"Semua ni takdir ke?"
Jimin terkejut. Dia , dah ingat semua? Akibat terkejut , Jimin terundur beberapa langkah ke belakang. Dia menekup mulut.
"Macam mana?"
"Park Jimin , maaf. Semua ni salah aku. Semua ni salah Park Chae Young" Rose bangun dan duduk di birai katil.
Ya , semua dah kembali seperti dulu. Rose ingat semuanya. Satu satunya perkara yang Jimin harap takkan kembali seperti dulu ialah , mentalnya. Dia tak nak Rose psiko seperti dulu.
"Aku pergi dulu Jimin. Kau , kau patut bahagia dengan Jisoo. She deserves that. Bila dia tahu yang kau suka dia dulu , dia happy sangat. Tapi aku culik dia dan seksa dia. Aku pasti dia trauma dan kau patut bersama dia. Aku tak nak dia nampak aku , aku buta dan aku takkan dapat lawan kalau dia cuba bunuh aku. Jadi , aku akan pergi"
Rose mencabut segala wayar yang dicucuk ke tubuhnya. Tangannya mencapai tongkat dan dia mengatur langkah keluar dari wad itu.
Jimin masih kaku di tempat dia berdiri. Kejutan buatnya. Satu kejutan besar.
"Rose , Rose!!" Jimin pantas keluar dari wad. Kelibatnya hilang.
Dia sedar satu perkara sekarang ni. Jisoo bukan apa yang dia inginkan. Bukan. Dia inginkan Rose. Rose. Rose bukanlah sesiapa jika dibandingkan dengan Jisok yang sudah dia kenali sejak kecil. Tapi , satu perasaan yang dia pasti betul. Dia cintakan Rose.
Tidak! Dia takkan putus asa. Jimin pantas berlari ke luar hospital. Matanya meliar mencari kelibat Rose.
"Rose!!!" Akhirnya , kelibat Rose kelihatan berdiri di tepi jalan. Lampu jalan yang menyimbah sedikit sebanyak membantunya. Mungkin dia masih berkira untuk melintas. Jimin menghampiri Rose. Tubuh kecil itu dipeluk erat.
"Rose , tolong. Lupakan semua tu. Aku cintakan kau. Lupakan Jisoo. Kita mulakan hidup baru. Buku baru" Rayu Jimin dalam tangisan. Rose diam. Dia hanya membiarkan dirinya dipeluk lelaki itu.
"Lupakan aku. Aku benci kau" Rose meleraikan pelukan. Pipi Jimin ditampar kuat.
Tak , dia langsung tak berniat buat semua ni. Dia cuma nak Jimin bahagia. Tapi bukan dengan dia. Jimin. Harus bahagia dengan Jisoo. Dia sudah banyak susahkan hidup Jisoo.
"Lupakan aku dan kau akan bahagia Jimin" Ucap Rose sebelum dia melintas ke seberang.
Jimin. Dia tergamam. Ditampar mungkin perkara biasa tapi , semua ni terlalu. Terlalu banyak kejutan. Terlalu banyak drama.
------------------------
Seriously , aku rasa ff ni banyak drama. And penjelasan kurang. Ohmygod , apa aku buat ni?! Someone , tolong beritahu ff ni okay ke tak? Atau , nak aku buat lebih banyak ayat penjelasan? Aku rasa patut atau tak? Someone help meh (ಥ_ಥ)
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia