Ok. Author update ni sebab dah terpengaruh and dah terfeelings cerita Suri Hati Mr Pilot. Ejaz nape buat saya cari macam ais ni hmm😍. Hehe..Sorry termakan lebih pula coklat tadi.
Now, let's start it.******************
Maggie cup Set! Orange juice? Ok. Set. Now kita kena sabar menunggu cerita Suri Hati Mr Pilot yang akan berlangsung kira-kira beberapa minit dari sekarang.
'Bum!' Zara menghempas punggungya di atas sofa yang amat empuk sehingga dapat menenggelamkan punggungnya.
Remoute Tv sudah berada di tangan. Cepat lah! I can't wait anymore!Slurpp!! Maggie di masukkan ke dalam mulut. Buruk betul perangai isteri Hero hari ni. Jap! Cakap pasal Hero mana dia? Bukan nak kata batang hidung, lubang hidung pun aku tak nampak.
Lantak dia lah! Now kita kena tumpukan pada cerita ini 100%.
Tak boleh lepas walau satu episod sekali pun.Di waktu part Ejaz membawa Warda pusing-pusing kampung dengan menaiki motosikal, tiba-tiba aku dapat merasakan seseorang sedang memelukku dari belakang. Cis! Baru nak feelings!
"Hello swetie!" dia melabuhkan punggung di sebelahku sambil tersenyum manis.
"Hello husband" Mataku masih tertacap pada kaca televisyen. Senyumannya tidakku balas.
Dia senyap seketika namun matanya tetap memandang aku. Satu saat, dua saat.
Lalu, tanpa segan wal silu, dia terus meletakkan kepalanya di atas kakiku."Berat lah hubby" Kakiku mulai kebas. Dia masih setia tanpa bergerak walau seinci pun.
Diam. Dia tidak membalas apa-apa. Tak nak jawab sudah. "How sweet both of them!" aku tersenyum riang.
Hero bangun dari pembaringannya. Dengan muka kemerahan, dia berlalu pergi. Aku memandangnya dengan pandangan 'blur'.
*****
"Hubby" aku memanggilnya di sebelah. Dia masih diam. Aikk selalunya dia lah yang paling semangat kalau aku panggil.
"Kenapa ni? Zara ada buat salah ke?" Aku berkata lembut. Mungkin aku ada buat dia terasa hati kot. Tapi salah apa?!! I really don't know!
Dia mengalihkan badannya. Wajah yang tenang itu sukar untuk aku mentafsirkan perasaannya sekarang.
"Hubby.. Kenapa ni? Zara ada buat salah ke?!" aku berkata sedikit tinggi sambil memegang lengannya lembut. Tetapi dia terus menariknya laju.
"Can you shut up your fucking mouth?!!" Dia berkata lantang. Aku tergamam, terkesima dan terkejut. Sama je kan?
"Ok. Fine!!" Aku berlalu pergi. Pintu bilikku hempaskan dengan sekuat hati. Mama dan papa tak ada so buat macam rumah sendiri lah hehe.
Hero mengusutkan rambutnya. Kenapa aku ni? Kenapa aku jadi macam ni? Ya Allah.
Pantas sahaja kakinya melangkah mengikut rentak Zara. Kemana isterinya pergi?
Satu rumah sudah di carinya namun hampeh! Tiada langsung bayangan Zara. You're so stupid Hero! Dia terdengar suara kutukan yang mengutuk dirinya. Bukan sesiapa cuma suara hatinya sahaja.
"Damn!" Dia menghembuskan nafas yang besar. Mana ni? Zara where are you?
YOU ARE READING
Mr Poyo, Miss Happiness
Romance❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pernah terlintas walaupun sesaat hendak berkahwin muda. ❤ Cinta boleh di pupuk. Bercinta selepas nikah kan lebih indah? Itu kata mereka. Teta...