Love song.

324 50 16
                                    

Hari ini, kami berdua terpaksa menghadirkan diri ke kelas muzik yang diadakan oleh pihak sekolah. Ok aku yang terpaksa bukan Hero. Dia dah biasa dari 3 tahun lepas. Aku sahaja murid baru tahun ini.

"Kenapa? Takut?" Hero memandang aku dengan muka 'simpatinya'

Aku mengangguk lalu dia tertawa sambil menggeleng. "Hubby yang kena buat persembahan pembukaan tapi dia yang takut"

Aku membatu seketika. Pelik betul sekolah ni. Wajib ke di adakan kelas muzik? Huh? Rasanya tidak perlu kot.

Lama aku termenung tiba-tiba seseorang mencuitku dari tepi. "Kenapa?"
Keningku di jongketkan.

"Kita dah sampai lah sayang oii. Ni termenung dah sampai bulan ke?" Dia tersengih sehingga ke telinga. Ermm faham-faham. Zara membuka pintu kereta ferrari berwarna merah itu tetapi di tahan olehnya.

"Kenapa?"

"Kiss tak ada?" Dia menyoal tanpa segan wal silu. "Perlu ke?" Aku tersenyum sinis. Mahu pula menguji dia menguji Hero pagi-pagi ini.

"Oh tak apa, tak apa. Macam ni sekarang" Dia menarik muka. Allah-allah comelnya. Zara tertawa kecil lalu mencuit hidung mancung Hero.

"Pergi lah sana" Dia mencebik. Macam budak-budak betul siap kebungkan pipi lagi.

Cup~ satu ciuman bertandang di pipi Hero. Tu dia.. Siapa suruh buat pipi kembung kan dah melt.

"Bye.. Zara pergi dulu. Nak merajuk-merajuk lah. Merajuk sampai tua" Pantas sahaja kakiku melangkah keluar. Kalau di layankan perangai sang suami sampai ke sudah lah aku tak pergi kelas.

Hero yang berada di dalam kereta turut mengukir senyuman. Awak sangat nakal! Eh macam tajuk drama dekat astro Ria je. Yang akan ganti cerita Suri Hati Mr Pilot tu. Ekk?

Apa-apa je lah. Asalkan aku bahagia. Korang tak bahagia senyap. Ceh..

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

"Ok. Hari ini, kitaorang nak buat persembahan just 4 orang tersayang" Hero mengeyitkan matanya. Ke siapa lagi kalau bukan ZARA ARYSHA. Tetapi ramai perempuan yang perasan akan kenyitan itu. Huh mohon insaf ye adik-adik.

5 orang jejaka-jejaka malaya telah mengambil tempat untuk membuka tirai. Mereka di kategorikan sebagai Senior yang layak memegang PHD dalam bidang nyanyian ni lah. Ha gitu...

Lagu yang di pilih: Perfect by one direction💖 a.k.a kumpulan fav author. Lirik lagu yang memang menggambarkan pertemuan mereka dari mula dan alhamdullilah bahagia sehingga sekarang.

Siapa tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan mereka kelak? Mungkin bahagia atau sebaliknya.. Ya, mereka terlalu muda untuk mendirikan rumah tangga tetapi itu bukan penanda aras untuk mereka seperti pasangan bahagia yang lain.

Balik sahaja Kelas, mereka terus melencong ke tempat lain. Iaitu ke taman bahagia chia, chia. Ok stop.

"Close your eyes dear" Hero berbisik di telinga Zara. Tanpa banyak bicara, Zara terus menutup kedua belah matanya menggunakan tapak tangan.

"I might never be the one who brings you flowers. But I can be the one, be the one tonight! Open your eyes" Hero mengukir senyuman manis.

Sejambak bunga berwarna- warni muncul di hadapan muka Zara. Oh goshh! This is so beautiful😍

Zara terus mendakap tubuh suaminya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zara terus mendakap tubuh suaminya. Dengan di temani tangisan. Tiada apa yang dapat tandingi dia Si Encik Suami.

"Shhh.. Why are you crying?" Ha ini nak kena hempuk ni.. Boleh dia tanya kenapa kita menangis?

"I love you" Dia berbisik di telingaku. Lagi lah buat air mataku mencurah-curah.

Cup~ satu kucupan yang hangat mendarat tepat di dahiku. "I love you too.. Thank you so much!" Aku masih lagi menangis. Dia, si hati batu, Dia si keras kepala tetapi Dia si Encik Sweet.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mr Poyo, Miss HappinessWhere stories live. Discover now