A.D.23

12.8K 796 100
                                    

Bölüm şarkısı : Orhan Hakalmaz- Ana Beni Eversene

Herkes şaşkınca Kenan'a bakarken o kimseyi umursamayıp içeriye doğru yol aldı. Mehmet hayretler içinde giden arabanın arkasından bakarken içeriye giren arkadaşının peşinden  ilerleyip alınmış bir şekilde  söylenmeyi de ihmal etmedi.

" Vaay Kenan efendiye de bakın hele." Kendisine dönen arkadaşının gözlerine bakarak sen neymişsin der gibi başını sallayıp dudaklarını büktü ve sözlerine devam etti. " Ulan hangi ara kurdunuz bu tezgahı? Hayır madem böyle bir plan yaptınız bizim niye haberimiz yok?" Kenan sırıtarak göğsünü kabartıp böbürlenmeye hazırlanırken Mehmet ona fırsat vermeden sözlerine devam etti. " Bir de sırıtıyor gevrek,gevrek." Başını olumsuz anlamda sallayıp arkadaşını kenara iterek içeri salona geçti. Kenan, Mehmet'in kudurmasına hala sırıtırken bu defa yırtıcı hayvan misali keskin bir bakış atarak Yunus dikildi karşına.

" Utanmadın mı lan? Arkadaş aleminin yüz karası." Kenan,Ali ile son anda uyguladıkları plana arkadaşlarının sevineceğini umarken onu suçlamalarına anlam veremeyerek gördüğü muamele sonucu yüzünü buruşturarak sitem etti.

" Pardon da o meşhur arkadaş aleminizin yüzüne nasıl bir kara çalmışım abicim? " Sinirle ellerini iki yana açtı. " Bana da açıklasanız da bende öğrensem diyorum. " Hayır yani atı kaşıyan Kenan boku taşıyan Kenan,ama nedense hep suçlu olan yine Kenan?" Yunus arkadaşının kibarlık abidesi görüntüsünün altında yatan, mahalle arası fırlama çocuğun dışarı çıkması ile biraz daha yanaşarak sırıttı.

"Aman ihmal etme kaşımayı kardeişim." Yaklaştığı arkadaşının omzuna hafifçe vurarak sinirle gülümsedi ve dişlerinin arasından tıslayarak bağırdı. " Ali denen dallama karısı ile mutlu mesut saatler geçirirken baş,başa, biz senin muhteşem planından mahrum kalarak açık görüş için saatleri günleri sayarız artık." Kenan kıstığı bakışları ile biraz düşününce arkadaşına hak vererek elini alnına sertçe vurup mırıldandı. " Hay ben böyle işin." Yunus başını olumlu anlamda sallayarak sen bu akılla,başını vuracak daha çok yer ararsın bakışları attı. " Şimdi taşı bakalım o bokları Kenan efendi." Eli ile etrafını işaret ederek sözlerine devam etti." Artık nereye kadar taşırsan?" Yunus'un sözleri ile etrafına bakan Kenan kızların kıskanç bakışlarına maruz kalması ile onlarında ayrı kalmaktan hoşlanmadığını, bu planı sadece Ali ve Ayşe üzerinden yürüttüğü için kızdıklarını anlamıştı. Bakışları sol tarafa kayınca Yusuf'un sırıttığını fark ederek kaşlarını çatıp hırsla kükredi.

" Sen ne sırıtıyorsun lan? Ne dönek heriflersiniz siz be?" Kızlara ufak bir bakış atıp karısının bakışlarındaki kızgınlıklığı görünce iyice çileden çıktı. " Yahu ben bu planı yapmasaydım siz hâlâ karılarınızın şartlarını yerine getirmek için kırk takla atıyor olacaktınız." Yusuf omuz silkerek, içeri doğru ilerleyen aile büyüklerinin arkasından giderken arkadaşına cevap verdi.

" Benim için sorun yok Kenan'ım ben her fırsatta görüyorum karımı nasıl olsa." Kenan arkadaşının sözleri ile şok olmuştu. Nasılda satmıştı iki dakikada dava arkadaşlarını. Sinirle Ömer'e döndü.

" Buyur bir de sen vur kardeşim. Şamar oğlanına döndüm nasıl olsa." Sesini yükselterek içeri doğru bağırdı. " Arkadaş alemi böyle satış,böyle sırtından kallelçe vurma görmedi daha. Helal olsun lan size. " Ömer, Kenan'a yaklaşarak her zaman özenle yaptığı saçlarını karıştırıp kafasını koltuğunun altına sıkıştırdı. Kenan arkadaşının bu hareketi ile yüzünü buruştururken,kızlar Kenan'ın isyanını yüzlerindeki tebessümle izliyordu. Ömer, Kenan'ı serbest bırakarak ciddi olmaya çalışarak konuştu.

" Afferin lan Doktor."  Sakallarını sıvazlayarak arkadaşının saç düzeltme çabalarını izledi.

" Lan ben kaç para verdim bu gün bu saçları yaptırmak için haberin var mı senin? " Ömer'in alaylı bakışlarına karşılık omuzuna hafif bir yumruk attı. " Ayrıca sizden bir iki yaş Küçüğüm diye bana çocuk muamelesi yapman hiç hoş bir davranış değil. Piçliğin ruh bulmuş versiyonu." Ömer iki kaşınıda kaldırarak gamzelerini sergiler bir şekilde gülümsedi.

AŞKIMIZIN DAVASI -DAVA SERİSİ 1- (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin