Twenty eight

1.2K 155 19
                                    

i wish i could stay by your side until i die but im not that reckless
.

"Aku tak boleh lepaskan kau. Walau macam mana pun" Jungkook memimpin tangan Rose. Walau bagaimanapun , Jungkook tetap kelihatan tenang.

"Kau takde hak apa-apa hak untuk 'simpan' aku" Balas Rose dingin. Hatinya betul-betul panas mendengar kata-kata Jungkook. Dia merentap kuat tangan Jungkook dan berlari pergi. Dia buntu , dia hanya berlari sembarangan takut pula dia terlanggar orang atapun jatuh di tangga.

"Rose!" Suara Jungkook dia endah dan serentak itu langkah dia terbatas. Rupanya dia terlanggar seseorang.

"Ah , mian" Rose berundur dan tunduk sedikit. Dalam minda dia sudah memukul kepala sendiri. Tu la , siapa suruh lari sembarangan.

"R-rose" Oh tidak , dia kenal suara tu. Sangat kenal. Park Jimin.

"Rose , aku rindu kauu..." Badannya ditarik ke dalam dakapan Jimin. Pelukan yang erat dan hangat. Dia merasakan bahunya basah.

Suara esak Jimin kedengaran perlahan di telinganya. Jimin , menangis?

"Ah jeongmal!" Rose menolak kuat bahu Jimin sekaligus melepaskan pelukan. Dia merengus marah. Pada masa yang sama Jungkook berdiri di antara mereka berdua. Dia kelihatan terkejut.

"Dia aku punya" Jelingan tajam menikam anak mata Jimin. Jimin tertawa kecil. "Ah jjinja? Kau dah kahwin dengan dia ke?" Jimin membalas jelingan tajam Jungkook.

Bagus , dua lelaki berebut seorang gadis buta. can i call immature?

Rose berdiri kaku di tengah dua jejaka itu. Mulutnya dikunci. Malas hendak masuk campur.

Tiba-tiba tangannya ditarik seseorang. Dia ke kiri. Seorang lagi menarik tangannya juga. Dia ke kanan.

"Lepaskan dia bij , dia aku punya" Suara Jimin kedengaran pula. "Kau yang buang dia , dia merempat dan aku yang selamatkan dia. Sekarang kau mengaku dia kau punya pulak?" Jungkook bersuara sekali lagi.

Rose mengeluh berat. Susah bila lelaki tak matang yang berebutkan dia. Dia mengambil keputusan untuk masuk campur.

"Aku bukan milik sesiapa okay?!" Rose menengking kuat. Habis pengunjung di situ memandang mereka. "Tapi Rose  , aku yang jaga kau selama ni. Jadi aku patut jaga kau sampai mati" Jimin menjawab.

Perasan tak? Jimin langsung tak emo bila jumpa Rose  , okay emo sikit dia nangis.

"Tapi dia buang kau Rose! Takkan dia nak jilat balik ludah dia!" Jungkook menengking ke muka Rose. Beberapa titik air liur terpercik ke muka gadis itu.

"Eh kau jangan tengking dia boleh tak?" Jimin mencekik kolar baju Jungkook. "Apa masalah kau pendek? Hah?! Ada hati nak cekik baju orang , tuh pergi balik tadika. Kang omma kau tunggu nanti" Perli Jungkook sambil tersenyum sinis.

"Eh aku makin tinggi la!" Jimin mencebik marah sambil melihat kakinya.

Rose tergeleng-geleng mendengar mereka bergaduh. Dia mengambil beg sandangnya dan mengeluarkan tongkat dan melangkah pergi. Buat malu je lama-lama kat sini.

"Maaf cik , saya tak kenal mereka tu. Saya syak diorang tu gila. Tolong call hospital mental ya" Dia mencelah di antara orang ramai yang melihat pergaduhan dua itu.

Dengan selambanya Rose meninggalkan Jimin dan Jungkook yang masih bergaduh mulut.

••••

No pressure for this chap. A relaxing chap before pengakhiran konflik. Aku rasa dah terfikit ending sad+happy. Aku tengah strunggle nak siapkan cite ni sebelum 30/12 , jalan cerita dia panjang lagi duh. But i can do it! Fighting! Sorry for the late update , aku tengah demam drama nih.

fixation "parkjimin"Where stories live. Discover now