'Eef ik heb het hier wel gezien, we kunnen toch niks doen we gaan naar huis dan zijn we nog op tijd voor het voorgerecht' knipoogt hij. Ze knikt 'ik heb mijn nummer aan de ambulance broeder gegeven als hij bijkomt bellen ze'.
Als ze de voordeur van de Ponti opent is het beneden in de keuken al een gezellige boel even kijken ze elkaar aan en snel geeft ze hem een kus 'straks nog even' knipoogt ze. Hij grinnikt. Samen lopen ze de trap af en worden enthousiast begroet, Wolfs loopt richting de eettafel en Eva naar de keuken ieder om hun geliefde te begroeten, daarna begroeten ze de rest 'schatje wil je ook een wijntje' vraagt Frank, ze schudt haar hoofd 'water alsjeblieft'. 'Jij Floris' 'doe mij maar een cola' verbaasd wordt hij aangekeken 'nog even geen alcohol voor mij, misschien straks' grinnikt hij. Eva gaat met een zucht bij Amy, Maartje en Chantal aan de grote gedekte tafel zitten 'zware dag vandaag' vraagt Maartje. 'Valt mee, maar eind van de middag kregen we nog een melding van een auto ongeluk met dodelijke afloop, dat is altijd heftig, maar dus grote kans dat we nog opgeroepen worden en hoogstwaarschijnlijk moeten we morgenochtend werken' zucht ze. 'Ahh nee' zucht ook Maartje 'ik had me zo verheugd op een lekkere luier ochtend'. Wolfs komt met een glas cola aanlopen en overhandigd zijn collega haar flesje water hij neemt naast Maartje plaats 'Floris kom je nog helpen' roept Jeroen vanachter het fornuis. 'Deze ronde sla ik over, zometeen bij het hoofdgerecht ben ik van de partij, ik zit nu even gezellig bij de dames' grinnikt hij. 'Jaja' gniffelen de mannen in koor. 'Moet je morgenochtend nou echt werken' vraagt Maartje zeurderig, voor een fractie van een seconde wisselt hij een blik met Eva, ze haalt haar schouders op 'misschien wel, sorry' zegt hij dan ook. Chantal, Eva en Amy zijn in een gesprek verwikkeld terwijl Maartje zachtjes tegen Wolfs door blijft zeuren. Geïrriteerd kijkt hij haar aan 'waar liggen mijn kleren' vraagt hij dan ook. Ze wijst naar een tasje en hij staat op 'hoe lang nog mannen' roept hij naar de keuken 'minuut of 10' roept Frank 'dan kleed ik me boven nog even om oké'. Frank knikt met zijn hoofd. '10 minuutjes' roept Eva verschrikt 'dan ga ik ook snel even naar boven' en zonder antwoord af te wachten loopt ze alvast naar boven terwijl Wolfs in de keuken blijft hangen.Snel trekt ze een schone broek en bloes uit de kast, spuit wat deo op en kleedt zich om, hoe sneller ze klaar is des te meer tijd ze met Wolfs heeft. Als ze haar make-up bijwerkt hoort ze zijn voetstappen op de trap en al snel voelt ze 2 armen om haar middel en zijn lippen in haar nek, hij gromt zachtjes 'waarom moest je dat nou tegen Maartje zeggen, nu zit ze heel de tijd te zeuren'. Eva kijkt hem schuldig aan 'sorry, ik dacht niet na'. 'Jaja' grinnikt hij en zoent haar vol op d'r mond, met zijn rechterhand trekt hij haar stiekje uit haar haar. 'Laat je haar los alsjeblieft' fluistert hij tegen haar lippen, ze glimlacht en pakt haar borstel. 'Eef, Floris ze zijn zo klaar' roept Chantal onder aan de trap en ze horen de wc deur open en dicht gaan 'ik kom er aan' roept Eva en geeft hem nog een laatste kus 'opschieten jij' zegt ze zacht en legt haar borstel neer en loopt heupwiegend de overloop op, Wolfs verliefd kijkend en zuchtend achterlatend.
Beneden neemt ze plaats naast Frank, 'ben je je stiekje vergeten' vraagt hij zachtjes in haar oor, ze kijkt hem vragend aan en schudt haar hoofd 'vind je het niet leuk los' hij haalt zijn schouders op. 'Wat zit je haar leuk Eef, je moet het vaker los laten' zegt Amy met haar hoofd knikkend om haar woorden kracht bij te zetten. Voor een paar seconde kijkt ze Frank triomfantelijk aan 'dank je' zegt ze tegen Amy 'maar met werken en hardlopen is het fijner vast. 'Je doet toch wel meer dan alleen werken en hardlopen' lacht Chris. 'Laat hem maar kletsen hoor' geeft Amy hem een speelse tik tegen zijn schouder. 'Vertel wat gaan we eten' brengt Maartje het snel op een ander onderwerp en geeft Eva een knipoog. 'Deze keer hebben we ons laten inspireren door de Spaanse tapas, we hebben warme en koude, kleine hapjes, zowel vis, vlees en vegetarisch voor ieder wat wils dus' vertelt Jeroen. 'Nou het ziet er heerlijk uit' zegt Chantal en ze geeft jeroen een kus. Wolfs komt de trap af gerend 'ben ik nog op tijd' roept hij 'nog net schat, kom snel zitten' kijkt Maartje hem verliefd aan en geeft hem ook een kus, een steek van jaloezie gaat door Eva heen maar al snel vangt hij haar blik met zijn blik die haar weer kriebels in haar buik bezorgd en gerust stelt, verlegen wendt ze haar blik af 'eet smakelijk' klinkt het van alle kanten over tafel en iedereen vult zijn of haar bord met lekkere hapjes.
'Het was echt heerlijk' zegt Maartje enthousiast en de rest kan niet anders dan dit beamen. De mannen staan op en nemen de lege borden mee naar de keuken, tijd voor de volgende ronde en druk overleggend gaan ze weer aan de slag. De dames zitten gezellig kletsend aan tafel en Chris komt langs om de glazen van de dames bij te vullen 'jij Eva' 'nee ik hou het bij water' schudt ze haar hoofd. Met een glimlach tovert hij een flesje water uit de zak van zijn kookschort. 'Daar was ik al bang voor' knipoogt hij.
Na een tijdje komen de heren vrolijk lachend en met volle schalen weer richting de tafel lopen 'verder bordurend op de Spaanse keuken hebben wij voor het hoofdgerecht ook verschillende kleinere gerechten klaargemaakt, natuurlijk weer voor ieder wat wils' en Frank begint op te noemen en aan te wijzen wat alles is. 'Eet smakelijk allemaal' eindigt hij zijn uitleg en iedereen roept 'eet smakelijk'. Wanneer iedereen zichtbaar zit te genieten van het eten gaat Eva's telefoon 'met Eva van Dongen' neemt ze op terwijl ze al op staat van tafel 'ja momentje ik loop even naar een rustiger plekje' en ze maakt een hoofdbeweging naar Wolfs dat hij mee moet lopen en samen lopen ze naar de bijkeuken. 'Hoe houden jullie het vol' zegt Amy hoofdschuddend tegen Frank en Maartje 'ik ben niet anders gewend' glimlacht Frank 'Eva zat al bij de politie toen ik haar leerde kennen en in de afgelopen 4 jaar is dit al zo vaak voorgekomen of ze nu wel of geen weekenddienst heeft'. Maartje zucht 'ik ben er nog steeds niet aan gewend hoor, wij hebben nu anderhalf jaar een relatie en wonen 1 jaar samen maar ik denk dat ik er nooit aan zal wennen' zegt ze met een treurig gezicht.In de bijkeuken voert Eva het telefoongesprek verder 'moment ik overleg even met mijn collega en ze legt haar hand over haar telefoon 'die bestuurder is bij kennis hij heeft alleen een flinke hersenschudding en weet bijna alles nog van wat er is gebeurd, we kunnen zometeen nog met hem praten of morgenochtend maar dan wel vroeg want hij mag morgenochtend al naar huis'. 'Zometeen dan' knikt Wolfs naar Eva en zij knikt ook dat ze akkoord gaat. Eva rond het telefoongesprek af en hij kijkt haar met een intense blik aan hun hoofden komen langzaam dichterbij en hun lippen raken elkaar, na een lange hevige kus stopt Eva abrupt de kus ' niet hier' grinnikt ze 'strakjes verder' knipoogt ze en ze loopt met grote passen de keuken weer in, Wolfs volgt haar 'sorry wij moeten zo nog even weg' zegt ze verontschuldigend tegen de rest. 'Aahh nee' roept Maartje uit, Wolfs gaat weer naast haar zitten en legt zijn arm losjes over haar schouder 'half uurtje hooguit een uurtje, de getuige is bij kennis gekomen'. Eva kijkt naar Frank als ze ook naast hem is gaan zitten, hij haalt zijn schouders op en geeft haar een kus 'tis niet anders' zegt hij. 'kom we eten verder, waarschijnlijk zijn we voor het dessert weer terug' roept Eva en gaat verder met eten.
Als iedereen klaar is staat Wolfs op 'zullen wij meteen gaan dan, des te eerder zijn wij terug' Eva knikt en staat ook op Wolfs geeft Maartje een kus in haar haar 'tot straks' roepen ze en lopen de trap op.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.