27

1.5K 30 2
                                    

'Wat is er nu precies gebeurd vanavond' vraagt hij zachtjes als ze samen in de Ponti op de bank zitten. Weer begint ze te huilen en hij trekt haar stevig tegen zich aan. 'Hij was eerst heel verdrietig en daarna heel boos toen ik het hem vertelde, hij smeekte dat ik er nog over na moest denken, dat hij van mij hield, maar na een minuut of 10 ging hij vloekend en tierend naar boven ik hoorde de voordeur dichtvallen en rende achter hem aan, daarna hoorde ik die piepende banden en mensen gillen'. Hij streelt door haar haren en geeft kusjes op haar hoofd 'heb jij het trouwens nog niet vertelt' bedenkt ze zich ineens dat ze Maartje vrolijk aan de telefoon heeft gehad. Zuchtend schudt hij zijn hoofd 'ik ben gaan douchen en zou het haar daarna vertellen'. Ze laat haar hoofd in haar handen vallen en snikt 'wat hebben we er een puinhoop van gemaakt' zegt ze nog steeds snikkend. 'Dat komt allemaal wel goed, je hebt nu wel wat anders aan je hoofd' zegt hij zacht en streelt over haar rug. 'Wil je me alsjeblieft helpen, ik weet niet waar ik moet beginnen en wat ik allemaal moet doen' 'tuurlijk help ik je dat weet je toch' fluistert hij in haar oor als hij haar op zijn schoot trekt. Ze legt haar hoofd op zijn schouder en gaapt 'je bent moe ga maar naar bed, morgen moet je vroeg op om van alles te regelen'. 'Blijf je bij me vannacht alsjeblieft' vraagt ze hem smekend. Hij knikt 'tuurlijk schatje, maar ik moet eerst Maartje bellen want die zal wel ongerust zijn'. Hij pakt zijn telefoon uit zijn zak en ziet wel 10 gemiste oproepen van Maartje en 3 berichtjes. Hij kijkt op zijn horloge oei half 12 alweer, nadat ze bij Frank zijn gaan kijken hebben ze nog een hoop moeten regelen waardoor hij zijn telefoon op stil had gezet, eer ze terug naar de Ponti waren gereden. 

'Hey Maartje met mij' 'Jezus Floris waar ben je, wat is er allemaal gebeurd' vraagt ze ongerust. In het kort legt hij uit wat er allemaal is gebeurd en dat Frank is overleden, Maartje schrikt heel erg. Wolfs vertelt dat ze net bij de Ponti zijn aangekomen en dat hij daar blijft slapen 'wens Eva heel veel sterkte en ik zie je morgenochtend, dikke kus'. Snel loopt Wolfs naar boven en kijkt in het sleutelkastje er ontbreken 2 sleutels dus waarschijnlijk zijn er 2 kamers met gasten. Hij pakt een willekeurige sleutel uit het kastje en loopt naar beneden 'Eva kom je dan gaan we slapen' schudt hij haar zachtjes wakker.
Vroeg in de ochtend kleedt hij zich aan en loopt naar de keuken hij bladert door het gastenboek en ziet dat er 3 personen zijn ingecheckt en hij begint aan het ontbijt voor 5 personen. Hij brengt de dienbladen naar de gasten en haalt dan het dienblad voor hun samen. Snel kleedt hij zich weer uit en kruipt naast Eva in bed. Met kleine kusjes op haar wangen en in haar hals maakt hij haar wakker. 'Hey schoonheid, heb je een beetje kunnen slapen' vraagt hij zacht als ze haar ogen opent. Ze knikt en zoent hem terug 'in jouw veilige armen altijd' antwoordt ze met een flauwe glimlach. Nadat ze samen ontbeten hebben gaan ze uit bed.

Ze stappen in de auto 'ik zet jou af bij het bureau en rijdt even langs huis om me om te kleden, regel jij alles met Mechels en vraag voor mij maar een paar vrije dagen aan, ik help jou met alles te regelen'. Ze zucht en tranen lopen weer over haar wangen 'je bent lief' fluistert ze. 'Voor jou doe ik alles' glimlacht hij.
Als hij thuis aankomt zit Maartje aan de keukentafel wanneer ze hem ziet verandert haar gezicht 'ik heb alle begrip dat je haar helpt en steunt maar om de nacht bij haar door te brengen vind ik echt te ver gaan' barst meteen de bom los.

In het geheim (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu