'Hey Frank met mij, Fleur heeft gevraagd of we vanavond bij Wolfs en Maartje komen eten omdat ze ons al zo lang niet heeft gezien'
'..'
'oh ja daar was ik al bang voor, maar dan ga ik wel alleen'
'..'
'nee we zijn nog aan het werk'
'..'
'ja dan kom ik wel even in het restaurant langs, tot straks'.Vragend kijkt Wolfs haar aan 'hij moet werken en gaat zometeen al weg dus of ik nog even in het restaurant langs kom anders zien we elkaar het hele weekend niet' legt ze hem in het kort uit. Hij knikt 'de videokamer zoekt alle beelden van het ongeluk op, zet een eventueel kenteken in het volgsysteem en stuurt alles naar mijn mail dus dat kunnen we vanavond nog even bekijken, ik heb een paar adressen van gestolen Mercedes bussen die gaan we nog af en dan gelijk door naar huis want ik ben er klaar mee' zucht Wolfs 'ik rijd de auto voor, vertel jij het Mechels' zegt Eva en staat op om haar jas aan te trekken. 'De autosleutels' zit ze met haar hand al in zijn broekzak 'Eef alsjeblieft doe ff normaal' schudt hij lachend zijn hoofd en rijkt haar de sleutels aan. Lachend haalt ze haar schouders op alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
'Uur of 6' roept ze vragend door het open raam van de auto, hij steekt zijn duim op en zwaait. Eva rijdt meteen door naar huis en laat het bad alvast vol lopen, beneden haalt ze een tijdschrift en een flesje water en legt dat naast haar telefoon op het krukje naast het bad. In de slaapkamer kleedt ze zich uit en zoekt in haar kast naar een schoon outfit, een strakke zwarte broek, een mouwloos zwart bloesje, een dun rood vestje en een sexy nieuw lingerie setje. Tevreden legt ze alles op haar bed en stapt in bad, na wat in het tijdschrift te hebben gebladerd sluit ze haar ogen, na een minuut of tien schrikt ze op van haar telefoon onhandig neemt ze op 'hey Wolfs wat is er' 'niks ik vroeg me af wat je aan het doen was' 'Jezus man ik lig in bad' 'ohhh daar zou ik wel bij willen liggen' grinnikt hij 'alsjeblieft Wolfs hou op, wat ben jij aan het doen dan' 'ik sta op de parkeerplaats van de supermarkt maar uh windt het je op als je naakt in bad ligt en mij aan de telefoon hebt' grinnikt hij weer. 'kappen nou Wolfs anders kom ik niet en ik heb nog wel een verrassing' zegt ze streng 'nu maak je mij helemaal gek Eef' 'dag Wolfs' en ze hangt hoofdschuddend op.
'Heyyy Eef' begroet Fleur Eva enthousiast met een dikke knuffel, de jaloerse blik van Maartje is Eva niet ontgaan. 'Hoi schat, hoe is het met je' knuffelt ze fleur terug. Fleur en Eva hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden en menig maal heeft Fleur huilend haar hart uitgestort bij Eva als ze weer eens ruzie had met haar vader of liefdesverdriet, ook heeft Fleur vaak gezegd dat zij en haar vader goed bij elkaar passen. 'En hoe gaat het met de studie, actrice in spe' vraagt Eva nadat ze Maartje ook een zoen heeft gegeven. 'Ja heel goed, volgend jaar examen jaar'. 'Wijntje eef' vraagt Maartje omdat ze er maar een beetje voor spek en bonen bij zit. 'Ja lekker, een zoete witte alsjeblieft' en Eva richt zich weer op Fleur 'En hoe staat het met de liefde, want ik heb je al zo'n tijd niet meer gezien, ben je nog steeds met die ene hoe heet tie ook al weer, Oja Ralf' 'ja nog steeds, al bijna 2 jaar en we wonen al een half jaar samen want zijn studentenhuis werd afgebroken' vertelt Fleur enthousiast. 'Wat ben je toch een sukkel' geeft ze Wolfs een speelse klap tegen zijn arm 'dat had je wel eens mogen vertellen' zegt ze hem streng 'sorry, vergeten, maar ik dacht dat je dat wel wist, ze besprak altijd alles met jou' en hij haalt zijn schouders op. 'Nou vooruit het is je vergeven' woelt ze plagend met haar hand door zijn haar. 'Eef' roept hij verontwaardigd uit maar ze steekt plagend haar tong naar hem uit. 'Wat ga je voor ons maken vandaag' gaat ze ontspannen onderuit gezakt op haar stoel zitten, hem geamuseerd aankijkend. 'Nou ik zou samen met Maartje koken maar Fleur neemt mijn plaats in zodat wij die beelden nog even kunnen bekijken'. Maartje zucht en Eva kijkt haar verontschuldigend aan 'af en toe wordt ik gek van jullie werk hoor' komt er snibbig uit 'sorry Maartje ik kan er ook niks aan doen, de boeven doen niet aan vrije weekenden' zegt Eva lachend. 'Ja daar kan je om lachen maar ik baal er gewoon van' zegt ze kwaad, Fleur rolt met haar ogen naar Eva en deze kan nog net haar lach inhouden. 'Wolfs ik zou maar eens een gezellig weekendje weg voor je vriendin regelen als ik jou was' verbaasd kijkt hij haar aan 'gezellig met z'n tweeën een beetje romantiek en stook Frank dan ook ff op wil je'. Maartje lacht 'nou dat zou niet gek zijn' klinkt ze gelijk een stuk vrolijker. 'Ja pap doe eens een beetje romantisch'. 'Jaja ik zal er eens over denken, maar uh moeten jullie niet eens naar de keuken' kijkt hij op zijn horloge. 'Ja baas we gaan al' staat Fleur lachend op.
Als Eva en Wolfs samen achter de laptop zitten zegt Wolfs zacht 'ik zou wel samen met jou een romantisch weekendje weg willen' verschrikt kijkt ze hem aan en zet het beeld stil 'meen je dat nou' 'ja waarom niet' wiebelt hij speels met zijn wenkbrauwen. 'Jij niet dan' vraagt hij onzeker, verlegen haalt ze haar schouders op 'eigenlijk wel, veel liever dan met Frank in ieder geval'. Vragend kijkt hij haar aan 'niet nu' schudt ze met haar hoofd en laat het beeld weer verder spelen. Na een kwartiertje komt Fleur de kamer in lopen 'pap Maartje vraagt of je even wilt komen' hij zucht en staat op om naar de keuken te lopen, Eva zet het beeld weer stil. 'Ik vind jullie zoveel leuker samen Eef' zegt Fleur zacht, verbaasd kijkt ze Fleur aan 'ik weet dat ze een vriendin van je is maar wat een muts is ze af en toe zeg' Eva begint te lachen. 'Fleur hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je vader en ik geen relatie kunnen hebben' 'waarom niet, ik weet dat jullie wel eens met elkaar naar bed zijn geweest, in ieder geval 1 keer weet ik zeker' grinnikt ze als ze aan die keer terug denkt dat ze huilend de slaapkamer van haar vader binnen liep en hun samen betrapte. Eva's wangen worden rood 'Fleur alsjeblieft niet weer dat was 1 keer en dat was een vergissing'. 'Weet je dat zeker Eef want volgens mij heb ik jullie wel vaker gehoord als Frank aan het werk was'. Beschaamd kijkt ze Fleur aan 'Soms lieten we ons wel eens gaan ja, maar dit hou je voor je hè ook tegen je vader als tie weet dat ik dat tegen jou gezegd heb is tie woedend'. Kijkt ze Fleur met opgestoken wijsvinger streng aan. 'Ja ja maar op jou blijft hij nooit lang woedend' grinnikt ze 'maar uh doen jullie het nu ook nog wel eens' vraagt ze heel direct aan Eva. Eva schudt met haar hoofd maar wendt haar blik af. 'Je kan slecht liegen Eef' begint ze te schateren. 'Wat zitten jullie te lachen' komt Wolfs vrolijk binnen.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
Fiksi PenggemarVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.