Even kijken ze elkaar diep in de ogen aan en knikken 'wij zijn erg enthousiast' zegt Wolfs tegen de makelaar 'is er nog een mogelijkheid om over de prijs te onderhandelen' de makelaar knikt 'aangezien de bewoners met gezondheidsredenen kampen zijn ze bereid om nog wat met de prijs te zakken'. 'Oké dat is gunstig maar om eerlijk te zeggen hebben wij onze eigen woning pas net te koop gezet dus dat is ook nog afwachten' zegt Wolfs 'ja dat begrijp ik' zegt de makelaar. 'Wolfs wacht even' zegt Eva zacht en gebaart naar de makelaar dat ze even samen wil overleggen. 'Ik wil dit huis niet laten schieten hoor' kijkt ze hem angstig en doordringend aan, hij schudt met zijn hoofd 'dat wil ik ook niet' zegt hij zacht en slaat zijn armen om haar heen 'jij hebt jouw geld van je huis, ik heb geld, dat moet toch wel lukken' vraagt ze hem voorzichtig. 'Ja tuurlijk moet dat lukken, we nemen wel een kleine hypotheek dat is fiscaal gunstiger en kijken wel wanneer de Ponti verkocht wordt' glimlacht hij naar haar 'maar we moeten niet te gretig overkomen bij die makelaar, hij heeft helaas al kunnen zien dat we super enthousiast zijn maar hij hoeft niet te weten dat we genoeg geld achter de hand hebben' Eva slaakt een zucht van opluchting 'ohhh ik schrok al' zei ze zacht. Met zijn arm om haar heen lopen ze terug richting de makelaar. 'Ik heb denk ik wel een leuke mededeling voor jullie' komt ook hij terug lopen 'ik heb net even met een collega gebeld die jullie woning in behandeling heeft en er zijn al 2 gegadigde die komende week een kijkje willen komen nemen. 1 stel is zelfs gericht opzoek naar een pension, dus dat is erg positief toch' zegt hij lachend. 'Jazeker' zeggen Wolfs en Eva in koor en kijken elkaar lachend aan 'wanneer willen ze komen kijken' vraagt Wolfs 'mijn collega zou straks contact met jullie opnemen' antwoordt hij. ' oké, kunnen wij van de week nog een keer komen kijken, dan kunnen we ondertussen met de bank bellen' vraagt Wolfs 'is prima, ik ga overleggen met de verkopers en bel u eind van de middag voor een nieuwe afspraak'. Ze geven elkaar een hand en samen wandelen ze terug naar de auto'.
'Ik wil dit huis echt heel graag Wolfs' zegt Eva als ze de straat uitrijden en nog een keer achterom kijkt. 'Ik ook' legt hij zijn hand op haar been en kijkt haar met een liefkozende blik aan 'ik ook' zegt hij nog een keertje zacht. 'Ik bel onze makelaar gewoon meteen op' en vist zijn telefoon uit zijn colbertje. 'Geef hier dan zet ik hem in de carkit' zegt Eva als de telefoon al overgaat. Na een beleefd gesprekje vraagt Wolfs wanneer de kijkers een afspraak willen maken 'nou 1 stel is heel geïnteresseerd en zou het liefst vandaag nog willen kijken' zegt de makelaar lachend 'nou dat kan hoor' zegt Wolfs en kijkt Eva aan die volmondig ja knikt. 'Wij zijn nu op weg naar de supermarkt en moeten dan nog wat eten, maar vanaf een uur of 2 half 3 kunnen jullie langs komen'. 'Is goed, ik ga ze nu meteen bellen en laat nog weten hoe laat wij langs komen'.
Blij kijken ze elkaar aan 'wie had dat gedacht' zegt Wolfs en geeft Eva een vluchtige kus. Eva glimlacht van oor tot oor, maar dan betrekt haar gezicht 'dus ik moet mee naar de supermarkt' zegt ze dan met een sip gezicht 'ja Eef jij gaat maar eens gewoon gezellig mee boodschappen doen'. Eva laat een zucht uit haar mond ontsnappen 'Vooruit dan maar' zegt ze glimlachend want eigenlijk vindt ze het helemaal niet erg om het samen te doen.Eva en Wolfs staan in de rij van de kassa als Fleur belt 'Oja shit, Fleur kwam lunchen' zegt hij tegen Eva, en neemt zijn telefoon op.
W: 'hey Fleur'
F: 'Hey pap, waar zijn jullie?'
W: 'sorry, ik was helemaal vergeten dat je kwam lunchen, maar ben zo thuis, sta nog in de rij bij de supermarkt'
F: 'En waar is Eef, want die is ook niet thuis'
W: 'Hier bij mij'
F: 'Wat!! is ze mee naar de supermarkt'
W: 'whahaha, Ja en ze heeft heel goed geholpen'Meteen krijgt Wolfs een klap tegen zijn schouder van Eva en hij grijnst alleen maar terug.
W: 'Met het duwen van het karretje'
F: 'Whahaha ik zie het al helemaal voor me, maar ik zie jullie zo wel ik neem wat te drinken en dek alvast de tafel, goed?'
W: 'is goed schat, tot zo'Tijdens het eten kijkt Wolfs Eva aan en ze knikt 'Fleur weet je waarom we helemaal vergeten waren dat jij kwam eten' Fleur schudt niks vermoedend haar hoofd 'omdat we bij een huis zijn wezen kijken'. 'Echt waar' roept ze enthousiast, van haar vader naar Eva kijkend 'ja, en we zijn er erg enthousiast over' glimlacht haar vader. 'Ohh wat leuk, waar?' Eva vertelt hoe, wat en waar en vraagt of ze van de week mee wil gaan kijken' 'tuurlijk' roept ze blij en springt op van haar stoel en slaat haar armen om haar vader en Eva heen 'ik vind het zo leuk voor jullie'. 'Maar nu komt er nog iets 'zometeen komen er hier ook kijkers' 'ECHT, wat spannend' jubelt ze. 'Ja, dus we moeten nu echt opschieten en opruimen' staat Eva zenuwachtig op en begint met het afruimen van de tafel. 'Op onze slaapkamer ligt ook nog kleding en de badkamer wil ik nog checken' begint ze met ratelen. 'Eef rustig, ik doe de keuken wel ga jij maar naar boven' schiet Fleur haar te hulp.
Rond half 3 gaat de deurbel, samen lopen ze zenuwachtig naar de voordeur. De makelaar stelt de kijkers voor en vertelt hun dat het pension nog geen week te koop staat en hij zelf ook nog niet helemaal is voorbereid en daarom vraagt hij of de kijkers het goed vinden dat Wolfs en Eva de rondleiding doen.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.