14

354 30 2
                                    

Aku tiba di sebuah perumahan mewah. Banglo dua tingkat. Rata-rata berkonsepkan barat. Pohon-pohon cemara tersusun indah di sepanjang jalan. Jimin memberhentikan kereta di hadapan sebuah rumah bernombor 067. Sebaik saja pagar dibuka, aku terpesona dengan lanskap rumah ini. Mata mula meliar meneliti setiap inci rumah ini. Sebuah air terjun buatan yang belum terpasang, kolam kecil yang menempatkan tiga belas ekor ikan kap disertakan bersama jambatan kecil ditengah-tengah kolam. Rumput karpet tumbuh meliar dan beberapa tanaman berbunga dihias keliling kolam. Aku berdiri lama di tepi kolam itu sambil melihat ikan berenang-renang dan sesekali muncul di permukaan air. Tiba-tiba deruan air yang turun melalui celah-celah batu yang disusun bertingkat seperti pagoda membuatkan aku sedikit terkejut. Lampu LED yang terpasang didalam kolam tersebut membolehkan aku melihat bayangan air yang berombak kecil tampak seperti kristal. Cantik dan unik.

"Jomlah masuk. Dah nak malam ni." Jimin mempelawaku masuk sambil mengheret bagasiku. Aku pula sedap berlenggang kangkung lalu membuntutinya.

"Oh gosh!" Terlopong aku sebaik saja menjejak masuk ke ruang hadapan rumah ini. Kaca! Lantai berkaca lutsinar. Aku sedang memijak kaca yang dibawahnya terdapat air jernih. Aku seperti memijak di permukaan air laut biru. Sama seperti di restoran yang Jin membawaku dulu. Aku terasa merinduinya pula.

"Awak masuklah bilik dulu. Mandi dan rehat sekejap. Kejap lagi saya nak siapkan makan malam. Nanti saya panggil." Jimin membawa bagasiku naik ke tingkat atas. Dia menuju ke bilik utama.

"Eh! Aku nak bilik ni. Kau ambil bilik lain." Aku menghalangnya masuk. Selamba aku masuk ke dalam bilik utama dan mengunci pintu. Haishh! Bagasiku ada diluar bersama Park Jimin. Sebaik saja aku menguak pintu bilik, Park Jimin masih lagi berdiri utuh dihadapan bilikku. Bagasiku yang berada di pegangannya aku rentap kuat.

"Yang kau berdiri keras dekat depan bilik aku apahal? Tak ada life? Hish! Blah la! Jangan sesekali masuk dalam bilik ni. Kau masuk je bilik mana yang kau suka, berlambak lagi aku tengok. Tapi kalau kau masuk bilik aku, kau siap!" Aku siap memberi amaran. Serious, dia ni macam tak ada perasaan. Dengan reaksi muka yang entah apa-apa, eh meluatlah.

"Okay!" Siap Park Jimin menghadiahkan aku senyuman sebelum menapak ke bilik sebelah. Mungkin itu bilik pilihannya. Aku mula mengemas pakaianku lalu mengisi penuh ruang wardrobe yang tersedia. Aku mencapai tuala lalu terus ke kamar mandi. Usai mandi, aku mengenakan baju-T labuh berwarna putih berserta dengan seluar pendek sama paras bajuku. Maka terserlahlah coli yang aku pakai berwarna hijau zamrud melalui kain kapas nipis itu. Rambut yang masih basah aku gulung bersama tuala ke atas kepala. Perut pula sudah berdendang-dendangan. Aku turun ke bawah dan melihat makanan yang sudah tersedia di atas meja yang boleh memuatkan sepuluh orang itu seperti enak sekali. Park Jimin yang masih didapur, datang ke meja makan dan mempelawaku duduk dan menjamah bersama. Alahai comellah pula dia berapron. Dari mana pula dia dapat semua bahan-bahan masakan ini? Padahal baru saja kami berpindah. Aku ke peti sejuk dua pintu itu lalu membukanya. Oh Papa, penuh dengan makanan. Bila masa pulaklah dia menyempat beli semua ini. Ah, kisah apa aku. Yang penting jus mango kena ada.

Aku terus berlingkar di hadapan tv setelah mengisi perut. Masakan Jimin tidaklah teruk mana. Alat kawalan jauh aku capai lalu menekan sesuka hati. Kini aku mula terasa asing dan bosan hidup sebumbung dengan lelaki yang aku benci itu.

Jimin yang tadinya baru selesai mengemas meja makan, mendatangiku lalu mengambil tempat duduk di sebelahku. Aku merasa sangat tak suka, lalu bingkas bangun melangkah ke bilik tidurku. Tinggal Jimin bersama tv yang terpasang.

Aku ingin tidor awal malam ini. Esok aku ingin berjumpa dengan seseorang. Seseorang yang sudah lama aku rindui. Kalau boleh nak saja aku peluk cium sepuasnya.


Let's make love. . .

Just 3 Days _[Park Jimin]Where stories live. Discover now