'Toen wij pas samenwerkten deed je heel afstandelijk soms ronduit bot maar daar prikte ik al snel doorheen, je deed het om je onzekerheid te verbergen, je was nog jong 25/26?? maar je was gedreven ik had al snel door dat je veel in je mars had. Nu 5 jaar later Eef hoef je echt niet meer te twijfelen aan je kwaliteiten, wij zijn een top-team en dat kan alleen maar als beide teamleden goed zijn dus vertrouw op jezelf, als ik weg zou vallen ben jij nog steeds een top rechercheur van Dongen'. 'Dank je wel Wolfs, je bent lief' en ze zoent hem vol passie. 'Zullen we terug lopen, Mechels zal wel meer weten nu'. Ze knikt en drukt zich stevig tegen hem aan. 'Ik hou van jou' fluistert ze nog snel als ze de kantoortuin weer binnen stappen.
2 rechercheurs uit Weert, Sjoerd Peters en Rinus den Korte, zij komen er ook blanco in. Ze komen eind van de middag kennismaken en verblijven 2 of 3 nachten hier in een hotel dan gaan ze naar huis en vrijdag middag vertrekken jullie om 4 uur vanaf Eindhoven, 2 auto's en een hotel zijn daar geregeld, 4 kamers, jullie regelen daar zelf maar hoe jullie het doen. Zaterdag om 10 uur worden jullie verwacht op het buro daar, zij zullen jullie alle medewerking verlenen die nodig is en er is toevallig een Nederlands sprekende agent of rechercheur die jullie contact persoon is. Verder nog vragen?' Beide schudden hun hoofd 'wij gaan afspraken maken met familieleden, vrienden etc van de slachtoffers en desbetreffende rechercheurs van deze zaken om ze zelf te horen' deelt Wolfs mede 'prima, en zorg dat alle dossiers gekopieerd worden voor Sjoerd en Rinus' zegt Mechels.
Rond 1 uur kijkt Eva in de richting van haar partner 'ik lust wel wat ga je mee' hij knikt en wrijft glimlachend over zijn buik. Wanneer ze aan een tafeltje zitten van hun favoriete lunchcafé vraagt Eva hoe het er bij Wolfs voorstaat 'ik heb met bijna iedereen een afspraak gemaakt, sommige komen deze kant op en met sommige een telefonische of Skype verbinding want het is een beetje kortdag om iedereen morgen hier te krijgen en voor sommige is het best een afstand'
'nou prima geregeld toch' zegt Eva.
Hij knikt 'en bij jou'
'ook goed, Esmee is bezig met de kopieën en ik heb schematisch alles in kaart gebracht dus als we daar samen straks even naar kijken voordat Sjoerd en Rinus komen dan zijn wij voorbereid'
Hij schudt zijn hoofd 'ik wil ook wat vragen voorbereiden voor de rechercheurs en sommige familieleden en bekenden want daar ontbreekt nog het een en ander aan'.
'Oké maar kunnen we dat niet vanavond doen dan' zucht Eva 'want ik moet ook nog een aantal wassen draaien zodat dat gestreken kan worden van de week'. Liefdevol strijkt hij even over haar wang 'komt goed' glimlacht hij.
'En heb je Marion al gesproken?'
'Nee die is vrij, die is er morgen weer' antwoordt Wolfs.'Sjoerd Peters' stelt een niet onaantrekkelijke man van eind 20 zich voor en knipoogt onopvallend naar Eva. 'En mijn collega Rinus' de Korte' wijst hij naar een man van eind 50.
'Hoi, welkom in Maastricht, Eva van Dongen en mijn partner Floris Wolfs' wijst ze in Wolfs richting. 'Koffie, thee' vraagt Eva beleefd 'koffie graag' zeggen beide mannen tegelijk en ze knikt naar Wolfs die richting de koffiecorner loopt. We zullen naar een spreekkamer gaan daar hebben we alles al klaarliggen' zegt Eva 'waar is het toilet' vraagt Rinus en Eva wijst hem de juiste kant op en samen met Sjoerd loopt ze de spreekkamer binnen. 'Ik denk dat het een prettige samenwerking gaat worden, heerlijk in de Spaanse zon en de gezellige terrasjes' zegt Sjoerd met een vette knipoog naar Eva. 'Ja dat denk ik ook' zegt Eva ongemakkelijk. 'Dit zijn de 5 dossiers' en ze schuift de stapel in Sjoerds richting, ik hoop dat jullie deze vanavond nog door kunnen nemen'. 'Dat zal nachtwerk worden dan' lacht hij. Eva knikt verlegen en kijkt gespannen naar de deur in de hoop dat Wolfs snel binnen komt. 'Heb je er een beetje zin in' vraagt hij haar 'ja hoor jij?' 'Ikke wel' grinnikt hij 'zon zee en..'
'Werken' zegt Eva sarcastisch 'ja dat ook maar ik wilde iets anders zeggen' wiebelt hij met zijn wenkbrauwen en met een ondeugende blik in zijn ogen. 'Nou ik ga om te werken, ik wil die vermiste vrouwen vinden en de rest is meegenomen als er tijd over is om daar van te genieten' zegt ze kortaf. Ze krijgt een beetje een naar gevoel bij Sjoerd alsof hij het als een vakantie ziet, hopelijk is die Rinus een stuk serieuzer maar gezien zijn leeftijd zal dat wel denkt ze, dan schrikt ze op als Rinus en Wolfs samen binnenkomen.Bedankt voor alle lieve, leuke reacties gisteren 😊
JE LEEST
In het geheim (Flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Eva woont samen met Frank in de Ponti en Wolfs woont samen met Maartje. Wat niemand weet is dat Wolfs en Eva een geheime relatie hebben, hun jarenlange samenwerking en vriendschap is daarvoor een goede dekmantel.