'Μέρα!
Μην ξεχνατε τα Wattys2016,αρχίζω!
Παρότι αφορά στην εφηβική και τη μετεφηβική ηλικία κυρίως (μεταξύ 15 και 24 ετών), η ανορεξία και η βουλιμία σπανιότερα μπορεί να εμφανιστούν μετά την ηλικία των 40 ετών και με αυξανόμενη συχνότητα σε μικρότερα παιδιά.
Η ψυχογενής ανορεξία είναι διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από εκούσια απώλεια σωματικού βάρους, προκαλούμενη ή/και συντηρούμενη από τον ίδιο τον ασθενή. Με άλλα λόγια ένα άτομο έχει διαρκώς την εντύπωση πως πρέπει να χάσει κιλά και κάνει το οτιδήποτε για να το επιτύχει.
Η ψυχογενής βουλιμία είναι σύνδρομο το οποίο χαρακτηρίζεται από επανειλημμένα επεισόδια υπερφαγίας και από υπερβολική υπεραπασχόληση με τον έλεγχο του σωματικού βάρους. Τα συμπτώματα αυτά οδηγούν τον ασθενή στο να υιοθετήσει ακραία μέτρα για να μετριάσει την «παχυντική» επίδραση των προσλαμβανομένων τροφών.
Ατομικοί, ψυχολογικοί αλλά και οργανικοί παράγοντες συμμετέχουν στη γένεσή τους.Η οικογένεια και το περιβάλλον φαίνεται επίσης να παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της διαταραχής. Η μελέτη των πρώιμων αλληλεπιδράσεων μητέρα – βρέφους και άλλες οικογενειακές αλληλεπιδράσεις είναι ένας από τους άξονες για τη ψυχοδυναμική κατανόηση του συνδρόμου.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΗΣΕΤΕ;
Οι επιστημονικές έρευνες έχουν καταρτίσει κάποια κριτήρια τα οποία και "δείχνουν" πως κάποιο άτομο ενδέχεται να υποφέρει από ψυχογενή ανορεξία ή βουλιμία.
1. Άρνηση του ατόμου να διατηρήσει το βάρος του σώματος στο επίπεδο ή πάνω από το επίπεδο του ελάχιστα φυσιολογικού βάρους για την ηλικία και το ύψος του.
2. Έντονος φόβος ότι θα αυξηθεί το βάρος σας ή ότι θα παχύνετε ακόμη και όταν το βάρος σας είναι κάτω από το κανονικό.
3. Διαταραχή του τρόπου με τον οποίο βιώνετε το βάρος,4. Σας κόβεται η περίοδος,
Περιοριστικός τύπος: Όταν υπάρχει μόνο περιορισμός λήψης τροφής
Επεισόδια υπερφαγίας/καθαρτικός τύπος: Όταν έχετε τακτικά επεισόδια υπερφαγίας και στη συνέχεια καταφεύγετε σε αυτοπροκαλούμενους εμετούς, χρήση καθαρτικών, διουρητικών ή υποκλυσμών.
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕ ΣΩΣΩ;
Ο ρόλος της οικογένειας είναι πολύ σημαντικός. Συνήθως οι έφηβες που παρουσιάζουν παρόμοιο πρόβλημα προέρχονται από οικογένειες που χαρακτηρίζονται από "μια κυρίαρχη φροντίδα να δοθεί μια καλή εικόνα προς τα έξω, σε βάρος των προσωπικών συναισθημάτων. Αναδεικνύεται η συγκρουσιακή θέση της διατροφής στην οικογένεια". Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος της μητέρας, η οποία είναι κυριαρχική και περιορίζει τις έφηβες κοπέλες που είναι και πιο επιρρεπείς στις εν λόγω διαταραχές.
- Μάθετε σχετικά με τις διαταραχές διατροφής. Διαβάστε άρθρα, βιβλία και πληροφορίες στο ίντερνετ.
- Κατανοήστε, ότι το να είναι κάποιος αδύνατος δεν σημαίνει ομορφιά και υγεία.
- Να μην απαιτητε ειλικρινια απο ολους,ειλικρινα τους δεν τους εχετε δωσει λογοο για να ειναι ειλικρινης.Κατανοηστε την ανησυχια τους.
- Μιλήστε με κάποιον ειδικό. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να αυτοκαταστρεφεται
- Όλοι οι άνθρωποι έχουν ικανότητες και αρετές.Σκεφτειτε τις!
ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ;Όταν διαπιστωθεί πως πάσχετε από ανορεξία ή βουλιμία, τότε η θεραπεία πρέπει να στοχεύει τόσο στον ψυχικό όσο και στον σωματικό τομέα. Πολλές φορές μάλιστα, η παρέμβαση ειδικού πρέπει να είναι άμεση, μιας και ο ασθενής υποφέρει από έντονη καχεξία, ορμονικές και ηλεκτρολυτικές διαταραχές. Αλλά και η ψυχολογία του ενδέχεται να είναι σε πολύ άσχημο επίπεδο με απόπειρες αυτοκτονίας, έντονη έκρηξη άγχους κτλ. Έτσι θα πρέπει να παρακολουθείστε από μια ομάδα ιατρών, διατροφολόγων, παιδοψυχιάτρων, ψυχιάτρων και ψυχολόγων.
ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩ;
Απαιτείται μακρόχρονη ατομική ψυχοθεραπεία με παράλληλη υποστηρικτική ή συμβουλευτική συνεργασία με τους γονείς, αν πρόκειται για παιδί ή έφηβο, οικογενειακή θεραπεία, υποστήριξη για κοινωνική ένταξη και ψυχοφαρμακολογική αγωγή.
Από πολυάριθμες μελέτες φαίνεται ότι συνολικά 50% των ανορεκτικών θεραπεύονται, 25% βελτιώνονται αλλά συνεχίζουν να έχουν προβλήματα, και 25% εξακολουθούν να εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα.Η θνητότητα ανέρχεται στο 6%.
Περιμενω σχολια και οσο θλιβερο και αν ειναι το παρτ,ελπιζω να σας αρεσει...
DU LIEST GERADE
Girly things!Wattys2016
SonstigesΗ βίβλος της εφηβείας!Από το Α εώς το Ω.Ο,τι χρειάζεται να ξέρετε για να αντιμετωπίσετε ορισμένες καταστάσεις στην εφηβεία,να διακοσμήσετε,να φτιάξετε χειροτεχνίες,να μαγειρέψετε,τα πάντα!Votάρετε λοιπόν και OMG,σχεδόν το ξέχασα!Ελπίζω να σας αρέσει...