Huilend stort Fleur zich even later in Eva's armen 'rustig nou maar' sust eva haar en wrijft over haar rug. Ze opent de deur aan de bijrijderskant en helpt Fleur met instappen. 'Vertel nu eerst eens rustig wat er aan de hand is en waarom je geen geld had voor een taxi want je vader heeft altijd gezegd geld achter de hand te houden'. Weer begint Fleur te snikken en Eva start de auto. Wanneer ze bijna bij de Ponti aankomen en Fleur weer wat gekalmeerd is zet Eva de auto aan de kant 'vertel het eerst maar tegen mij want je vader zal wel beneden op ons zitten te wachten'.
'We kwamen het Tribunaal in voor een afzakkertje toen Ralf jullie zag staan, hij zei hier niet te willen blijven omdat hij het stom vond om met zijn schoonvader in het café te staan en we liepen naar buiten om bij een ander café naar binnen te gaan, ik was gepiekerd en zei er wat van tegen Ralf toen werd hij boos. We waren samen op mijn fiets want hij had een lekke band en ik had kwaad gezegd dat hij dan maar alleen naar huis moest gaan en ik wel met Lizzy naar huis zou komen. Maar Lizzy had ondertussen een leuke jongen ontmoet en ik stond bij een paar klasgenoten. Tegen 2 uur ging ik nog naar het toilet en toen ik terug kwam gingen ze al sluiten en was ik iedereen kwijt. Snel liep ik terug naar het Tribunaal maar jullie waren ook al weg toen ben ik naar de Mac gelopen in de hoop dat ik bekende tegen zou komen die mij naar huis konden brengen maar ik zag niemand, omdat we op de fiets waren en ik toch met Ralf was had ik geen extra geld voor een taxi apart gehouden, toen heb ik jou gebeld' snikt ze weer 'ik was bang dat papa boos zou worden' snikt ze nu nog harder 'ssst stil nu maar, je vader wordt alleen maar boos omdat hij bezorgd is'. Eva start de auto en rijdt naar huis 'ik ben blij dat je mij gebeld hebt, dat geeft niks, het komt allemaal goed'. 'Stuur Ralf maar een appje dat je bij ons slaapt en dat je morgen weer naar huis komt, zometeen eerst lekker slapen'.
Als ze de Ponti binnenlopen roept Wolfs al vanuit de keuken 'thee of warme chocomel' schoorvoetend loopt Fleur achter Eva de trap af, beneden aangekomen seint Eva met een blik in haar ogen naar Wolfs dat hij zich rustig moet houden. Na een snelle kus op haar wang en een bedankje fluisterend in haar oor richt hij zich op zijn dochter 'hey meissie, gaat het een beetje met je' hij ziet haar rood omrande ogen en spreidt zijn armen 'kom eens bij je vader' zegt hij zacht en snikkend laat ze zich in zijn armen vallen. Sussend wiegt hij haar heen en weer en wrijft over haar rug en haren. 'Thee of warme choco' vraagt hij haar zachtjes 'choco' antwoordt ze snikkend. Wanneer hij haar los wil laten zegt Eva 'kom maar dat doe ik wel' en duwt vader en dochter richting de tafel.
De melk stond al in een pannetje op het vuur en de waterkoker had al aangestaan, 3 schone mokken stonden klaar op het aanrecht. Eva glimlacht in zichzelf. Ze maakt 2 warme choco en voor Wolfs thee. Met de mokken in haar hand loopt ze naar de tafel waar Fleur bij haar vader op schoot nog zit na te snikken. Wolfs wiegt haar als een klein kind heen en weer. Ze zet de mokken op tafel en aait over het hoofd van Fleur, met een knipoog laat ze haar hand nog even door Wolfs warrige haar gaan en neemt op de stoel naast hem plaats. 'Vertel wat is er gebeurd' zegt Wolfs zachtjes tegen Fleur, nog nasnikkend doet ze nogmaals haar verhaal en bij de woorden van Ralf over hem kan Wolfs een grinnik niet onderdrukken. 'Het is goed dat je Eva gebeld hebt, zometeen lekker slapen en morgen komt alles weer goed' zegt hij geruststellend tegen zijn dochter en geeft haar een kus op haar voorhoofd. Liefkozend legt hij een arm om Eva's schouder en drukt haar zachtjes tegen zich aan, voor een ogenblik blijft hij zo zitten de twee vrouwen waar hij zoveel van houdt dicht tegen zich aan. 'Ik hou van jullie' fluistert hij en een traan biggelt over zijn wang maar niemand die dat gelukkig ziet.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.