"A-apa awak buat ni?" Soal Rose gelabah. Baru saja dia tersedar dari tidur , dia dapat rasa hembusan nafas hangat Jimin.
"Macam mana kau tahu aku ada kat sini? Kau tak takut kalau kalau perompak ke?" Jimin membetulkan kedudukan kedua tangannya atas katil Rose. Dia duduk melutut sambil tangannya menongkat dagu.
"Saya boleh rasa hembusan nafas awak Jimin , hangat. Ehe" Rose tersengih lantas selimutnya ditarik. Dia mengigit lembut selimut itu.
"Oh , kau sekarang dah jadi cheesy ye?" Jimin mencubit pipi Rose.
"Hehe , awak keluar la. Saya nak mandi ni. Nanti saya pergi breakfast ye" Rose bingkas bangun dan duduk di birai katil.
"Okay" Jimin bangun. Tetapi bukan pintu bilik tujuannya sebaliknya dia ke almari milik Rose.
Dia mengambil gaun labuh putih dan tuala untuk Rose. Lalu barang tersebut diletakkan di atas tangan Rose. Rose terkejut.
"Jimin-"
"Dah , pergi mandi. Lepas pakai baju , panggil aku. Biar aku ikat rambut kau" Kata Jimin. Gadis itu hanya mengangguk.
Setelah itu , Jimin memimpin pula Rose ke bilik air dan terus keluar. Rose terharu. Selama ini , hanya omma Jimin yang menjaganya selama ini. Jimin pula sibuk kerja dan hanya sekali sekala pillowtalk bersamanya.
"Dah siap ke?" Suara Jimin dari luar bilik kedengaran.
"Kejap" Rose segera menyarung gaun yang diberi Jimin tadi.
"Dah , masuklah" Dia duduk di birai katil sambil tangannya mengeringkan rambut yang basah.
Jimin masuk dan dia nampak terpegun melihat Rose yang memakai gaun pilihannya tadi.
"Kau nampak cantik dalam gaun tu Rose. Meh duduk sini" Jimin memegang tangan Rose supaya duduk di kerusi solek. Rose menurut.
Jimin mengambil sikat dan mula menyikat rambut panjang Rose.
"Awak jaga saya denga baik" Senyuman diukir.
"Kau sekarang bawah jagaan aku.Tapi aku tak boleh jaga kau selalu sebab kerja. Aku cuba balik awal okay? Takpe , aku dah hire part time maid untuk jaga kau nanti. Kau okay je kan?"
Rose mengangguk. Matanya terkelip kelip. Jimin memandang lama mata Rose. Cantik. Tapi sayangnya mata cantik tu tak dapat melihat dia.
Jimin mencapai getah rambut dan mengikat rambut Rose. Diambilnya flower crown berbunga putih dan diletakkan di atas kepala Rose.
"Kau nampak macam bidadari Rose. Sangat indah. Ciptaan yang sangat indah" Ucap Jimin. Matanya meliar ke seluruh wajah Rose.
'Sangat indah. Ciptaan yang sangat indah' Rose tergamam. Kepalanya tiba-tiba berasa sakit.
"Argh. Sa-sakit" Rose memegang kedua belah kepalanya. Bermacam macam memori muncul dan ia seakan bertindih dan berebut untuk keluar.
"Rose.." Sayup sayup suara Jimin di pendengarannya. Dia pengsan dalam dakapan Jimin.
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia