Ben ik weer😄, terug van weggeweest
'Goede middag schoonheid , lekker geslapen?' Vraagt Wolfs wanneer hij haar kust 'hey' mompelt ze nog half slapend 'hoe laat is het ik ben nog zo moe' draait ze zich om. 'Het is 12 uur Eef, kom, Mechels belde daarstraks of we om 2 uur even op het buro langs wilde komen'. 'Waarom we waren toch vrij vandaag' kijkt ze hem nu vragend aan. 'Weet ik niet' zegt hij schouder ophalend 'Kom nou maar ik heb een ontbijtje klaarstaan.
'Kleedt je goed aan want we gaan op de motor, na het buro gaan we een tochtje maken het is nog mooi weer'. Glunderend kijkt ze hem aan 'leuk' zegt ze blij.'Wolfs, van Dongen, fijn dat jullie zo snel konden komen. Ik had vanochtend een regionaal spoed overleg, want het blijkt dat er meerdere jonge vrouwen uit zuid Limburg in de afgelopen maand spoorloos zijn verdwenen. Alle hoofdinspecteurs uit de omgeving waren aanwezig, er blijkt nu een link tussen deze zaken, deze vrouwen blijken alle onder de zelfde verdachte omstandigheden verdwenen te zijn'.
'Maar waarom heeft u ons nodig bij ons is er toch geen verdwenen vrouw' vraagt Wolfs, haar verbaasd aankijkend. Geïrriteerd kijkt ze Wolfs aan omdat ze onderbroken wordt 'er is een tip uit Spanje gekomen, die is nagetrokken en zeer betrouwbaar. Ik heb aangeboden om mijn beste mensen ter beschikking te stellen en dat zijn jullie' glimlacht ze. 'Jullie hebben een paar dagen de tijd om je in deze zaken te verdiepen, jullie hebben een open mind, nog geen tunnelvisie, praat met de desbetreffende rechercheurs want daarna reizen jullie samen af naar Spanje voor onbepaalde tijd om deze zaken tot op de bodem uit te zoeken en op te lossen'.
'Maar dat kan wel een paar weken duren' zegt Eva 'dat zou kunnen maar jullie zijn toch samen, of moet ik Wolfs met iemand anders sturen' grinnikt Mechels 'en hoe sneller jullie de zaak oplossen hoe sneller jullie weer terug zijn'.
Wolfs lacht 'misschien kunnen we er een weekje vakantie aan vastplakken' even kijkt Mechels bedenkelijk maar haalt dan haar schouders op 'misschien' zegt ze dan. 'Waar in Spanje is het' vraagt Wolfs weer 'in de regio van Barcelona' antwoordt Mechels. Zijn ogen glunderen 'mooi' zegt hij lachend. 'Nou wat wordt het moeten jullie nog overleggen of er over nadenken' kijkt Mechels van Eva naar Wolfs, heel even kijkt hij Eva aan en knikt vragend, ze haalt haar schouders op 'ik vind het prima' zegt ze 'maar Fleur dan' kijkt ze Wolfs vragend aan 'dat komt wel goed' zegt hij lachend en kijkt dan naar Mechels 'we doen het'. 'Mooi' zegt Mechels 'ik ga alles regelen voor jullie en ik zorg dat alle dossiers deze kant op komen, mocht ik morgen al iets binnen krijgen laat ik het bij jullie afgeven, geniet van jullie weekend, dat zal voorlopig de laatste thuis zijn'. Wolfs en Eva knikken en verlaten het kantoor.Ze stappen op de motor, Eva houdt zich stevig aan hem vast en geniet van de rit. Na anderhalf uur zet hij de motor aan de kant. 'Kom een stukje verder zit een restaurantje' knipoogt hij naar haar en pakt haar hand, verliefd lopen ze in de richting waar hij naar toe wees. 'Ik wilde iets met je bespreken' zegt hij geheimzinnig, nieuwsgierig kijkt ze hem aan 'brand los' zegt ze opgewekt. 'Een aantal jaar geleden heb ik Fleur beloofd om ooit een keer een reis naar Amerika te maken' met opgetrokken wenkbrauwen kijkt ze hem aan 'Amerika' zegt ze verbaasd als de serveerster hun drankjes komt brengen, hij knikt. 'Van de week vertelde Fleur dat Ralf over een paar maanden voor 8 weken naar Los Angeles moet voor stage. Nu wil ze in die periode graag die rondreis maken en eindigen in Los Angeles om daar een paar dagen samen met Ralf door te brengen'.
Nog steeds verbaasd kijkt ze hem aan 'voor hoe lang' fluistert ze onzeker. 'Wil je daarom in Spanje nog een weekje vakantie met mij eraan vastplakken'.
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanficVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.