Niet zoals de anderen..

198 12 2
                                    

En Yasmine naast Haroen..

We keken elkaar aan en je kon zien dat geen één van ons dit zag aankomen.  Hij leek nog meer teleurgesteld als ik. Ik ga  zitten, maar zit met mijn gedachten ver weg.
Jullie moeten mij ook begrijpen, ik heb nooit iets goeds over hem gehoord. Hij is bekend om een leugenaar, manipulator, meisjesjager te zijn. Wie zou nu zo'n iemand in zijn leven willen? Ik alvast niet. Ik ben altijd iemand geweest die vrij naïve was, ook al liet ik mij niet doen. Ik was gewoon steeds te lief waardoor mensen hier soms misbruik van maakte.  De voorbije jaren heb ik dus geprobeerd de misbruik te verminderen en heb ik geleerd te zeggen wat ik dacht. Ik liet mij niet meer doen. You get what you see. 
Ik zit dus gedurende het hele uur naast hem. De les verliep zo traag en stil dat het een eeuwigheid leek te duren.

Ibti: Ewa Yasmine, ik heb je nog nooit zo stil gezien haha..
Ik: Euhm, ik ben gewoon moe.. meer niet.

Ik keek haar aan met mijn dodelijkste blik. Ze wist heel goed wat er gaande was en dan nog gaf ze commentaar!

Ibti & Saaf: Jaa jaa, dat zal het wel zijn!
Ik: Ja hoor, dat is! Wat zou er anders zijn?
Haroen: Hé, laat haar is met rust. Wat is jullie probleem? Mag een mens niet moe zijn? 
Ik: Inderdaad! Laat mij met rust :)

Haroen keek mij aan en glimlachte.. Voor de eerste keer glimlachte ik terug. Ik vond het nice van hem dat hij voor me was opgekomen, terwijl niemand hem had verplicht dat te doen.

Ik spoel de rest van de dag even door.. Ik heb mijn best gedaan om op mijn nieuwe plaats  een beetje meer te praten. Ik bedoel dan om de leraren een antwoord te geven op hun vragen. Einde van de dag.. Ik ga naar huis, eet, bid en maak mijn huiswerk. Bedje inkruipen en denken aan de grote liefde van mijn leven op dat moment.. 😍

De volgende dag sta ik op, maak mij klaar, haar in krullen, zwarte broek, zwarte trui en nikes. Ohja, ik zit in een uniform school dus ik mag niet zomaar iets dragen.

Ik kom aan op school, kijk even rond en zie mijn vriendinnen waar ik meteen op afstap. Hier stap ik even voorbij de jongens. Ze begroeten mij en van Haroen krijg ik zelfs een glimlach.Ik glimlach ook en stap verder. Bij de vriendinnen zijn ze al druk bezig over de drama op school.

De bel gaat, we gaan naar ons klas en starten meteen.

Leraar: Ga zitten en neem jullie schoolagenda.

Ik neem snel mijn agenda en pennenzak en begin te noteren wat er op het bord staat. Het was Engels en daar was ik vrij goed in. Ik kon dus half opletten en half dromen

Haroen: pff..
Ik kijk hem droog aan haha
Hij: waarom staar je?
Ik: waarom zucht je?
Hij & ik: hahahaha..
Hij: ik ben overdreven slecht ik Engels, ik haat dees!
Ik: Ah dat is niet zo moeilijk.. wacht ik ga het uitleggen.

Ik leg hem alles even, uit, het was grammatica, vervoegingen.

Hij: ik snap het, maar je zal het opnieuw moeten uitleggen de volgende les haha.. ik ga het zo vergeten.
Ik: geen probleem. Ik zal het herhalen.
Hij: (al glimlachend) je weet toch dat ik je gedurende de laatste 3 jaar niet moest hebben hé.
Ik: (met grootte ogen) WAT? Hoe zelfs? Waarom?
Hij: Euh ja, ik kon je niet uitstaan doordat iedereen zei dat jij mij niet kon uitstaan. Je was mhayak zelfzeker, grote mond, zwaar HC, ..
Ik: Hahaha, ben je nu serieus bezig? Ben alles behalve wat je net zei! Btw, mensen hebben mij zoveel over jouw verteld dat ik gewoon niet anders kon dan haat hebben.
Hij: Wow wow, haat?! Ik spreek in het verleden en jij niet. Je haat mij nog steeds?
Ik: (Miserie!  Waarom heb ik mijn mond open gedaan! Denk na Yasmine!) Nee niet zo. Ik leer je nu beetje kennen en ik zie dat je nog lief bent. Je bent niet arrogant zoals ze zeiden. 
Hij: wie is ze?
Ik: teveel om op te noemen, sorry.
Hij: Haha, ik heb tijd. Vertel! 

Ik: Ah das verleden tijd, maakt niet meer uit.

Hij: Zeker?

Ik: Ja!

Hij:  Dus je hebt mij graag?

Ik: stop met zo dom te lachen haha.. ik heb je niet graag, ik vind je gewoon aardig. Dat is anders.
Hij: okk, maar ik heb je wel beetje graag, mhm soort van. Je bent behulpzaam, lief, koppig maar dat neem ik erbij haha

Ik duw hem weg en spreek verder..

Ik: hoe weet je dat allemaal?
Hij: je zit al enkele maanden in mijn klas. Ik observeer graag al zeg ik niets. ;)
Ik: haha, ben blij dat je dit allemaal beseft dan. Zeker de koppige kant

We lachen elkaar pestend toe en beslissen om eindelijk de les terug te volgen.

Einde van de les. Ik ruim mijn spullen op en vertrek richting de speelplaats wanneer ik iemand hoor roepen.

...: YASMINE?!!

Ik draai mij om..





Gevallen voor mijn vijand..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu