'Eef, schatje, wakker worden, ik ga zo met Rinus een busje ophalen, ze mogen helaas niet gelijk naar Nederland, zowel voor het onderzoek als dat niet alle meiden een paspoort bij zich hebben'. Geschrokken kijkt ze hem aan 'dus we vliegen morgen nog niet' vraagt ze teleurgesteld 'nee sorry, ze moeten waarschijnlijk nog 3 nachten blijven'. Eva zucht en laat haar hoofd terug in het kussen vallen. 'Maar die meiden willen naar huis, ze hebben ook helemaal niks bij zich' sputtert ze tegen. 'Ik weet het Eef, maar het is niet anders, ze zijn nu aan het regelen dat de paspoorten per koerier deze kant op komen en we krijgen geld om wat kleding enz. te kopen' zegt hij.
'Ga jij lekker douchen dan komen wij je zo ophalen' ze knikt en geeft hem een liefdevolle zoen.Wanneer ze bij het politiebureau aankomen zitten er 6 jonge vrouwen schichtig in een aparte ruimte. Eva gaat naar binnen en stelt zich nog een keer voor, ze vertelt dat ze meegaan naar het hotel en dat er 3 2persoons kamers met tussendeuren zijn geregeld. Sommige vrouwen barsten in tranen uit en snikken dat ze naar huis willen. Eva vertelt dat ze zo snel mogelijk terug naar Nederland vliegen maar ze tot die tijd op haar steun kunnen rekenen dat als er iets is ze haar altijd kunnen roepen en zij veelal bij hun in de kamer aanwezig zal zijn. Ook vertelt ze dat haar manlijke collega's echt te vertrouwen zijn maar vooral op de achtergrond zullen blijven.
Aangekomen in het hotel begeleidt Eva ze naar hun kamers, ze opent de tussendeuren zodat de meiden contact met elkaar kunnen hebben. 'Ga eerst allemaal maar lekker douchen dan praten we zometeen verder' zegt Eva. 'Deze tussendeur' wijst ze naar een deur 'is naar mijn kamer en die van mijn partner, als er iets is kun je altijd kloppen of roepen, ik kom meteen'.
Wanneer iedereen is gedoucht komt Eva terug 'allereerst mogen jullie zometeen je maten doorgeven dan ga ik zometeen wat ondergoed, kleding en badspulletjes voor jullie kopen, dan kunnen jullie zometeen even gaan slapen, als ik terug kom gaan we kijken hoe we het doen met eten, of jullie beneden willen eten of op jullie kamer. Na het eten kunnen die gene die nog geen contact met hun familie hebben gehad nog even bellen'.Een half uur later loopt ze met Wolfs door het centrum hij slaat zijn arm om haar heen 'gaat het' fluistert hij. Ze knikt 'wat hebben ze allemaal met die meiden gedaan' zegt ze zacht. Hij haalt zijn schouders op '2 hebben al een verklaring afgelegd de rest wilde nog niet praten, wat ze hebben verklaard weet ik ook niet, maar het is niet veel goeds denk ik' en hij zucht. 'Hier is het' zegt Eva en ze lopen de H&M binnen.
'Heb je alles denk je' vraagt hij als hij met zijn armen vol met kleding staat te wachten. Ze kijkt nog een keer op haar lijstje en knikt 'zo moeten we alles hebben' zegt ze en ze lopen richting de kassa.
Terug in het hotel legt Eva alles op 1 bed, voor iedere 2 setjes ondergoed en kleding, zoek maar uit' zegt ze met een glimlach. 'Wat jullie nu aanhebben mag in deze zak zodat ik het zometeen kan wassen of in de prullenbak'.
Nadat iedereen is omgekleed neemt Eva plaats op 1 van de bedden 'willen jullie hier eten of beneden in de eetzaal, het beste is om meteen beneden te gaan eten maar ik kan me voorstellen dat jullie dat niet willen' zegt Eva, de meisjes kijken elkaar aan en twijfelen heel erg. 4 van de 6 stemmen in om beneden te eten de andere 2 twijfelen. 'We zitten met zijn zevenen aan 1 tafel mijn collega's zitten aan een andere tafel' moedigt ze de 2 meiden aan 'dan mogen jullie allebei naast mij zitten'. De meisjes kijken elkaar aan en knikken verlegen. 'Oke afgesproken om half zeven gaan we naar beneden dan is het nog vrij rustig. Ik ben nu even naar mijn kamer even douchen, klop maar als er iets is, of ik laat mijn kant van de deur open als er iets is kun je deze kant van de deur openen'. De meisjes knikken en Eva verlaat de kamer.Uitgeput gaat ze op bed liggen en Wolfs komt naast haar liggen 'gaat het' vraagt hij haar ongerust, ze knikt 'jawel beetje hoofdpijn meer niet'. 'Je maakt je eigen veel te druk' zegt hij en strijkt met zijn hand door haar haren. 'Ga lekker even douchen daar knap je vast van op, ik blijf hier wachten' fluistert hij. Voordat ze op staat rolt ze zich naar hem toe, slaat haar armen om zijn nek en drukt haar lippen op die van hem 'ik hou zoveel van jou' zegt ze zacht. Hij glimlacht en knijpt zacht in haar billen 'weet ik toch, ga nou maar' grinnikt hij.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.