19

1.6K 28 2
                                    

'Onze kamer???' fluistert Emmy lachend in Eva's oor als ze weer naast Eva gaat zitten. Eerst kijkt Eva haar verbaasd aan maar dan valt het kwartje en kleuren haar wangen langzaam rood. 'Jij hebt wel wat uit te leggen meid' grinnikt ze. 'Niet nu' stottert Eva.
Na het ontbijt nemen Wolfs en Eva afscheid van Fleur en Lizzy 'tot van 't weekend pap' zwaait Fleur nog en samen lopen ze de cursuszaal in. Daar staat hun nieuwe trainer voor die dag al klaar en stelt zich voor waarna hij begint met een uitleg over "een goede samenwerking". Daarna krijgen ze een opdracht om 30 vragen over zichzelf te beantwoorden en een aantal opdrachten die ze als team moeten maken. Aan het einde van de ochtend komt "de kennis quiz" wie kent zijn partner het best. Wolfs is als tweede klaar en wacht op het terras in de tuin met een bak koffie op de rest. Als Eva aan komt lopen glunderen zijn ogen 'makkie' grinnikt hij, wat Eva doet glimlachen. Ze pakt zijn hand en knijpt er zachtjes in en hij geeft haar een knipoog.

Na de gezamenlijke lunch zegt Eva zachtjes tegen Wolfs dat ze een stukje gaat lopen met Emmy, hij kijkt haar vragend aan 'ze heeft ons door' fluistert ze. Hij haalt zijn schouders nonchalant op en glimlacht. Als ze samen met Emmy buiten loopt steekt ze van wal 'wij hebben al jaren in het geheim een verhouding, een affaire, hoe je het ook wilt noemen ondanks dat we allebei een partner hebben en samenwonen, het is begonnen toen Wolfs en Fleur nog bij ons in huis woonde, na een gezellige avond samen liep de spanning hoog op en belandde we in zijn bed. Na de eerste paar keer voelde we ons de volgende dag ongemakkelijk maar na een tijdje was dat weg. Af en toe hadden we gewoon behoefte aan elkaar, Frank mijn vriend werkt als kok en is dus s'avonds aan het werk. Soms was het weken niet en dan gebeurde het weer een keer. Toen Wolfs Maartje leerde kennen werd het minder en toen hij ging samen wonen een tijdje niet maar sinds een aantal maanden is het weer raak, of het de spanning is of de kick ik weet het niet, de aantrekkingskracht is gewoon te groot'. Verlegen kijkt ze naar Emmy die al die tijd niks heeft gezegd alleen maar geluisterd. 'Wat ik zo kan zien en denk is dat jullie allebei gewoon hartstikke verliefd zijn op elkaar maar het niet toe durven geven, bang voor de waarheid of voor de gevolgen'. Verbaasd en vragend kijkt Eva Emmy aan 'ik spreek uit ervaring' zegt Emmy dan 'mijn partner Ben en ik hebben ook jaren in het geheim een relatie gehad, wij durfden er niet voor uit te komen bang dat 1 van ons of misschien zelfs allebei zouden worden overgeplaatst. We hadden ieder onze eigen woning maar sliepen altijd bij elkaar, soms weken in mijn huis en dan weer een tijdje in zijn huis. Tot op een dag ik er achter kwam dat ik zwanger was, weken hebben we in de stress gezeten, wat we moesten doen, totdat ik het niet meer verborgen kon houden en we eerlijk met onze chef hebben gesproken, hij was verbaasd en ook boos, maar nadat hij hoorden dat we al jaren een relatie hadden zei hij dat we mochten blijven samenwerken omdat we werk en privé zo goed gescheiden konden houden op 1 voorwaarde dat dat zo bleef. Nu werken we allebei 4 dagen, 3 dagen samen en de rest met een collega in opleiding tot rechercheur, en met een moeilijke zaak werkt 1 van ons door tot de zaak is opgelost'. Met open mond heeft Eva lopen luisteren 'wat fijn voor jullie' fluistert ze. Een poosje lopen ze in stilte verder 'maar bij ons is het het stuk gecompliceerder, wij zitten allebei in een relatie en ik weet niet eens of Wolfs wel wil, misschien is het voor hem echt alleen de spanning en de kick en wil hij het alleen bij de avontuurtjes houden' zegt Eva zacht 'daar zullen jullie samen over moeten praten' zegt Emmy wijs. Eva knikt 'wij praten heel veel samen, vooral over werk maar ook over ons zelf, maar nooit over ons samen' komt Eva tot de conclusie. 'Dat moeten jullie maar eens gaan doen dan' zegt Emmy lachend 'bedankt' zegt Eva zacht en geeft Emmy een knuffel. 'Ik hoor het wel hè, we houden contact toch?' Weer knikt Eva 'zeker houden we contact'.

s'Avonds in het restaurant gaat het maar over 1 onderwerp "de kennis quiz"
'nou brandt los Freek' roept Ad over tafel. Freek lacht en rommelt wat in zijn tas en haalt een mapje boven tafel. 'Over het algemeen is de test zeer goed gemaakt, maar er is 1 persoon die er met kop en schouders boven uit steekt'. Paul en Jack trommelen op tafel 'er zijn twee teams die bovenaan geëindigd zijn, Suus en Evelien en Eva en Wolfs, op de 3e plaats staat Suus' en ze krijgt een applaus, 'op de 2e plaats is geëindigd...Eva' ook zij krijgt een applaus, Wolfs glimlacht naar haar en geeft haar een kus op d'r wang, 'maar op de 1e plaats is geëindigd...' weer klinkt er tromgeroffel 'Floris Wolfs' onder luid applaus en kabaal wordt hij gefeliciteerd, vol trots kijkt Eva naar haar partner 'ik ben trots op je' fluistert ze in zijn oor en geeft hem een zoen op zijn wang. Iedereen krijgt zijn of haar uitslag-formulier uitgereikt. '96%' glundert Wolfs. 'Zozo Wolfs, ik hoop dat je je vrouw ook zo goed kent' grapt Kees. Wolfs begint te lachen 'ik ben bang van niet, sommige vragen had ik echt niet geweten over Maartje' grinnikt hij. Vele kijken hem verbaasd aan 'uhhh ik ken Maartje pas 2 jaar en Eva al bijna 5 jaar' probeert hij het goed te praten maar sommige schudden bestraffend hun hoofd.  'Hoeveel had jij' wendt hij zich snel naar Eva '90%' zegt ze lachend. 'Ook mooi hoor' zegt hij 'maar ik weet al een restaurant waar ik wil eten' zegt hij plagend en ze geeft hem een speelse tik tegen zijn schouder.

In het geheim (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu