"Hai Rose" Sapaan demi sapaan diterimanya sejak masuk ke dalam kelas. Rose hanya membalasnya dengan senyuman.
Itu semua tidak penting , matanya melilau mencari kelibat seseorang. Hah! Jumpa!
Lelaki itu seperti biasa , duduk di tepi tingkap sambil membelek telefon pintarnya. Earphone disumbat ke lubang telinganya.
Rose tersenyum lebar melihat lelaki itu. 'Sangat indah. Ciptaan yang sangat sempurna dan indah' getus hatinya.
Rose duduk di tempatnya yang bersebelahan dengan Jungkook. Lelaki itu tersenyum manis pada Rose sebelum sibuk dengan telefonnya.
Selama beberapa tahun dia memerhati lelaki sama. Ikut ke mana saja dia pergi. Apa yang dia suka makan , minum dan apa saja yang dia suka Rose tahu. Mungkin dia nampak seperti sasaengfan. Tetapi itulah hakikatnya. Cinta itu buta , sehingga Rose lupa akan dunianya. Keindahan lelaki itu mengagumkan Rose. Dia seorang yang pendiam , tetapi dia punya daya penarik. Dia dingin. Kata-katanya bukan permainan.
"Woi! Tengok siapa tu?" Jungkook menyentaknya dari lamunan.
Rose tersentak kuat , dia hampir terjatuh dari kerusi. Dadanya diusap lembut. Dia memang pantang orang kacau dia tengok lelaki tu.
"Tengok pesaing kau" Dia tersenyum sinis. Jungkook tergamam. Macam mana dia..
"Heh , siapa tak tahu. Satu sekolah tahu yang kau suka aku" Berjaya! Dendamnya terbalas , siapa suruh kejutkan dia.
"So..sorry Rose" Jungkook tertunduk. Mukanya merona merah. Telinganya turut menerima warna yang sama. Tiba-tiba Rose tergelak kuat sehingga satu kelas memandangnya pelik.
Rose bangun dari kerusi dan menarik tangan Jungkook supaya mengikutnya. Lelaki itu hanya menurut. Riak mukanya pelik.
Rose akhirnya berhenti di Nebula Hall , tempat yang menempatkan loker pelajar. Senyumannya mati. Matanya tajam menikam mata Jungkook. Senyuman yang cukup menyeramkan terbit dari bibirnya.
"Apa yang kau harapkan huh?" Tangannya naik ke dada Jungkook. Lantas mengusap lembut dada bidang itu.
Lelaki itu ketakutan. Rose memang menakutkan. Betul apa yang dia dengar dari pelajar lain. Roseanne Park , sangat menakutkan.
"Ttttaaakk.. takkk.. Aku langsung tak harapkan apa-apa dari kau.. Aaa..ku.aku cuma suka kau je" Terketar-ketar dia bercakap. Kakinya menggigil tetapi cuba dikawalnya.
"Langsung tak harapkan apa-apa? Kau pasti? Atau , kau nak aku suka balik? Kau nak jadi boyfriend aku? Macam tu?" Tangan Rose naik ke mukanya. Pipi putih itu diusap lembut. Seperti mengusap pipi bayi.
"Boleh ke?" Keberaniannya datang sedikit. Gembira bila pipinya diusap sebegitu.
"Maybe aku boleh cuba kan? Tapi takkan takde syarat kot? Kan?" Rose menjauhi Jungkook. Bahunya dipeluk lembut. Mukanya merah , seperti malu.
"Apa syaratnya?" Mata Jungkook membulat. Sedia menanti syarat dari gadis pujaannya.
"Aku.. nak kau tolong aku dekati Park Jimin" Rose tersenyum manis. Rambut merahnya diselit ke belakang telinga.
Pelik. Dia berubah sekelip mata. Tadi , Rose yang sangat menakutkan. Bahkan Jungkook sangka dia bakal dirogol. Tapi sekarang dia ialah Rose yang pemalu dan sangat comel. Atau , mungkin sekarang ni dia ialah Roseanne.
"Kau , ada D.I.D ke?"
Mata Rose membulat. Tangannya laju mencengkam batang leher Jungkook. Dahsyat , badan Jungkook sedikit terangkat walaupun dia lebih tinggi daripada Rose. Dari mana dia dapat kekuatan tu?
"Le....lepaskan... lepaskan aaaakuuuu"
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia