Balik Kampung lorh

422 55 1
                                    

Zahero Daniel, terus memecut laju basikal yang bila-bila masa sahaja boleh di campakkan ke dalam besi buruk. Ke manakah dia hendak pergi? Entah dia sendiri tidak tahu. Tetapi hatinya kuat mengatakan dia harus ke pantai. Kenapa eh? Entah. Mungkin datangnya dari naluri kelakiannya kot. Tapi lelaki ada naluri ke? Ada..kot.. Hentam saja lah labu..

**************************
Zara sedang termenung sambil duduk di atas batu yang separa bulat bentuknya. Kakinya pula di biarkan di bawah supaya dapat terkena tempias ombak. Tudung bawal crepe yang mengikut rentak angin tidak di hiraukannya. Yang penting sekarang hatinya. Bagaimana hendak pulang ke rumah dengan hati yang broken?

Mengapa aku yang tidak setia?
Mengapa aku kah yang berdosa?
Mengapa ku mudah terlupa janji-janji kita kali pertama? Ooooo..

Ok. Apa kena mengena? Yang tidak setia dan terlupa janji-janji kita kali pertama tu layak di beri untuk Hero. Aku yang no 2 tu.

Why, I'm crying for people like him? Oh ya.. because I love him damn much!

Aku mencebik. Benci akan perasaan sayang yang bertandang di dalam hati. Rasa macam nak belah badan and then keluarkan hati. Tapi kalau tak ada hati, nanti aku mati. Macam ayam, kalau tak ada hati ayam, ayam pun go to the heaven tau!

Telefon bimbit di perhati lama oleh ku. Di lock screen terpancar gambar aku, papa dan ibu sedang berpelukkan. Candid gitu. Aku rindu saat di mana ibu dan papa mencium ku sewaktu mengambil keputusan SPM tahun lepas. Gelak tawa kami yang menceriakan rumah itu. Arghhh! I miss it. Bila aku dapat macam ni lagi? Dah lah, suami sendiri pun dah hancurkan hati lubuk nurani aku. Hishh!

"Mama, papa tak ada orang yang dapat tandingi kasih sayang papa dan mama. Mama, papa hari ni Zara broken dengan suami sendiri. Zara kecewa sangat! Zara sayang dia sangat-sangat tau! Tapi ini yang dia balas? Adakah perkahwinan ini satu kesilapan?.."

"Tak. Perkahwinan ni bukan satu kesilapan"

Zara menoleh ke arah suara tersebut. Patut ke aku belari dan memeluknya? Eeeii wake up! Dia yang hancurkan hati kau Zara!

Hero sedang tersenyum. Gadis yang di cari-carinya tadi telah pun di jumpai. Kali ni, tak akan terlepas sebab aku akan luahkan segala-galanya.

Zara menoleh ke hadapan. Dengan pantas dia meraih selipar di atas pasir lalu belari jauh dari si dia. Benci! Meluat!

Hero juga berbuat demikan. Dia kena perbaiki kesalahan yang telah dia lakukan. Dia harus mencantum balik hati yang sudah berkecai.

Tiba-tiba Zara tersungkur. Badannya terasa lemah. Sudah terang lagi bersuluh tidak sempat untuk dia bangun semula kerana lembaga tersebut sudah semakin hampir dengannya. Dey, ingat ni horror movie ke hah?!
-_-

Hero memeluk Zara di hadapannya erat. Sangat erat. Harap-harap dia boleh bernafas lah. Orang sekeliling hanya memerhatikan mereka. Jakun kah? Ah! Biarlah orang nak kata member acah dilwale ke terpengaruh dengan ombak rindu ke, asalkan niatnya sekarang adalah nak memeluk insan di hadapannya.

"Lepaskan saya! Please. I hate you." Zara menolak badan sasa itu dengan sekuat hatinya. Wuishh kuat. Dia mula belari jauh dari si dia namun langkahnya terhenti apabila..

"I know you still love me. Jangan tipu diri sendiri Zara!" Hero berkata sedikit kuat lalu berjalan ke hadapan, di mana Zara memberhentikan langkahnya.

"Ya, I know that is my fault! I'm sorry for what I had being for you. For your information, tiada nama wanita yang hubby cinta terukir indah di dalam hati ni except you.." Hero berada betul-betul di belakang Zara. Tangisan kecil itu dapat di dengarnya.

"I'm sorry if I said I need you but I don't care I'm not scared of love. Cause' when I'm not with you I weeker is that so wrong. Is it so wrong? You make me strong. Only you. Pandang Hubby Zara." Hero menarik Zara supaya menghadapnya. Ye lah, kalau nak suruh Zara menghadapnya, sampai lusa pun dia tak nak.

Zara masih lagi dengan tangisannya. Tak mau pandang mata Hero! Mata dia tu ada sakti tau! Sebab dengan mata tu lah terus terlekat nama Hero dalam hati ni! Entah gam cap apa dia guna. Tapi kuat sangat.

"Pandang mata Hubby ni sayang" Hero tersenyum kecil. Ini kali pertama Zara memandang matanya sewaktu di suruh. Bukan dia tak tahu yang Zara ni pemalu.

"I'm sorry" Kata-kata azimat itu di ungkapkan dari mulutnya. Siapa kata lelaki ni tinggi ego? Nampak Dengan Mantera ni lah buatkan orang jatuh cinta. Bukan bishe bishe ni. Readers patut mencubanya. Berkesan!

"I love you to the moon and never come back" Hero mencium kepala isterinya dengan penuh kasih sayang. Dia yang pertama dan juga terakhir.

Zara tergelak kecil. Awat suaminya jadi jiwang keparat pula sejak ke belakangan ni? Tapi dengan ayat jiwang tu lah buat aku jatuh cinta.

"Love you to" Tanpa segan silu Zara memeluk tubuh Hero. Better trust your husband then anyone else right?

"I'm forgive you my husband" Zara menyebamkan mukanya di dada bidang Hero. Malu! Kalau boleh dia nak tanam kepala dalam-dalam.

"Kenapa nak malu? I'm your husband right?" Hero tertawa.

Memang lah kau husband aku! Aku tak cakap pun kau pakcik aku. Haih Hero-hero.

"Jom balik" Hero menarik aku ke hadapan.

"Tak mau" Pantas kepala aku di gelengkan. Eeiii tak nak aku tengok muka orang tua tak sedar diri tu. Kau nak?

"Habis takkan nak tidur dekat sini? Hubby akan protect Zara. Believe me."

Aku hanya mengangguk malas. Haila encik suami suara kau, muka kau, tapak kaki kau semua nya buat aku rindu. Angau kah? Tak salahkan angau dengan suami sendiri. Bukan suami orang.













Mr Poyo, Miss HappinessWhere stories live. Discover now