Hand in hand lopen ze het pad op, ze waren al wat vroeger gegaan om een rondje in de buurt te lopen. Het huis heeft een ideale ligging vinden ze allebei, vlakbij de Maas en het centrum, in een kindvriendelijke buurt, op loopafstand van een basisschool en maar 10 minuten rijden naar het bureau. Dus dat is allemaal al positief, nu het huis zelf nog, op de foto's zag het er prachtig uit. 'Mooi' fluistert Eva en Wolfs knijpt goedkeurend in haar hand. Een witte vrijstaande middel grote woning omringd door een niet hele grote tuin maar dat vinden ze niet erg want van beide is tuinieren geen hobby. 'Waar ben jij benieuwd naar' vraagt Eva zacht 'naar de keuken, als die er echt zo uit ziet als op de foto's dan ben ik tevreden, en jij?'. 'Ik ben benieuwd naar de grote van de slaapkamers' zegt ze zenuwachtig. 'Het is het eerste huis wat we gaan bezichtigen, is het niks dan gaan we gewoon verder kijken, we moeten niks en zoeken net zolang totdat we een geschikte woning hebben gevonden waar we allebei blij mee zijn' zegt hij zacht. 'Ja maar deze wijk is wel ideaal.' 'Dan zoeken we in deze wijk' zegt hij geruststellend. Voor de deur staat de makelaar al te wachten 'goede morgen, meneer en mevrouw Wolfs?'. Wolfs knikt en geeft hem een hand waarna Eva volgt. 'Wat is jullie eerste indruk van de woning en de omgeving?' 'Mooi, goed onderhouden en een prima ligging' antwoordt Wolfs 'de buurt is ook erg leuk en centraal gelegen' zegt Eva. 'Ja dit is dan ook een gewilde wijk voor jonge gezinnen, hebben jullie kinderen?'. 'Nog niet' schudt Eva haar hoofd 'hij heeft een volwassen dochter maar met de tijd willen we samen ook nog een kindje'. 'Oké, ik zal jullie eerst rondleiden en daarna kunnen jullie als jullie willen samen nog even rondkijken'. Hij opent de voordeur en ze komen in een ruime hal, 'deur naar het toilet, deur naar de woonkamer en deur naar de keuken' wijst hij aan. We beginnen in de woonkamer, groot, ruim, veel licht, loopt helemaal door naar achteren waar ruimte is voor een eettafel en openslaande deuren naar de tuin die uitkomt op de veranda, een overkapping met daaronder een lounge-set. Hier kun je tot s'avonds laat genieten van de avondzon'. Vertelt de makelaar enthousiast. Eva kijkt met een glimlach rond 'mooi' mompelt ze. 'Vanuit het gedeelte waar de eettafel staat is een deur naar de grote woonkeuken, daar zullen we nu gaan kijken, de keuken is een jaar geleden geplaatst en is van alle gemakken voorzien'. Wolfs gezicht begint te stralen als ze de keuken binnenlopen, ook hier staat een grote keukentafel, hij bekijkt vol bewondering het kookeiland, het aanrecht en de apparatuur 'goedgekeurd' vraagt Eva na een paar minuten maar aan het gezicht van haar vriend te zien weet ze het antwoord al. 'Meer dan goedgekeurd, we doen het' zegt hij grinnikend 'hoho ik wil eerst de rest nog zien' zegt Eva lachend. 'Dan gaan we verder' zegt de makelaar 'hier is nog een bijkeuken met een uitgang naar de tuin en de aansluiting voor de wasmachine en de droger. En via deze deur komen we weer in de hal. Het toilet en zoals u zometeen boven zult zien ook de badkamer zijn wat gedateerd, die zou u met de tijd of meteen naar eigen smaak kunnen verbouwen'. Eva's gezicht betrekt als hij de deur van het toilet opent 'ja dat is wel erg oudbollig' zegt ze 'dat zou ik wel meteen willen veranderen' kijkt ze Wolfs aan en hij knikt wanneer ook hij de tegeltjes aan de muur heeft gezien. 'Via de mooie eikenhouten trap gaan we naar boven' vervolgt de makelaar zijn verhaal. 'Boven bevinden zich drie grote slaapkamers dat waren er voorheen vier maar van de 2 kleinere kamers is 1 grote master bedroom gemaakt met inloopkast' kijkt hij Eva glimlachend aan. Eva trekt haar wenkbrauwen op 'altijd al willen hebben' zegt ze lachend. En als ze de grootste slaapkamer inlopen beginnen haar ogen te stralen. 'Mooi?' vraagt Wolfs haar als hij een arm om haar heen slaat. 'Ja' mompelt ze zacht. 'De slaapkamers en de vloeren op de bovenverdieping zijn 2 jaar geleden helemaal vernieuwd. De zolder zijn ze nu mee bezig, dat was 1 grote ruimte waar ze nu 2 kamers van hebben gemaakt met een voorzolder, helaas is dat nog niet helemaal af ivm gezondheidsredenen van de huidige bewoners. Als jullie het huis willen kopen, is er afgesproken dat de aannemer het voor een schappelijke prijs af zal maken. Maar nu eerst nog de badkamer, zoals ik al zei moet die nog gedaan worden, dat stond voor volgend jaar op de planning van de bewoners, maar helaas'. Hij opent de deur 'de ruimte is groot genoeg om er iets moois van te maken' en hij doet een stapje opzij zodat Wolfs en Eva naar binnen kunnen. 'Dit is zeker een grote ruimte' zegt Wolfs enthousiast 'hier kan met gemak een bad, een inloopdouche, een wastafel en toilet in'. Eva ziet het ook al helemaal voor zich en wordt met de minuut enthousiaster. 'Ik zal de zolder nog even laten zien en dan kunnen jullie samen nog even een rondje maken' zegt de makelaar omdat hij aan beide gezichten kan zien dat ze toch wel erg enthousiast zijn. Na een paar minuten zegt hij 'ik zit buiten, neem de tijd, kijk op het gemak rond en als er nog vragen zijn hoor ik ze zometeen wel'.
Wolfs slaat zijn armen om Eva heen 'wat denk jij ervan' fluistert hij in haar oor. 'Ik vind het geweldig' glundert ze. Langzaam komen hun hoofden dichter bij elkaar en raken ze verwikkeld in een passionele zoen. Daarna draait hij Eva om en nog steeds met zijn armen om haar heen lopen ze richting de grootste slaapkamer. 'Zou jij willen dat dit onze slaapkamer wordt' fluistert hij in haar oor, ze knikt zachtjes met haar hoofd. Dan lopen ze samen door naar de andere kamers 'is 1 van deze 2 kamers geschikt als baby/kinderkamer' weer knikt ze en lopen ze door naar de badkamer 'sluit je ogen' fluistert hij en ze doet wat hij haar vraagt 'zie jij hier een hele mooie badkamer voor je, waar jij heerlijk in bad ligt' en weer knikt ze met haar hoofd, hij zoent haar zachtjes in haar nek 'ik ook' fluistert hij zacht. Samen lopen ze naar beneden en doen daar nog een rondje voordat ze naar buiten gaan waar de makelaar op zijn gemak zit te wachten. 'Voordat jullie iets willen zeggen wil ik jullie nog 1 ding laten zien. Ik weet niet of het jullie was opgevallen toen jullie aan kwamen lopen maar in de zijstraat is de oprit van de woning die uitkomt bij de garage voor 2 auto's, en op de oprit kunnen ook 2 auto's naast elkaar staan'. Wolfs ogen beginnen spontaan te glunderen 'kan mijn motor mooi in de garage' mompelt hij 'en geen gezoek naar parkeerruimte s'avonds' glundert Eva.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.