'Sta je er voor 100% achter' vraagt hij haar en kijkt haar diep in haar ogen aan. 'Zeker weten' zegt ze en zoent liefdevol zijn lippen. Daarna pakt hij zijn telefoon uit zijn zak en belt met de makelaar. 'Van de week komen ze foto's maken dus we moeten de komende dagen maar goed opruimen' zegt Wolfs als hij heeft opgehangen. 'Ondertussen kunnen we alvast kijken of er leuke huizen te koop staan' zegt Eva met een knipoog. 'Oké maar niet nu we moeten gaan, kom'. Op het bureau hebben ze geen zaak en zitten nu al 2 uur oude dossiers in te voeren 'Eef' roept Wolfs zachtjes en wenkt haar met zijn hoofd te komen. 'Wat vindt je hiervan' vraagt hij zacht en ze kijkt over zijn schouder mee naar zijn beeldscherm 'wat doe jij nou' vraagt ze verontwaardigd 'sssst zachtjes' fluistert hij 'vindt je het wat' de blik in haar ogen zegt genoeg 'mooi' fluistert ze 'gaan kijken?' vraagt hij dan ook, ze slaat haar armen om zijn nek, geeft hem een vlugge kus op zijn wang en gaat terug achter haar bureau zitten, 'Wolfs, van Dongen kan dat thuis' roept Mechels als ze toevallig de kantoortuin in komt lopen en richting haar kantoortje door loopt, 'sorry' roept Eva lachend en met een glinstering in haar ogen kijkt ze hem aan en knikt. Snel gaan ze allebei weer aan het werk maar na een half uur is Wolfs er al weer klaar mee en stuurt Eva een appje "over 2 minuten in de kleedkamer 😉". Glimlachend leest Eva het berichtje en ziet ze Wolfs met een grijns op zijn gezicht richting de kleedkamers lopen.
Een paar minuten later loopt ze ook richting de kleedkamers maar als ze binnen komt ziet ze niemand 'Wolfs' roept ze zachtjes als ze rustig verder loopt. Wanneer ze langs de kleedhokjes loopt wordt ze plotseling 1 van de hokjes ingetrokken. Met een glimlach op haar gezicht draait ze zich om en wordt ze hartstochtelijk gezoend, 'Wolfs' giechelt ze 'wat doe je nou'. 'Hier had ik gewoon even zin in, stiekem ff zoenen net als vroeger, de spanning dat er iemand binnen kan komen' zegt hij lachend en begint haar weer te zoenen. Na een paar minuutjes gaat Eva's telefoon "waar hangen jullie uit Mechels zoekt jullie" leest ze het appje van Marion. Snel fatsoeneren ze hun kleding en haar en een paar minuten na elkaar lopen ze de kantoortuin weer binnen Wolfs loopt regelrecht naar de koffiemachine en maakt 2 koppen koffie. 'Waar kom jij vandaan' vraagt Mechels als hij met 2 kopjes aan komt lopen 'van het archief en koffie halen' zegt hij demonstratief 2 kopjes omhoog houdend. 'Ohh oké' zegt ze zuchtend.
Wolfs zet het kopje op Eva's bureau 'koffie voor de mooiste politie vrouw van Maastricht' fluistert hij in haar oor. Haar wangen worden rood 'charmeur' geeft ze hem een tik tegen zijn arm.S'avonds zitten ze moe tegen elkaar aan op de bank 'morgenavond nog boven alles opruimen en schoonmaken' zegt Eva met een zucht 'niet aan denken dat is morgen pas' strijkt hij door haar haren. 'Maar we moeten het vanaf nu wel bijhouden voor als er kijkers komen'. Eva knikt 'heb je nog een afspraak kunnen maken' vraagt ze 'oja helemaal vergeten te zeggen, zaterdagochtend 10 uur'. 'Spannend' zoent ze hem.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.