Semakin rapat

541 55 2
                                    

Sejak kejadian malam puaka itu, Zara semakin rapat dengan Hero. Umpama ada satu kekuatan yang di berikan kepadanya. Kalau berenggang dengan mamat terjah tu walaupun sesaat bulu roma aku terus menegak. Fuh seram sih!

Mimpi yang menggerikan pun selalu bertandang waktu aku tidur tapi ada satu hikmah di sebaliknya tau! Meh cik nak ceghita sikit.

Flashback

"Umi! Papa! Jangan tinggalkan Zara! Zara takut. Umi!!"

Satu bilik mendengar jeritan Zara. Hero di sebelah lantas terjaga lalu mengusap lembut kepala Zara. Ini bukan kali pertama perkara ini terjadi tetapi ini termasuk kali ke 10 Zara menggigau di waktu malam.

Hero merasakan bajunya sedikit basah. Menangis kah? Pelukkan semakin erat. Mana boleh biarkan isteri menangis seorang diri kan? Dia sebagai suami misali akan biarkan bajunya lencun semata-mata kerana isteri tercinta. Aceceh..

"Shhh Zara, aku ada jangan lah nangis"

Umbun-umbun Zara dikucupnya berkali-kali.

"Walaupun aku tahu kau tak sedar, tapi aku nak kau tahu yang aku sayang kau. Sayang sangat-sangat. Jangan lah nangis. Aku janji aku akan jaga kau sampai hembusan nafas terakhir aku. I love you"

Zara tersentak. Jantungnya bergerak laju tiba-tiba. Betul ke apa yang aku dengar ni? Hero!! Terharunya sob sob.

Sebenarnya Zara sudah terjaga sewaktu Hero mengucupnya. Tersentuh hatinya apabila Hero buat bergitu. Rasa di hargai, rasa di sayangi. Ahhh I love him damn much! Tidak sia-sia dia pura-pura tidur waktu tu.

Nakal kan? Hanya untuk sang suami sahaja.

End flashback

Kulit Bawang di kupas oleh Zara sambil menyanyi girang. Selepas menerima kata-kata sakti itu, Zara terus bersemangat.

"Ehem-ehem" Hero berdehem beberapa tika. "Apa yang seronok sangat ni?" Hero mengambil tempat duduk di hadapan Zara.

"Semalam, saya termimpi ada prince charming datang. Aumm so sweet" Zara tersenyum lalu mencampakkan pisau ke tepi.

"Becarefull please" Hero berkata sedikit tegas.

"Nak tolong?" Bawang yang sudah di kopeknya di hulurkan di hadapan muka Hero. Sengihan semakin melebar.

"Sure. Tapi aku kena buat apa?"

"Senang je. Just potong bawang ni. Macam ni" Zara menunjukkan cara-cara memotong bawak di hadapan suaminya.

"Ha nah pisau. Saya nak goreng ayam" zara menghulurkan pisau lalu berjalan ke arah peti sejuk.

5 minutes ago£

"Hero, tak boleh lah" air mata mula bercucuran.

"Apa benda awak ni?" Zara semakin pelik. Potong bawang je pun dah menangis macam tengok cerita korea.

"Ara je lah buat, Hero tak boleh lah" Pisau di letak ketepi. Tisu pula di capainya. Allahu..

Zara terkesima sebenatar. Apa betul ke apa yang di dengarnya sebentar tadi? Tiada panggilan 'aku' dan 'kau' lagi?

"Ara dengar tak ni? Hero tolong masak je"

Sah. Aku tak salah dengar. Tapi takkan semudah itu dia berubah? It so imposible.

"Awak demam ke? Dah makan ubat? Kalau belum, saya tolong ambilkan" Zara masih dengan blurnya. Apa gila suami aku ni tiba-tiba panggil ara and Hero?

"I'm ok. Cuma kan lagi manis kalau kita panggil org yang kita sayang dengan panggilan yang lebih sedap di dengar" hero mengeyitkan matanya. Senyuman di bibir tidak lekang.

"So awak sayang saya lah?!" Zara menekup mulutnya. What did you said Zara? Memalukan betul lah! Stupid! Idiot! Eh bukan sama ke?

"Kalau betul?"

"It so imposible Zahero Daniel"

"Why? I'm serious right now. If I said I love someone, I mean it. Now, it's up to you. But I want you to know something, that in my heart only have Zara Arysha!" Hero bangun dari tempat duduknya. Salah ke? Salah ke dia untuk mencintai isteri sendiri dan meluahkannya?

Hero berlalu pergi meninggalkan Zara di belakang.

Zara masih berdiri kaku. Badannya tidak mampu untuk memberi tindak balas. Mulutnya tertutup rapat. Jantung bergerak semakin laju. Adakah ini di namakan cinta?

Kakinya diaturkan ke arah Hero.
"Saya pernah cakap, one day I will love you. Saya tak pernah penat cintai awak. Maybe this is first love? I love you to the moon and never come back"
Badan tegap itu di peluknya dari belakang.

Hero yang mendengarnya segera menoleh. Senyuman mula terukir dibibirnya. Tubuh isterinya dipeluknya ketat.

Mungkin tidak seindah cinta korea tetapi cukuplah indah di mata mereka.

"Yang awak tercegat dekat sini kenapa?" Tegur Dato Arsyad kepada isterinya. Sebenarnya niatnya mahu meneguk secawan air di dapur tetapi apabila melihat isterinya yang seperti penyamun, terbantut terus niatnya.

"Senyap lah! Awak ni mengganggu betul lah! Cuba tengok tu" Puan aleeya menunding Jari ke arah Zara dan Hero yang sedang hangat berpelukkan.

Dato' Arsyad menunduk sedikit untuk melihat drama yang di lihat oleh isterinya sehingga tidak berganjak walau seinci pun.

"Sweetnya diorang bang"

"Habis kita ni tak sweet ke?" Dato' Arsyad mencuit pinggang isterinya.

"Eleh. Mengada. Kita ni sweet lah jugak"

"Kalau tak sweet, saya cari lain. Awak jangan menyesal sebab dapat madu muda" Dato Arsyad mula menyakat isterinya.
Keningnya di angkat sedikit.

"Amboi, orang tua ni gatal!" Bidang dada Dato' arsyad di pukulnya kasar.

"Okk, sorry dear. Jom" Lengan isterinya di tarik lembut.

"Jom apa?"

"Jom lah, buat projek, bagi Aryan adik"

"Eee gatal awak ni! Dah lah dari layan orang tua miang ni, satu kerja pun aku tak buat"

Puan Aleeya berlalu pergi meninggalkan suaminya di belakang. Terkekek-kekek Dato'Arsyad ketawa melihat telatah isterinya.

Haila nasib sayang.

Mr Poyo, Miss HappinessWhere stories live. Discover now