Tak double check tau.. So maaf if ada typo or kesalahan bahasa..
__________________________________
"Hubby!" Zara menjerit sebaik sahaja telefon bimbitnya di campak ke tepi oleh Hero.
Cup~ pipi nya di cium lembut. Apakah?"Hubby ni dah kenapa? Demam ke?"
"Rindu lah" Pfftt baru sekejap je keluar dah rindu. Kuat sangat aura Zara tu. Tak sampai beberapa jam, Hero sudah merinduinya. Saka apa dia pakai ni huh?
Aip! Tak main lah saka-saka. Kita main nasi tangas.
Nasi tangas? Kau biar betik Zara? Syirik tu. Insaflah Zara oiii. Tak aman dekat sana nanti.
Dey author, aku tahu lah hukum agama. Pikir aku nak buat macam tu ke dekat suami aku? Aku sayang dia tau. Kalau tak percaya belah lah jantungku. Ceh..
Dude.. Dah lah. Nanti orang kata aku gila pulak. Balik ke jalan asal.
"Eeeyy lupakan ayat-ayat manis mu itu. Nak apa sebenarnya ni huh?" Zara membetulkan posisi duduknya.
"Nak awak" Tanpa isyarat, Zara terus mencubit peha Hero. Gatal pula malam-malam ni.
Ulat bulu dah naik daun....
Zara dan Hero memandang televisyen. Eh cantik pula masa dia keluar. Good job. Nanti Zara bayar yer? Ceh...
"Ha dengar tu! Pak Sudin pun kata macam tu jugak.. Gatal!"
"Eleh.. Biarlah!" Hidung Zara di cuitnya. Posisi mereka tidaklah begitu jauh. Bunyi nafas juga kedengaran. Nasib wangi kalau busuk.. Alamatnya pengsan lah orang tu..
Mata mereka bertetangan buat seketika. Biarlah diorang dah halal apa..
TAPI!! AUTHOR (ceh terbesar pula)... TAK BUAT CERITA 18++ YE! Otak author masih bersih wal suci lagi.. Thanks Allah :)
"Kau sayang aku tak?" Hero menyoal sambil menjongketkan keningnya. Senyuman juga tidak terlepas dari bibir merahnya itu.
"Aaku ermm" Dia malu. Ye malu nak mengaku benda tu. Aku? Kau? Diorang ni memang.. Suka tukar-tukar panggilan. Sekejap hubby, sayang. Sekejap saya, awak. Sekejap Abang, manja. Sekejap kau, aku. Unik betul! Mana nak jumpa pasangan macam ni? Hanya di dalam cerita MrPoyo, MissHappiness sahaja yang jumpa. Kot..
"Kau sayang aku ke tak?!" Soalnya berbaur kejutan.
"Sasayang lah!!" Zara mengurut jantungnya. Siapa tak terkejut kalau di sergah begitu? Kalau author... Author dah tumbuk mamat depan tu.
Tersengih-sengih Hero di buatnya. Notification mereka berbunyi, menandakan ada message yang baru masuk.
"Aaa.. Jap." kedua-duanya mencapai telefon yang berada di atas meja.
Hero p.o.v. (A for Airul, H for Hero)
From: Airul gayboy.
A: oii nyet.. Esok gi mall jom?
H= Assalamualikum mana? Aduishh kata nak jadi ustaz? Ni syaitan mana lak menginap ni? Ya Allah.. Jauhkan diri kawanku dari syaitan yang di rejam..
A:ishh udah-udah lah tu.. Assalamualikum.. Ha puas? Nak gi tak esok?
H= siapa join?
A: Geng kita lah.. Oh ya.. Geng bini kau pun ikut tau! Pukul 2 dah ada dekat sana.
H=ermm k lah. Aku ikut.. Jumpa nanti.. Bye sayang😘
YOU ARE READING
Mr Poyo, Miss Happiness
Storie d'amore❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pernah terlintas walaupun sesaat hendak berkahwin muda. ❤ Cinta boleh di pupuk. Bercinta selepas nikah kan lebih indah? Itu kata mereka. Teta...