First kiss at school?

476 56 7
                                    

Sudah 2 hari kami berada di KL. Jujur aku kata, aku rindu gila dekat kampung and nenek. Mak ngah ngan Ria? Lantak dia lah. Buat apa nak rindu kan?😂

Zara melentokkan kepalanya di lengan Hero. Hero yang sedang memandu sedikit terkejut akan tindakan Zara. Namun, dia lebih suka. Lama-lama pun tak apa.

"Sayang, Kenapa manja sangat hari ni hmm?" Hero bertanya namun matanya masih fokus pada pemanduan.

"Tak boleh ke?"

"Siapa kata tak boleh? Lama-lama pun boleh" tangannya laju mencubit pipi gebu Zara.

"Ishh kempis pipi ni nanti!" Zara mencebik. Pipi ni limited edition. Tak ramai yang memilikinya tau.

Sesampainya di sekolah, Kereta Ferrari berwarna merah itu terus meluncur laju ke dalam garaj yang di bina oleh bapanya yakni, Dato' Arsyad. Kaya dok? Tuhan saja yang tahu😂

Keluar sahaja dari kereta, Zara terus menyalami tangan Hero. Isteri misali lah katakan. Lol.
Cup~ satu kucupan di hadiahkan oleh Hero di pipi kanan Zara.
"I love you to the moon and never come back"

"Eeeii.. Gatal!" Dengan muka kemerahan, Zara terus berlalu pergi.

"Dengan sayang je!" Hero berkata sedikit tinggi lalu terus melangkah ke bilik pengawas.

***************************
"Bro, Hari ni tugas kau kena jadi pengacara" Airul berkata sambil membelek fail yang di penuhi jadual pengawas sesi pagi. Pening di buatnya.

"Orek. No prob." Hero tersenyum melihat gelagat sahabatnya yang sedikit clumsy hari ini.

"Hey, hey belum habis agi. Kau pakai coat sekarang! Kau nak kena bebel dengan Pn. Salmiah ke ha?" Airul bercekak pinggang.

"Chill. Aku pakai sekarang jugak" dengan sekelip mata coat berwarna hitam sudah tersemat di badan Hero. Tie juga di perbetulkan olehnya.

"Acana handsome tak?" Hero mengangkat kening. Sambil tersenyum.

"Sila pupus Hero." Airul mengecilkan matanya sebelum kedua-dua orang sahabat itu meletuskan tawa yang menyentak beberapa orang pengawas yang masih berada di dalam bilik itu.

"Dah, dah boleh gila aku. Ni, teks. Dekat pentas jangan gagap. Aku bunuh kau nanti" Airul berkata tegas.

"Silakan. Kalau kau boleh" Hero menjelirkan lidah sebelum berlalu pergi.

***************************
Hari ini, hampir ke semua pelajar 'perempuan' menumpukan sepenuh perhatin kepada perhimpunan rasmi itu.

Mana tidaknya kalau jejaka idaman malaya mereka berucap.
Ehem. Zara punya Zara jaga. Ha gitu...

"Bapak segak duh abang Hero hari ni!"

"Damn it! I like him very much😍"

"Omg!! He's so hot!"

Zara naik muak dengan perkataan yang di ucap oleh junior-juniornya dan rakan-rakan yang sebaya dengannya.

Eleh. Kalau dia tahu aku isteri Hero, korang rasa diorang berani tak nak cakap macam tu? Tak punya.

'Cepatlah habis!' Itu saja doa Zara sekarang. Makin lama dia di situ, semakin menyirap di buatnya.

Akhirnya setelah beberapa abad, doa Zara termakbul jua akhirnya. Omg! heaven gilaa!! Rasa macam nak jadi Elsa je.Let it go! Let it go! Ehem.

Memandangkan mereka kelas yang paling hadapan, jadi mereka di khendaki keluar pada barisan paling akhir sekali. Sedih kan? Ofcourse. Sad life.

Zara melangkah ke dalam tandas untuk membetulkan tudung yang agak barai tika itu. Alia dan yang lain sudah memasuki kelas. Zara malas kena bebel dengan cikgu-cikgu apabila pergi ke tandas secara berjemaah so, dia mengambil jalan terbaik untuk pergi dengan sendirinya.

Keluar sahaja tandas, Zara berselisih dengan sang suami. Senyuman di hadiahkan kepadannya. Auch! I melt you know?

"Sayang,Tak masuk kelas lagi?" Hero berjalan serentak bersama Zara.

"Eh dah masuk dah. Tengah baca buku sekarang ni" Zara tersengih. Tapi soalan itu sewajarnya tidak di ajukan kepadanya.

"Nakal"

"Dengan hubby je" Zara berbisik lalu memasuki kelas yang seperti pasar borong. Wahai murid-murid sedarlah yang kamu itu sudah cukup tua untuk membuat bising.

"Hey dude" Zahin bersalaman gaya lelaki bersama Hero.

"Hey, Bro. What's up?" Hero membuka coat yang di pakainya tadi.

"Macam yang kau nampak lah" Zahin tersengih. "By the way kan, Syakira nak jumpa kau"

Terus mati senyuman di bibir Hero. "Pompuan tu nak apa lagi? Eeeii aku menyampah lah tengok dia tu" Zara di tepi di tenungnya.

"Lol. Kau macam lah tak tahu syakira tu macam mana. Gedik memanjang. Bila nak insaf pun aku tak tahu" Zahin menjuih bibir. Jujur dia kata, yang dia pun meluat tengok Syakira tu. Macam tak ada maruah. Oppss sorry.

"Dah lah, kau duduk lah tempat kau dulu. Nanti apa-apa aku rojer"

Zahin mengangguk seraya menepuk bahu Hero lalu dia mengatur langkah ke tempat duduknya.

Hero melepaskan keluhan berat sebelum dia duduk di atas kerusi plastik itu. Rambut yang tersikat kemas di ramasnya kasar. Dah macam orang hilang bini jerps.

"Hey Hero, Are you mad?" Zara bertanya namun matanya masih setia pada buku latihan.

"No lah" jawabnya ringkas.Tidak mahu kepala isterinya turut di bebani masalah yang sama.

"Look here. I'm Zara Arisya isteri kepada Zahero Daniel. Even saya tak kenal awak dari dulu tapi saya dapat rasakan yang my husband ni ada masalah. Meh sini. Tell to me what is your problem hubby?" Senyuman manis terukir. Mata kelabu itu di pandangnya lama.

Hero tergelak kecil. Mahu sahaja dia memeluk isterinya tika ini. Namun demi menjaga rahsia yang agak berat di mata mereka, Hero membiarkan sahaja niatnya itu di lepaskan.

"Ok. You know Puteri Syakira?"

"Ofcourse I know."

"Dia tu tak habis-habis nak kacau hubby. Pening hubby di buatnya. Setiap malam, non-stop dia asyik teks message je. Sampai hang hp hubby di buatnya. Hubby rimas lah! I think she's pysco." Hero mengembungkan pipinya. Atototo cutenya. But wait for a while, what did he said? Setiap malam dapat message dari minah gila tu? Ish padanlah malam-malam bunyi notificatios je dengar. Menganggu kenteteraman awam betul.

"Hey, chill k? I know you can handle this. Syakira, dia tak tahu awak punya status so selagi awak tak 'berpunya' dia akan kejar awak sampai awak jadi milik dia. Understand? So now, don't give up ok?" Zara masih dengan senyuman.

"I love you" Hero mengiyitkan matanya.

"Love you to" Zara mengeluarkan tawa. "Gedik!"

"Only with you" Kedua-duanya melepaskan tawa besar.

"Aku rasakan diorang ni ada something lah" Ucop berbisik.

"Ha ah aku pun ada syak sesuatu. Tapi Zara mana minat couple-couple ni" Alya mengusap dagu tanda musykil.

"Hero pon"

"Peliknya" Mereka berkata serentak. Aip aip



Mr Poyo, Miss HappinessWhere stories live. Discover now