,,Bratře..." podíval se Loki s šibalským úsměvem na Thora, když celá jejich skupina kráčela palácem k duhovému mostu. ,,Líbí se mi to čím dál tím víc. Jsi tak zoufalý, že mě vezmeš dokonce na Mitgard," uchechtl se.
,,Říkal jsem to už minule a řeknu to i dnes..." začal Thor po chvíli ignorujíce bratrovy narážky. Snažil se znít vyrovnaně. ,,...pokusíš-li se mě zradit, klidně tě zabiji."
,,Jistě, jak jinak," šli rázným krokem a nikdo se na nikoho nepodíval. Všichni se radši koukali před sebe na honosně zdobené stěny. ,,Už podle těch pout jsem poznal, že mi zrovna dvakrát nevěříš."
Skupina bojovníků jedovaté poznámky boha klamů raději ignorovala a dál tiše kráčela po chodbách.
Čekali, že až se Loki dozví, co se stalo s žezlem, bude mít jedovaté narážky a stejně tak čekali, že si bude užívat každou minutu, kdy se jim bude moci vysmívat.
,,Kde máte vůbec Hoguna? Že by již hrdině padl v bitvě?" uchechtl se Loki po chvíli ticha.
,,Je teď se svým lidem," odpověděl stroze Thor svým hlubokým hlasem, byl ztracen v myšlenkách na rozhovor, který vedl se Sif asi čtvrt hodiny nazpět:
,,Thore," dotkla se Sif jeho paže, aby si získala jeho pozornost. Šli zpět do vězení, kde měli propustit Lokiho. ,,Vím, že když jsi jednal s Všeotcem, Lokiho propuštění zamítl."
,,Řekl ti to Fandral? Mělo to zůstat jen mezi námi," nevědomky zpomalil a zamračil se.
,,To snad teď není důležité," nechápala bojovnice a držela krok s bohem hromů. ,,Hodláš Lokimu lhát... a co potom až to zjistí?"
,,Jiná možnost není. Kdyby Loki věděl, že až nám pomůže půjde zpět do vězení, nepomohl by nám, nebo ještě hůř - zradil by nás," podíval se Thor na Sif s provinilým výrazem. Ani jemu se nelíbilo, že musí Lokimu takhle lhát.
,,A myslíš, že takhle tě nezradí?" dívala se mu Sif do očí s nečitelným výrazem na tváři. Oba teď stáli na místě, zatímco zbytek skupiny pokračoval v cestě.
,,Takhle má aspoň důvod mě nezradit," položil jí ruce na ramena a chvíli se na sebe jen koukali s obličeji plnými znepokojení. ,,Sif, nikdo to nesmí vědět. Loki se nesmí dozvědět pravdu."
,,Nikdo kromě nás tří prý nic neví a já to nikomu nepovím," ujišťovala svého přítele. ,,Ale promysli si dobře, co děláš, protože až to všechno skončí, Loki bude mít další důvod, proč tě nenávidět," rozešla se opět mladá bojovnice spletitými chodbami a nechala svého přítele za sebou...
,,Jakmile něco zjistíme dáme ti vědět," ujistil Fandral Thora, který i se svým bratrem vcházel do zlaté kopule Bifröstu a chystal se odcestovat na Midgard.
,,Hodně štěstí," zavolali na něj ještě trochu smutně přátelé předtím než se Bifröst dal do pohybu.
Ani jednomu ze skupiny tří bojovníků se nelíbilo, že tu musí zůstat a nemohou jít na Mitgard spolu s Thorem. Blonďatý bůh však trval na tom, že je nyní potřebuje spíše na Asgardu, a tak válečníkům nezbylo nic jiného než udělat to, co jejich přítel žádá.
,,Jako za starých časů, bratře," podíval se na zachmuřeného muže vedle sebe Loki a v jeho pohledu byla vidět jistá známka sarkasmu.
Thor se, k Lokiho údivu, zasněně usmál a rozhlédl se po zlaté kopuli. Přišlo mu to jako včera...
Zavzpomínal na ty časy, kdy spolu cestovali po světech a zažívali spoustu dobrodružství... Jen on, přátelé a jeho mladší bratr.
Najednou mu bylo opět líto, že ten starý Loki, kterého znal a kterému vždy věřil, byl pryč.
Sklopil pohled k zemi a ne poprvé zalitoval, že teď Lokimu lže i on sám a až se to jeho bratr dozví, ztratí poslední zbytky důvěry, které k Thorovi choval.
Naposledy se podíval na Heimdalla, který tam celou dobu stál se svým typicky neutrálním výrazem. Po očku však pozoroval Lokiho.
I přes to že se Heimdall tvářil snad po celý svůj život stále stejně, Thor na něm poznal, že se mu ani trochu nelíbí představa Lokiho 'volně' pobíhajícího po Midgardu.
,,Nezapomeň Loki, já vidím všechno," slyšeli Heimdallovo varování.
,,Téměř," usmál se Loki. Neznělo to však jako sarkastická poznámka, nýbrž velmi znepokojující gesto dominance.
Jako kdyby to byl právě Loki, kdo je již nyní o krok napřed.
Reakce se však nedočkal, protože těsně poté je zaplavila duhová záře.
ČTEŠ
Theia (Avengers ff)
FanfictionTheia je antická dívka, která má díky svému původu možnost zachraňovat ostatní lidi, celý život však byla vedena jejím mentorem a ačkoli si to neuvědomuje, nikdy vlastně nestála na vlastních nohách. Její rozhodnutí jsou často zbrklá a ne vždy jí ště...