52

1.2K 25 0
                                    

Eva neemt plaats achter in de auto, de ramen zijn geblindeerd dus zo kan ze ongestoord de foto's op de camera eens goed bekijken. 'Hey Wolfs die eerste foto's heb jij gemaakt, toen was jij hem nog een beetje aan het instellen' hij knikt wat ongeïnteresseerd 'hier komt dat stel volgens mij naar buiten met een sporttas en een koffer'. Meteen is Wolfs een en al oor en draait zich om, om de foto's te bekijken.
'Geef mij de camera eens'.
'Wolfs, ik ben aan het kijken'.
Wolfs slaakt een zucht 'ik wil de gezichten alleen even zien'
'jaha wacht nou even, hou jij de boel nou maar in de gaten, je krijgt hem zo'.
Onrustig zit Wolfs in zijn stoel te schuiven.
'Jezus man, doe toch eens rustig' ergert Eva zich aan zijn gedrag. Na een paar tellen draait hij zich om en trekt de camera uit haar handen. Eva zucht en vloekt in zich zelf, ze opent het achterportier en stapt uit. 'Eef wat ga je doen' roept Wolfs door het raam dat hij snel heeft geopend. 'Even alleen een rondje lopen, ik wordt af en toe gek van jou' kijkt ze hem met een nijdige blik aan. Hij haalt zijn schouders op en zucht 'sorry' mompelt hij maar dat heeft ze niet gehoord.
Na alle foto's ondertussen bekeken te hebben komt hij tot de conclusie dat ze geen steek verder zijn gekomen. Onrustig kijkt hij in het rond na al een paar keer op zijn horloge te hebben gekeken. Hij stapt uit en leunt nonchalant tegen de auto, van binnen maakt hij zich zorgen om Eva ze is nu al bijna een half uur weg. Wat hij niet weet is dat Eva al zeker 20 minuten op haar gemak op het terras zit in het zonnetje, verscholen achter een grote bloemenbak. Als ze iets naar achteren leunt ziet ze Wolfs staan en ongeduldig op zijn horloge kijken. Ze bestelt voor de tweede maal een cappuccino en glimlacht in zichzelf om Wolfs omdat hij zich zorgen maakt om haar. Wat houdt ze toch van die vent ondanks zijn irritante trekjes want ach heeft niet iedereen die. Ze grinnikt in zichzelf om haar gedachten, de serveerster kijkt haar verbaasd aan als ze het kopje op tafel zet, Eva glimlacht naar haar en besteld er nog 1. Ze maakt een foto van haar cappuccino en stuurt deze naar Wolfs met een afbeelding van een kusje. Weer leunt ze naar achteren en ziet Wolfs op zijn telefoon kijken en een glimlach verschijnt om zijn mond. Hij sluit de auto af en loopt richting het terras. Daar aangekomen ziet hij haar zitten en legt zijn handen op haar schouders, ze leunt haar hoofd achterover en kijkt in de lachende ogen van haar partner 'het spijt me' zeggen ze allebei tegelijk waarna ze beide in de lach schieten. Zijn ogen komen steeds dichter bij en dan raken hun lippen elkaar voor heel even maar dat is genoeg, ze weten beide dat het goed zit. De serveerster komt met het tweede kopje aanlopen, Wolfs glimlacht en neemt naast Eva plaats, neemt haar hand in de zijne, sluit zijn ogen en geniet van de Spaanse zon. 'Oktober en dan nog steeds lekker weer' mompelt hij, zij glimlacht en knijpt zachtjes in zijn hand. 'Ik ben zo blij dat wij samen werken anders had ik hier met een andere partner gezeten' grinnikt hij. 'Of ik' lacht ze om zijn gedachten. Ze legt haar hoofd op zijn schouder en verliefd blijven ze zo zitten, genietend van de zon.
'Ik heb zoveel mooie plannen met jou samen voor de toekomst' fluistert hij in haar oor, verliefd kijkt ze hem aan 'Oja, welke dan, want misschien wil ik dat wel niet' grinnikt ze. 'Samen een mooi huis, trouwen, de reis naar Amerika, en als kers op de taart een kindje' zwijmelt hij bij de gedachten, Eva blijft stil en verschrikt kijkt hij haar aan 'niet?' vraagt hij zacht. Ze pakt met beide handen zijn gezicht en kust hem teder 'tuurlijk wel gekkie, met jou niks liever' en weer blijft het stil.
'Ik voel een maar...aankomen' zegt hij zacht. Ze schudt haar hoofd. 'Praten Eef' fluistert hij 'zeg me wat je dwars zit alsjeblieft'.
Ze zucht 'de laatste tijd denk ik steeds vaker over een kindje van ons samen' verbaasd kijkt hij haar aan 'ik vind het geweldig, dan doen we dat toch' glundert hij. 'Ja maar misschien ben ik ouderwets maar ik wil eerst trouwen en dan een kindje' zegt ze verlegen 'aha' lacht hij 'je vist naar een aanzoek' verlegen kijkt ze naar de grond. Hij legt 2 vingers onder haar kin zodat ze hem aankijkt 'het komt goed' fluistert hij knipogend. 'Ik hou van jou Eva van Dongen met heel mijn hart en ik wil ook niks liever' zegt hij zacht voor dat hij zijn lippen op de hare drukt.

In het geheim (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu