Date with me?

417 53 1
                                    

Zara tersenyum melihat orang kesayangannya sudah berada di hadapan mata. Pantas sahaja badan tegap itu di dakapnya dari belakang.
"Hubby! Jauh termenung. Fikir apa tu?"

Hero mengukir senyuman yang mampu mencairkan mana-mana gadis. "I'm think about someone special." dia mengeyitkan sebelah matanya lalu memandang ke hadapan.

"Wuishh siapa tu? Tak nak kenalkan ke?" Zara mengambil posisi di tepi Hero.

"She is so beautiful. Kind, Caring and her smile always make my heart beat. Maybe I found my mate" Hero masih memandang ke hadapan.

Zara memuncungkan mulutnya. Siapa perempuan tu? Nak kena bunuh ni! Malam ni kena asah parang! WAJIB! ceh jkjk. Kenapa aku tak tanya je? "Siapa?"

"Betul nak tahu ni?" Hero mengangkat kening ala-ala Ziana Zain.

"Eh betul lah apa pulak main-main! I'm serious right now" Zara memandang Hero dengan penuh tanda tanya tapi sebenarnya dengan pandangan maut.

"Okk.. She is a girl. Umur dia sama macam hubby"

"Hey -_-. Ya I know she is a girl. Can you tell her name? HER NAME!" Zara merendahkan sikit suaranya. Takut pula suaminya terkejut kalau dia keluarkan suara jantannya.

"She is... A girl who's seat beside me, now" Hero memeluk Zara di tepinya. "Jelous eh?" Hero berkata lalu tertawa kecil lalu mencuit hidung mancung milik Zara.

"Pikir sawit? Baru ingat nak bunuh orang tu! Ceh jkjk" Zara turut tertawa.

"Oh ok.. Kalau tu tak 'sweet' yang ni?" Hero mengangkat Zara gaya bridal style lalu berpusing.

"Okk please stop!" Zara memegang erat tengkuk Hero supaya tidak lah dia melayang apabila Hero mencampakkannya ke bawah nanti.

"Now, pergi siap." Hero mengarahkan Zara untuk bersiap sebaik sahaja badan kecil itu di turunkannya.

"For what?" membulat mata Zara. Pagi-pagi buta dia suruh kita siap. Siap apa? Sarapan ke?

"Date with me?" Hero mengeyitkan matanya sambil tersenyum manis.

"Pergi mana?"

"Adalah. Dah-dah pergi siap" Hero menarik Zara ke arah almari baju dan dia terus keluar dari bilik untuk membiarkan Zara menukar baju.

"Pelik betul suami aku ni. Angin kus-kus mana pulak dtg bertandang dekat dia tu" Zara menggelengkan kepalanya lalu meneruskan 'operasi' mencari baju.

"Am I looking good with wearing this?" Zara meminta kepastian suaminya.


"For your information my sweetie honey bunny. You always looking pretty. Everyday and every minutes." Hero mengusap dagu isterinya lembut sebelum menghidupkan enjin ferrari berwarna merah miliknya itu.
Z

ara sorok senyum. Ayat dia aummm semanis madu.


********

Selepas kereta sport itu berhenti betul-betul di hadapan sebuah kedai. Zara terus belari keluar dari kereta untuk mengeluarkan segala isi perut yang ada. Jika di fikirkan balik, mengandung ke? Eh tak lah!

"Enough sayang. Jangan keluarkan semua" Hero mengurut lembut belakang badan isterinya.

"Kenapa tak cakap nak pergi sini? Boleh lah Zara sediakan plastik banyak-banyak! Bluekk!"

"I'm sorry. Hero tak tahu yang Zara akan jadi macam ni" Hero memandang isterinya dengan pandangan sayu.

"Saya tak boleh naik jalan berpusing-pusing. Pening!" Zara mengangkat wajahnya.

"Okk. I'm sorry. Jom kita pergi makan. I know, my sayang ni perut masuk angin" Hero memimpin tangan Zara supaya mereka bersama-sama memasuki kedai.

Permandangan ladang teh yang menghijau amat menenangkan jiwa dan raganya. Hero yang baru tiba dengan membawa dua gelas air terus melabuhkan punggung di hadapannya.

"Minum ni dulu. Cuci perut. Makanan sekejap lagi baru sampai" Hero menghulurkan air teo' di hadapanku.
Z

ara mengangguk lalu menyambut huluran suaminya.

"Thanks"

"You're welcome dear.Lepas ni kita pergi turun bawah eh?" Hero tersenyum manis.

"Ok" Kataku ringkas.

*******

"Jom" hero menarik tangan aku supaya mengikut rentaknya. Ya Allah, kaki ni dah lenguh dah bila encik suami ni nak balik?

Aku memberhentikan langkah lalu mencangkung sambil menekup muka. Hero yang sudah ke hadapan turut memberhentikan langkahnya dan memandang ke arahku.
Dia turut mencangkung sambil tersenyum leret. "Hey baby girl, Are you tired?"

Sudah terang di suluh torchlight lagi dia tanya aku ni penat ke? Haila encik suami. "NO! I'm NOT freakin tired!" Aku masih menutup muka menggunakan tapak tanganku.

Dia tertawa kecil lalu tiba-tiba sahaja aku terasa badanku berada di atas bukan lagi di tanah tetapi di atas tubuh badan seseorang. (Seperti gambar di atas)

"Open your eyes" Perlahan-lahan aku membuka kelopak mataku. "Hey, turunkan saya! Malu lah" aku memukul belakang badannya lembut!

"Buat apa nak malu? I'm your husband right?"

"But.. Bukan saya seorang je yang ada husband dalam dunia ni"

"Wait.. Hubby nak tambah sikit.. Ehem..'sebab saya seorang je ada husband yang paling handsome dalam dunia ni'" Dia tertawa besar.
"Oh goshh! Ada orang perasan" aku turut tertawa.
"It's a realiti" Hero Masih dengan sisa tawanya. "Ye lah suamiku" Zara mendepankan kepalanya untuk melihat Hero.

Cup~ satu ciuman hingga di pipi Zara. "Oh my Allah!" Zara menutup mukanya yang kemerahan. "Malu lah! Orang nampak!"

"Biarlah. I want everyone know that I love you" Hero tersenyum memandang isterinya.

"Hai Mr, Miss would you like to take a photo?" seorang wanita berkata seraya tersenyum.

"Sure" Hero memberi wanita itu iphonenya.

'Ya Allah! Apa pulak kali ni' Zara mengomel di dalam hati.

"Ok, smile.. 1,2,3 click" wanita itu masih dengan senyuman.
"Thanks" kami berkata serentak. Opps!

"Semoga kekal until jannah ye" dia tersenyum. "Insya Allah" Zara berkata seraya tersenyum manis.Wanita itu mengangguk lalu menepuk badan aku sebelum berlalu pergi.








Mr Poyo, Miss HappinessWhere stories live. Discover now