20

1.6K 23 2
                                    

Vrijdagmiddag om 4 uur is de cursus afgelopen, enkele wisselen telefoonnummers uit en beloven contact te houden zo ook Emmy en Eva 'praat met elkaar hè' drukt ze Eva op haar hart 'jullie zijn een leuk stel samen' lacht ze. 'Dank je dat doen we' zegt Eva lachend en zwaait nog een keer als ze naar de auto loopt waar Wolfs hun koffers al achterin zet.
Als ze op de snelweg zitten is het druk en belanden ze al snel in een file. 'We moeten praten Wolfs, echt praten' zegt ze zacht, hij kijkt haar gespannen aan 'nu' vraagt hij, ze schudt haar hoofd 'nee, ik wil eerst alles voor mezelf op een rijtje zetten, maar wel snel'. Hij knikt 'is goed, ik ook'. Heel de rit blijft er een gespannen sfeer in de auto hangen. Als ze tegen 7 uur in Maastricht aankomen zucht Eva 'ik vond het fijn samen' zegt ze verlegen 'ik ook' zegt Wolfs glimlachend. Na een laatste liefdevolle kus stapt Eva uit en pakt haar koffer 'ik spreek je snel' zegt ze en loopt naar de voordeur. Met een zucht laat ze zich in de hal tegen de deur vallen en sluit haar ogen, veel hoeft ze eigenlijk niet na te denken of op een rijtje te zetten, haar besluit staat vast maar het ligt er alleen aan wat Wolfs wil,  als hij besluit om bij Maartje te blijven stopt ze met hun verhouding, geen stiekeme spannende avontuurtjes meer, dat is een ding wat zeker is. Of ze dan nog bij Frank zal blijven weet ze niet maar dat is van latere zorg. Eerst het een dan het ander. Ze laat haar koffer in de hal staan, dat komt straks wel. Ze besluit om meteen naar  de keuken te gaan, Frank is aan het werk maar zal vast wel even tijd voor haar hebben.
Echt veel tijd heeft hij niet want na 5 minuten staat hij alweer achter het fornuis, ze vraagt of hij voor haar een bordje eten heeft, 'niet te veel want ik heb de afgelopen dagen genoeg gegeten' wrijft ze over haar buik. Na het eten gaat ze maar naar boven Frank heeft het echt veel te druk, lekker douchen en naar bed want de afgelopen dagen heeft ze maar weinig geslapen. Onder de douche denkt ze aan de afgelopen nachten terug en er verschijnt een grote lach op haar gezicht, ze heeft intens genoten van de dagen samen met Wolfs. Dit wil ze vaker of eigenlijk altijd, zou hij ook voor haar kiezen of blijft hij toch bij Maartje, de twijfels slaan weer toe. Ze moeten gewoon heel snel goed met elkaar praten.

Als Wolfs thuis komt zit Maartje al met smart op hem te wachten. 'Ik heb je zo gemist' zegt ze enthousiast als ze hem in zijn armen vliegt. Na een paar minuten zoenen begint ze aan de knoopjes van zijn overhemd te frunniken 'niet nu Maartje ik wil nog wat eten en ik ben bek af' teleurgesteld kijkt ze hem aan. 'Heb je mij niet gemist' vraagt ze gepikeerd 'tuurlijk heb ik jou gemist' zegt hij snel 'maar deze week was zo vermoeiend, een hele dag zitten, luisteren, brainstormen, evalueren dat ben ik gewoon niet gewend' zegt hij iets te bot waardoor Maartje boos op staat en naar de keuken loopt om nijdig wat te eten voor hem klaar te maken. Zonder te praten eet hij zijn bord leeg. 'Ik ga even douchen' zegt hij en zonder op antwoord te wachten loopt hij naar boven. Later zit hij onderuit gezakt op de bank met de afstandsbediening in zijn hand maar wat te zappen, geen programma wat hem echt interesseert want hij is er met zijn gedachten niet bij. Hij krijgt maar half mee dat Maartje boos op staat en chagrijnig 'welterusten' roept en de trap op stampt. Als hij een half uurtje later de slaapkamer in loopt ligt ze te huilen 'wat is er nou' vraagt hij 'ik had me deze avond zo anders voorgesteld' snikt ze 'je bent bijna een week weggeweest en dan doe je zo'. 'Het spijt me' fluistert hij 'ik ben gewoon erg moe'. 'Zelfs te moe om mij even stevig vast te houden' en te knuffelen' zucht ze. Snel stapt hij in bed, slaat zijn arm om haar heen en kust haar 'tuurlijk niet' fluistert hij 'ik heb jou ook gemist'. Nadat Maartje eindelijk in slaap is gevallen pakt hij zijn telefoon, zet hem op stil en stuurt Eva een appje "ik mis je X" na een paar minuten krijgt hij een appje terug "ik jou ook X" met een glimlach op zijn gezicht valt hij in slaap.

De volgende dag zitten ze samen in de tuin, s'ochtends hebben ze boodschappen gedaan en s'middags zijn ze de stad in geweest als Fleur vrolijk de tuin in komt wandelen ze knuffelt haar vader en geeft Maartje een kus op haar wang. 'Hey schat moet jij niet werken' 'ja pas om 8 uur dus ik dacht ik ga eens kijken hoe het met m'n vader is' hij grinnikt 'zodat je zeker meteen mee kan eten' met rode wangen knikt ze met haar hoofd 'ik kan nog steeds niet pinnen dus heb vandaag geen boodschappen kunnen doen en om weer boterhammen te eten had ik geen zin in'. 'Tis al goed hoor er staat een ovenschotel in de oven' lacht hij en graait in zijn zak naar zijn portemonnee 'hier 35 euro meer heb ik niet, die krijg je van me maar dat andere geld van van de week krijg ik terug hè' 'jaa pap, je bent een schat' en ze geeft hem een kus. Maartje zit hoofdschuddend te kijken 'WAT' kijkt hij haar geïrriteerd aan 'niks' zucht ze 'doe dan niet zo' zegt hij en loopt naar de keuken om in de oven te kijken en een glas ice tea voor zijn dochter in te schenken. Een beetje ongemakkelijk gaat Fleur aan de tuintafel zitten. 'Nog een kwartiertje dan is het eten klaar' komt Wolfs de tuin in lopen met het glas voor Fleur. Maartjes telefoon gaat en ze loopt al bellend naar binnen, Fleur kijkt ondeugend haar vader aan en ze schieten beide in de lach. Na een paar minuten komt ze terug lopen 'er gaat een collega ziek naar huis ik heb beloofd om na het eten meteen te komen tot 11 uur en morgen van 3 tot 11' zegt Maartje. 'Is goed, ik zal meteen de tafel dekken' stelt Wolfs voor.

Als Maartje na het eten vertrokken is vraagt Fleur 'hoe zit het nu tussen jullie' Wolfs haalt zijn schouders op 'en met Eva' weer haalt hij zijn schouders op 'ik weet niet wat zij voor mij voelt' zucht hij.

In het geheim (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu