Pagi-pagi buta, Zara sudah menerima bunga dari............
From: Haziq.
"Erghh!" Zara menghempas bunga itu ke atas meja. Meluat dia di buatnya. Makin menjadi-jadi pula perangai Haziq sejak kebelakangan ini.
"Kalau marah orang, jangan menyiksa bunga tu. Dia tak bersalah"
Zara berpaling ke belakang. Untuk melihat suara yang menegurnya tadi. Sedikit demi sedikit hatinya mula lembut. Mahu sahaja dia memeluk Hero tika ini, tetapi jika di fikirkan balik yang dia sedang bersekolah maka, dengan serta merta niatnya terbatal.
"Siapa bagi?" soalnya lembut.
"Hantu" sekali lagi aku mendengus marah. Baru nak senyum tapi di sebabkan mamat pysco tu terus aku jadi macam ni. Bad mood pula tiba-tiba. Nak kata bendera merah? Ah baru minggu lepas dia mandi. Aikk asal aku cerita pasal benda private pula? Eeii mohon di jauhkan.
"Aikk jangan lah marah. Tak manis dah.. cuba senyum." Zara menggulingkan bebola matanya. Lama kelamaan bibirnya mengukir senyuman.... PAKSA!
"Haii suami isteri! Awal nya sampai" Jihan memeluk Zara dari belakang. Kus! Nasib baik jantung aku tak gugur. Kalau tak dah jadi arwah dah sekarang.
"Awal lah.. kalau orang tu bertugas jaga pagar hari ni" Aku menjeling Hero yang sudah tersengih dari tadi. Faham benar akan aku yang tidak suka datang awal ke sekolah.
"Wahh! Ada bunga lah encik suami bagi ke?" Jihan masih petah berkata-kata. Dia ni memang peramah orang nya dan LURUS. Tidak boleh di nafikan dia ni lurus. Sebab tu Syakira suka buli dia.
"Nah ini untuk kau" bunga mula bertukar tangan. Hah dari aku buang baik aku bagi Jihan simpan. Tidak lah membazir. Tapi itu bukan duit aku.
"Wow! Tq.. baiknya korang" Jihan tersenyum manis. Semanis madu. Ha.. gitu.. Hero pula hanya mengangguk. Tanda betul cara aku sebentar tadi.
"Ermm... By pergi dulu lah. Jaga diri okey? Bye.. Zara, Jihan!" Sempat juga Hero mencium pipi sebelah kanan aku. Huwaa nasib tak ada orang. Kalau ada? Tak ke malu.
"Sweet as sugar!" Jihan melonjak gembira. Haih Jihan ni, aku yang kena cium dia yang gembira. Aku yang kahwin dia yang semangat. Nasib tak melebih! Walau apa pun, aku sayang dia ni. Sebab? Sebab dia special.
______________________________________________
Dari tadi Haziq tidak leka memandang aku. Haih rimas tahu tak? Rasa macam nak sepak je pipi Haziq tu. Tapi tak boleh. Sebab? Takut nanti mak, bapak dia datang sekolah pula. Lagipun kitaorang sepupu kan?
Tapi aku pun musykil. Tak akan lah Pak Uda dan Mak Uda tak bagitahu dia yang aku dah kahwin? Pelik betul! Kenapa pula tak nak bagitahu? Ataupun dia dah tahu tapi pura-pura tak tahu? Hmm...
"Zara.. Zara" Haziq memanggil Zara supaya melihatnya.
Semakin aku menolak perasaan ini, semakin ia datang. Iaitu Perasaan... RIMAS!
Aku menunduk memandang lantai. Apabila perasaan itu tidak dapat aku luah maka, air mata sahaja lah yang jadi peneman. Aku bukan tak mahu memarahi Haziq tetapi sudah banyak kali aku bilang yang aku tak suka. Semakin di paksa, semakin di buat. Kalau korang? Korang buat apa? Tak akan nak tampar Haziq pula? Ishh!
"Zara.. Are you okey dear?" Mulanya aku mahu marah tetapi apabila perkataan 'dear' itu muncul.. tahu lah aku bahawa Hero yang menayakan soalan itu.
"I'm okey" Tiba-tiba Hero memegang tangan aku lembut. Dia membelai aku seperti membelai bayi. Lembut sangat. Sudah lama aku tidak merasai belaian ini. Rindu..
"Hero, boleh tak kalau aku nak tukar tempat duduk dengan kau?" Aku cuba mengawal suara aku dari terus meninggi. Takut termarah Hero pula. Lagipun dia bukannya bersalah.
"Boleh sayang.. everything just for you" dengan serta merta kami mula bertukar tempat.
YOU ARE READING
Mr Poyo, Miss Happiness
Romantizm❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pernah terlintas walaupun sesaat hendak berkahwin muda. ❤ Cinta boleh di pupuk. Bercinta selepas nikah kan lebih indah? Itu kata mereka. Teta...