Zara menangis di hujung katil sambil memeluk kedua belah kakinya. Dia masih terkejut dengan kejadian tadi. Apa salah dia sampai Hero nak tengking dia sampai begitu sekali?
Ibu I need you now! Zara rindu nak peluk ibu! Aaa.. Mula lah nak buat cerita emo ni!
Dia anak tunggal so manja-manja itu sudah menjadi lumrah kepadanya.Kelibat seseorang menghampirinya. Tapi siapa? Jangan kata 'benda' tu pula! Ishh! Cukup lah untuk malam tu sahaja. Seram!
Ntah-ntah penyamun! Oh goshh! Kena ambik kayu golf papa ni. Biar kasi berkecai kepala penyamun tu. Siapa suruh gatai masuk rumah orang tanpa kebenaran kan?
Semakin dekat dan semakin dekat. Zara hanya mempasrahkan dirinya sahaja nak jadi apa, jadi lah. Nak lari pun dah tak boleh. Dey ingat horror story ke -,-
Lalu dia dapat merasakan pelukan hangat dari seseorang. Perlu ke untuk aku membalasnya? I'm tired..
"I'm sorry" Dia memelukku sangat erat. Aku masih membeku seperti ais di kutub utara dan di kutub selatan.
"Hubby tahu salah hubby. Hubby cemburu. Cemburu tengok Zara bermesra dengan lelaki lain."
Hero masih memelukku.Bam! Bam! Bam! Pecung! Seperti bunyi tembakkan tepat terkena badannya. Oh dear. Kenapa lah aku tak ingat!
"Itu sepupu Zara. Kitaorang tak ada adik beradik jadi, kitaorang memang rapat dari kecik. Tapi.. Itu tak bermakna yang Zara sayang dia lebih dari Hero" Aku membalas pelukkannya tetapi aku terpaksa berjengkek sebab suami aku ni tinggi dia fuhh! Macam galah!
Nampak tak permainan author? Jangan marah aaaa! Hehe😂
Flashback🎉
(Lagu closer berkumandang di sekitar ruang tamu)
"Ishh, siapa lah yang call waktu-waktu macam ni nih? Potong line betul lah" Zara berdecit lalu dengan lemah gemalai (dey ingat dia menari ke? Okk sorry) lalu dengan lemah wal lembut, dia terus mengambil iphone 7 gold ( wuishh pinjam duit nak beli jugak)
"Hello?"
"Hello Zara"
"Awak siapa?" Zara menjadi blur.
"Ni aku lah, Haziq!"
"Haziq? Haziq mana eh? Haziqah? Oooo!! jap, jap. Haziq khairul?!"
"Ha! Betul lah tu! Hang.. Duduk bandar lupa aku eh?"
Zara tertawa besar. Mana mungkin dia lupa sahabatnya waktu kecil.
"Ala hang ni. Bukan lupa tapi blur jap tadi! Hang apa khabar? Sihat? Wuishh lama tak jenguk hang. Makin kurus ka, makin berisi?"
"Makin berisi lah! Makin kurus buat apa?"
"Ish gemuk tak handsome lah Haziq wooiii, hang pergi kuruskan badan balik!" Zara berkata sambil di selangi ketawa.
"Berisi sikit tu six pacs lah sayang oiii! Hang ni duduk KL pun tak tau! Ni nanti hang nak peluk aku pun dah selesa!"
"Peluk kau? Mohon pupus Haziq!! Dulu kecik-kecik boleh lah ni dah tua bangka nak suruh aku peluk. HAHAHAHA. Marah suami aku nanti"
"Suami? Siapa?"
Oh My Allah! Dia tak tahu ke?
"Sesssuammi aku erm.. Shawn mendes?"
"Fuhh! Aku ingat siapa lah tadi. Kalau tak melepas lah aku! Shawn mendes tu hidup mati balik pun dia tak nak kau tau tapi kalau aku nak"
Fuh terlepas juga jawab soalan kbat ni!
"Apa-apa lah kau ni! Ni yang kau call aku waktu aku tengok drama fav ni apahal?"
"Saja. Suka. Rindu nak dengar suara kau."
"Blueekk!! Baldi please! hahahah."
(Dan Zara berborak hampir 10 minit) author pemalas. Author tak ada idea. Contohilah author. Dey member nak hafal agama lah -,-
End flashback🎊
***********
Oh begitu rupanya. "Zara minta maaf jugak"
Zara dapat merasakan ada air yang mengalir di belakang badannya. "Hey, hey are you cry." Aku menarik tubuh Hero ke hadapan.
"No lah!" Hero menggeleng.
"You know what.. Awak boleh tipu semua orang tetapi awak tak pandai nak tipu saya." Aku mengelap sisa air mata yang keluar dari tubir matannya.
"Cengeng" Zara tertawa juga di ikuti Hero.
"Cengeng ni jugak lah suami Zara" Hero mencuit hidungnya lalu serta merta badannya terasa seperti di awangan.
"Hero!" Aku tertawa. Tertawa bahagia.
Sebenarnya Zara hanya balik ke rumahnya sahaja. Zara dan Hero kan berjiran. Ingat tak? Kalau tak ingat pergi bab jiran sebelah. Jadi waktu Hero frust menonggeng tu, dia ternampak cahaya di bilik Zara jadi, dia terus lah pergi ke sana.
YOU ARE READING
Mr Poyo, Miss Happiness
Romansa❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pernah terlintas walaupun sesaat hendak berkahwin muda. ❤ Cinta boleh di pupuk. Bercinta selepas nikah kan lebih indah? Itu kata mereka. Teta...