Perang dingin sudah di lancarkan sejak seminggu yang lalu. Well suami isteri ni mana pernah bersweet-sweet kalau mereka berdua berada di dalam bilik. Mereka akan buat kerja sendiri tanpa pedulikan orang di sana. Like now.
Zara sedang baring meniarap di atas katil sambil menonton kumpulan fav nya membuat konsert live. Siapa lagi kalau bukan One direction. Ya dia minat sungguh dengan kumpulan itu. Manakala Hero pula sedang memetik gitar kesayangannya sambil duduk di atas kerusi empuknya.
Ketukkan bertalu talu telah membuatkan mereka kembali ke dunia realiti. Cepat-cepat mereka mengatur langkah untuk membuka pintu.
"Hero, Zara turun bawah jap. Mama ada benda nak cakap" arah Mama yang masih berdiri di hadapan mereka.
"Ok" Kata Hero dan Zara serentak. Jelingan tajam di hadiahkan kepada Hero. 'Cis sibuk je aku nak cakap dia pun nak cakap'
"Aku cungkil mata tu kang ada yang buta dekat sini" sindir Hero.
"So Do I care?" Kata Zara lalu berjalan melintasi Hero di belakang.
Hoh maroh! Maroh!
Tempat duduk di ambil. Zara duduk di atas sofa manakala Hero lebih selesa duduk di bawah. Bila di tanya kenapa, katanya lebih selesa. Lantak engkau lah Hero asalkan kau bahagia.
"Mama nak cakap apa?" kata Hero sambil menatap wajah kedua tua ibunya.
"Macam ni mama dengan papa kena keluar kejap sebab nak melawat kawan papa yang baru je meninggal dunia pagi tadi. So kalau mama tinggalkan kamu berdua semalaman boleh?"
Hero dan Zara memandang sesama sendiri. Mereka berlawan mata buat seketika.
'Kita terima je and kau jangan jadi budak kecik sangat' Hero berkata melalui pandangan matanya.
'Awak gila ke? kita dua orang dalam rumah besar ni?Seram tau duduk dengan awak' Zara juga membalasnya.
'Oh kau fikir aku ni tak seram lah duduk tepi kau?'
"Ya Allah budak dua orang ni lawan-lawan mata pulak! Dah mama anggap kamu berdua terima je lah eh" Mama menggelengkan kepalanya apabila melihat perangai Zara dan Hero serupa budak budak tadika itu.
"Mama bertolak bila?" kini Zara pula bersuara.
"Bila papa balik je kita orang pergi.Haish lambat pulak orang tua ni hari ni" ngomel mama seorang diri.
Zara sekadar menahan tawanya. Orang tua? Ok.
Pin pin! Hon kereta kedengaran.
"Ok mama pergi dulu bye jaga diri." Tangan mama di capainya untuk di cium. Lalu pipi tuanya pula menjadi mangsa.
"Bye" aku melambai tangan ke arah mama dan papa. Setelah bayangan kereta Audi itu menghilang Zara terus memasuki rumah tanpa memandang makhluk di sebelahnya.
"Eleh tak habis habis merajuk. Perempuan sukar di duga betul!" Hero sekadar menggeleng apabila melihat perangai isterinya yang berubah.
*************************
"Zara aku nak pergi latihan bola keranjang jap. Kunci pintu ni. Jangan buka kalau ada orang tak dikenali ketuk pintu ni and Aku bawak kunci pendua." Hero mula mengikat tali kasut kesayangannya."Ye lah suami ku. Balik awal awal tau saya takut duduk rumah ni sorang sorang" senyuman manis di hadiahkan. Mak timah balik kampung hmm kalau tak mesti dah ada kawan.
Hero semakin pelik aishh perempuan memang sukar di duga. Kepala Zara di gosoknya sebelum kereta Ferrari berwarna merah itu berlalu pergi.
****************
"Midnight memories! Ooo baby you and me...." Zara menyanyi dengan girangnya sambil melakukan hobi yang paling di sukainya iaitu
YOU ARE READING
Mr Poyo, Miss Happiness
Romance❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pernah terlintas walaupun sesaat hendak berkahwin muda. ❤ Cinta boleh di pupuk. Bercinta selepas nikah kan lebih indah? Itu kata mereka. Teta...