsoeneren ze nog snel hun haren en kleren en lopen achter elkaar naar binnen.
Eind van de middag legt Wolfs zijn handen op Eva's schouders en knijpt er zachtjes in 'ga je mee' vraagt hij, ze knikt sluit haar computer af en trekt haar jas aan 'tot morgen' roepen ze naar een aantal collega's. In de auto belt Eva met Frank 'ik eet niet thuis, we gaan zo iets halen en eten in de auto want we moeten bij een loods posten' ze voelt de ogen van Wolfs branden maar durft hem niet aan te kijken bang dat ze in de lach schiet. 'Ja tot vanavond' en ze hangt op. Hij begint te lachen 'jij schudt de smoesjes ook steeds makkelijker uit je mouw hè' ze glimlacht met rode wangen 'schiet nou maar op' gebaart ze naar naar hem.
Als ze uitgeput tegen elkaar aanliggen in zijn bed zegt ze 'morgen moeten we wel op tijd zijn want de eetclub is dit keer in de Ponti' hij knikt 'dan kan ik alleen maar naar je kijken' zegt hij met een sip gezicht 'zelfs dat mag niet te lang' grinnikt ze. Samen stappen ze nog even onder de douche en als Eva bij de deur staat kan hij niet van haar afblijven 'ik moet nu echt gaan hoor' fluistert ze tegen zijn lippen 'tot morgen schatje' en ze sluit snel de deur, achter de deur hoort ze hem nog lachen.
De volgende ochtend haalt Eva Wolfs op, Maartje opent de deur en roept dat hij er zo aankomt. Verbaasd kijkt ze hem aan als hij instapt met zijn overhemd nog niet helemaal dicht en zijn jasje onder zijn arm 'hoe kan jij je nou verslapen hebben je lag om 10 uur al in bed' hij grinnikt maar voor hij kan antwoorden zegt ze 'of heb je vannacht nog met Maartje...' 'Eef alsjeblieft' onderbreekt hij haar voor dat ze haar zin kon afmaken 'ik vraag jou ook niet of je het nog met Frank hebt gedaan, daar wil ik niet eens over nadenken' zegt hij vinnig. 'Ik gooi net een hele kop koffie over m'n pak dus hou alsjeblieft je mond' een lach kan ze niet onderdrukken 'sorry' zegt ze en als ze voor het rode stoplicht staan geeft ze hem een kus 'goede morgen schatje, lekker geslapen' 'ja heerlijk' knipoogt hij. Op het werk ronden ze begin van de middag hun zaak af en denken op tijd weg te kunnen als Mechels hun roept 'een dodelijk ongeval in het centrum' meldt ze hun 'jullie moeten daar nog naar toe'. Wolfs zucht 'is het goed dat we vandaar uit meteen door naar huis gaan want we hebben een etentje met de kookclub' Mechels trekt haar wenkbrauwen op maar knikt dat het goed is. Op het parkeerterrein gooit hij de sleutels naar Eva 'rij jij dan kan ik Maartje even bellen'. Ze start de auto en rijdt weg ondertussen vist hij zijn telefoon uit zijn zak 'hey Chris met Wolfs kun jij Maartje straks oppikken want ik ben nog aan het werk' 'ja oké bedankt tot straks'.
'Ja met mij, ik ben nog aan het werk, Chris en Amy halen jou zometeen op, zou jij voor mij een spijkerbroek en shirt mee willen nemen kleed ik me in de Ponti om' 'ja is goed tot straks'.
'Als je toch aan het bellen bent bel Frank dan ook even voor mij' hij kijkt haar aan en vraagt 'echt' en ze knikt.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.