"Awak la melampau betul Jimin" Rose mencebik geram. Ada ke patut Jimin bagi dia makan kari basi?
"Rilek la , kalau kau-" Bbzzzz bbzzzz. Paha Jimin bergetar. Dia lantas mengeluarkan telefon pintarnya.
"Maaf ye" Jimin meminta diri ke balkoni.
"Hello"
"Kami dah jumpa orang yang encik cari"
"Baiklah , nanti aku pergi. Kat tempat biasa ya" Jimin meletakkan panggilan. Bibirnya terukir senyuman lega dan gembira.
"Aku... aku dah jumpa kau.." Air matanya tumpah. Orang yang dicari selama ini masih hidup. Selamat.
"Jimin... mana awak?" Suara Rose kedengaran. Dia mengelap air mata dan lantas ke ruang makan.
"Kau dah siap makan? Aku kena keluar kejap ni. Ada hal penting" Jimin kelihatan serba salah. Takut hendak tinggalkan Rose seorang diri. Dahlah dia belum biasa dengan tempat ni. Mahunya dia terlanggar benda tajam.
"Saya okay je. Awak pergilah" Rose tersenyum dan kononnya dia ingin memandang Jimin , dia berpaling ke sebelah kiri sedangkan Jimin berada di sebelah kanannya.
Jimin ketawa kecil melihat telatah comel Rose. "Okay Rosie , saya pergi dulu. Jaga diri awak baik baik , petang nanti saya balik ye" Jimin memegang pipi Rose. Dia mencium dahi gadis itu lama. Seterusnya turun ke kedua belah pipinya. Hampir saja lelaki itu mencium mulut Rose tetapi sempat berhenti. Hanya beberapa inci saja jarak mulut mereka.
"Kenapa tiba-tiba guna bahasa formal ni? Sebelum ni tak pernah pun , ni pun sama , yang pervert sangat nak cium saya ni kenapa? Nasib baik tak kena lagi mulut saya" Kata Rose. Jari dia diletakkan di mulut Jimin.
"Hah , dah ni kenapa tahu semua benda ni? Dah boleh nampak ke? Eii , bab bab cium ni semua tahu kan?" Jimin mencuit hidung Rose. Dia menjauhkan mukanya dan ketawa kecil.
Fuhhh , serap mood serius balik. Jimin menarik nafas panjang.
Tiba masa untuk jumpa Jisoo semula.
YOU ARE READING
fixation "parkjimin"
Fanfiction:-was 'blind' Obsesi , bahaya dan memuaskan. Psiko , bahaya dan menjijikkan. Dendam , bahaya dan menyakitkan. Karma , mungkinkah wujud? Buta , gelap tanpa cahaya. Cinta , indah dan membahagiakan. Dan , aku juga ingin bahagia